خودکار, لوازم تحریر

آشنایی با انواع خودکار ها و خصوصیات آنها

انواع خودکار ها

مقدمه

خودکار یکی از مهم ترین ابزار های لوازم تحریر می باشد که روزانه میلیون ها نفر از آن برای نوشتن یا انجام کارهای روزمره خود، استفاده می کنند. استفاده از خودکار در نهاد هایی مختلفی مانند بانک ها، اداره جات و .. اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از دلایل ویژه استفاده از آن، عدم پاک شدن آن می باشد که این مورد، خاص بودن آن نسبت به مداد را نشان می دهد. البته خودکار ها انواع مختلفی دارند که بد نیست با آنها نیز آشنا شویم.

از همین رو در سری مقاله های آموزشی لوازم التحریر عادل افزار ، اینبار به معرفی خودکارها که مهم هستند، پرداختیم که آشنایی از آنها خالی از لطف نیست و می تواند در انتخاب صحیح شما تاثیر بسزایی داشته باشد. پس با ما همراه باشید.

در این مقاله می خوانید؛

  • خودکار چیست؟
  • مزایای نوشتن با خودکار
  • انواع خودکار ها

 

خودکار چیست؟

این ابزار شباهت زیادی به مداد دارد و برای نوشتن متنی به روی کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. اما با این تفاوت که خودکار دارای لوله ای درون خود است که محتوای آن از جوهر تشکیل شده و سر آن به گونه ای طراحی شده است که موقع برخورد به سطح کاغذ مقداری جوهر را از خود آزاد می کند تا طبق خواسته شما به روی کاغذ نقش ببندد. خودکار انواع مختلفی دارد که روان نویس ، خودنویس و حتی برخی ماژیک ها (Highlighter) در این دسته قرار می گیرند. در ادامه شما را با انواع خودکار ها آشنا می کنیم.

انواع خودکار ها

آشنایی با انواع خودکار ها

مزایای نوشتن با خودکار

به نظر شما چرا نوشتن با خودکار خیلی بهتر از مداد است؟ هیچ چیز توانایی نوشتن با جوهر بر روی یک کاغذ را ندارد. زیرا می دانید که نمی توان آن را پاک کرد یا لکه دار کرد (البته باید کامل خشک شود). من فکر می کنم کار کردن با مداد در زمان های خاصی مانند زمان آزمایش یا تمرین یک مسئله ریاضی لازم است. زیرا که نمی خواهید آن را نگه داری کنید، اما تنها نکته منفی مداد پاک شدن اثر آن است. به عنوان مثال اگر می خواهید یادداشتی کنید که بعد از چند سال نیز آن را مشاهده کنید، مداد گزینه مناسبی برای این کار نیست. البته به خاطر داشته باشید که این نظر در مورد نوشتن صادق است، ولی برای نقاشی کردن یا طراحی مداد انتخاب بهتری است. بنابراین در زیر شما را با مزایای دیگر آن آشنا می کنیم.

#۱ مزایای نوشتن با خودکار : دست خط بهتر

جالب است بدانید که کار کردن با انواع خودکار ها باعث می شود دست خط شما نیز بهتر شود.

#۲ مزایای نوشتن با خودکار : عدم تغییر نوک خودکار

جوهر به زیبایی درون خودکار جریان پیدا می کند و نوک آن فلزی است. بنابراین می دانید تا زمانی که جوهر خودکار تمام نشده است، نوک آن به همان شکل باقی خواهد ماند. هر چند اندازه نوک مداد یا چوب گرافیت، به نوع نگه داشتن مداد و مدت زمان نوشتن شما بستگی دارد.

#۳ مزایای نوشتن با خودکار : دیر تمام شدن خودکار

گرافیت همیشه با سرعت بیشتری نسبت به خودکار تمام می شود و این دلیل دیگری است که نوشتن با خودکار بسیار بهتر است.

انواع خودکار ها

انواع خودکار ها

خودکار ها همان طور که می دانید از انواع مختلفی تشکیل شده اند و معمولا آن دسته از قلم هایی که اثر آنها مانند مداد پاک نمی شود، جزو دسته خودکار ها قرار می گیرند. در اینجا شما را با چند تا از این موارد اشنا خواهیم کرد.

#۱ انواع خودکار ها :خودکار خودنویس (Fountain Pen)

خودکار های خودنویس دارای نوکی شبیه به یک قلوه هستند و جوهر را در داخل خود نگه می دارند و دیگر لازم نیست قلم خود را برای نوشتن درون جوهر فرو ببرید. این نوع خودکار ها بیشتر در تنظیمات تجاری استفاده می شوند و به علت زیبا بودن نوشته برای خوشنویسی و دعوت نامه های رسمی مانند عروسی نیز بسیار عالی هستند.

#۲ انواع خودکار ها : خودکار غلتکی (Rollerball pen)

خودکار غلتکی که به آن قلم رولر نیز می گویند، در ژاپن اختراع شد و به جای جوهر بر پایه آب و روغن می باشند. افرادی که سبک نوشتن قلم آبنما را دوست دارند، می توانند از این قلم استفاده کنند.

خودکار های غلتکی از طرحی مشابه قلم های توپی هستند ولی جوهر آنها سریع تر از جوهر قلم توپ جریان پیدا می کند. همچنین برای نوشتن با آن به فشار کمتری نیاز دارید و این خودکار تجربه راحتی را برای شما ایجاد می کند و از آنجا که جوهر بسیار روان جریان می یابد، این خودکار ها برای نوشتن متن با خطوط تیره و ظریف بسیار ایده آل هستند. همچنین این خودکار طیف وسیعی تری از رنگ ها را به نسبت باقی خودکار ها شامل می شود.

انواع خودکار ها

خودکار Rollerball جزو یکی از بهترین خودکار ها می باسد

#۳ انواع خودکار ها : خودکار ژله ای

خودکار ژله ای شباهت بسیار زیادی به خودکار غلتکی است اما جوهر آن از یک مایع ژله ای ایجاد شده است. این رنگ ها از فلز، زرق و برق و نئون (برای رنگ آمیزی) تشکیل شده اند که بیشتر برای نوشتن یا نقاشی روی سطوح سیاه بسیار مناسب هستند.

#۴ انواع خودکار ها : خودکار نوک نمدی

به خودکارهای نوک نمدی قلم های مارکر نیز گفته می شود که از مارکرهای دائمی تا هایلایتر ها متغیر هستند. اینها برای پروژه های DIY و نوشتن روی هر سطحی تقریباً ایده آل به نظر می رسند.

#۵ انواع خودکار ها : ماژیک برجسته کننده (Highlighter)

اگر به دنبال یک نشانگر رنگارنگ برای یادآوری مطالب جالب هستید، می توانید در هنگام خواندن متون مختلف مانند کتابچه های راهنما یا یادداشت کردن، از این ماژیک براق استفاده کنید. این ماژیک در دسته خودکار ها قرار می گیرد.

لوازم تحریر چیست؟

بسیار مورد استفاده برای علامت دار کردن نکات درسی

کلام عادل افزار

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد نوشت افزار ، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با معرفی انواع خودکار ها در خدمت شما بودیم و مزایای استفاده از آن را مورد بررسی قرار دادیم و همینطور متوجه شدیم که چرا نوشتن با خودکار بیشتر از نوشتن با مداد ترجیح داده می شود. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انواع خودکار ها وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید. حتی می توانید برای سفارش هر کدام از محصولاتی که می خواهید با ما تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.