کتاب های عمومی, مقاله

۳۰ رمانی که همه باید حداقل یکبار در زندگی خود بخوانند

مقدمه

رمان های برتر به دلایلی لقب کلاسیک را دریافت می کنند. آنها توسط بزرگترین ذهن های ادبی زمان خود نوشته شده اند، دارای موضوعات ، شخصیت ها ، تجربیات ، احساسات و دیدگاه های جهانی هستند که با جهان امروز نیز مرتبط هستند. برخی از آنها الهام بخشی از ژانرهای مدرن ادبیات داستانی هستند.اگر عاشق خواندن هستید ، در اینجا یک لیست خواندن مناسب برای شما وجود دارد. حتی اگر چندان اهل مطالعه نیستید ، در اینجا دلایل مختلفی برای دوست داشتن مطالعه به دست می آورید. همه باید حداقل یک بار این رمان های پرطرفدار بخوانند. برخی از آنها کلاسیک هایی شناخته شده هستند، برخی دیگر غول های ادبیات مدرن هستند. همه ارزش خواندن حداقل یکبار در زندگی را دارند!

۱. رمان های برتر : کشتن مرغ مینا To Kill a Mockingbird

نوشته: هارپر لی

این کلاسیک بی انتها که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد، رفتار انسان و وجدان جمعی در عمق جنوب آمریکا در اوایل قرن ۲۰ را بررسی می کند. در این کتاب طنز همراه با رشته های ظریف تعصب ، نفرت ، ریاکاری ، عشق و بی گناهی در هم می آمیزد تا یکی از بهترین رمان هایی را که تاکنون نوشته شده است خلق کند.

۲. رمان های برتر : ۱۹۸۴ ۱۹۸۴

نوشته: جورج اورول

اگرچه سال ۱۹۸۴ از زمان ما گذشت است، اما دنیای توتالیتر ، کنترل ، ترس و دروغ جورج اورول هیچگاه اهمیت خودش را از دست نمی دهد. با این کتاب قدم به قدم وارد زندگی وینستون اسمیت شوید، در حالی که او با طبیعت انسانی در حال توسعه خود در دنیایی که فردیت ، اراده آزاد و عشق ممنوع است مبارزه می کند.

۳. رمان های برتر : هری پاتر و سنگ جادو Harry Potter and the Philosopher’s Stone

نوشته: جی کی  رولینگ

من شرط می بندم که نام هری پاتر را شنیده اید ، اما آیا کتاب ها را خوانده اید؟ با هری پاتر بپیوندید تا او سفر خود را به دنیای جادو آغاز کند، جایی که او به عنوان پسری معروف زندگی می کند. به هاگوارتز بروید ، با شخصیت های مورد علاقه خود ملاقات کنید و ببینید هری چگونه تبدیل به یکی از مشهورترین شخصیت های ادبی جهان می شود.

۴. رمان های برتر : ارباب حلقه ها The Lord of the Rings

نوشته: جی آر آر تالکین

زمین میانه یک دنیای فانتزی شگفت انگیز و گسترده است که پر از آشوب ، قهرمانان ، شر و بی گناهی است. اگرچه به نظر می رسد تکمیل تلاش قهرمان داستان ما فرودو بگینز غیرممکن است ، اما این سه گانه داستان پیروزی در غیرممکن ترین شرایط است.

۵. رمان های برتر : گتسبی بزرگ The Great Gatsby

نوشته: اسکات فیتزجرالد

رمان گتسبی بزرگ فیتزجرالد که در سال ۱۹۲۵ منتشر شد ، انحطاط عصر جاز و زندگی های پرتجمل را به نمایش می گذارد. جایی که در آن ما مردی را می بینیم، که پا در دنیایی می گذارد که با وجود تمام ثروت و مکنتش نمی تواند عشق به دست آورند. و این ماجرا برای آدم های دیگر انی داستان هم می افتد، به شکلی که انگار این اتفاق سرنوشت آدم های عصر حاضر است. ۶. غرور و تعصبPride and Prejudiceنوشته: جین آستین«غرور و تعصب» یکی از مشهورترین رمان های تمام دوران است. این کتاب در مورد خواستگاری دو شخصیت مخالف است،این دو فرد مجبورند در دنیایی دست به رقابت بزنند که رفتار و ادب از اهمیت بالایی برخوردار است.

۷. رمان های برتر : خاطرات یک دختر جوان The Diary Of A Young Girl

نوشته: آن فرانک

خاطرات آن فرانک فراموش نشدنی و عمیقاً تأثیرگذار است، این کتاب شرح مختصری از زندگی یک دختر جوان هنگام پنهان شدن از دست نازی ها است. علی رغم شرایطش ، آن معتقد است که مردم هنوز از نظر قلبی خوب هستند و جهان پر از زیبایی است: او زندگی شما را تغییر خواهد داد.

۸. رمان های برتر : دزد کتاب The Book Thief

نوشته: مارکوس زوساک

داستان کتاب که در آلمان در سال ۱۹۳۹ اتفاق می افتد. ماجراهای شخصی به اسم لیزل را دنبال می کند و کتاب ها را از استبداد حکومت نازی نجات می دهد. در همین حال ، خانواده او یک مبارز یهودی را در زیرزمین خانه خود پنهان کرده اند و مرگ هر لحظه این خانواده را تهدید می کند. اتفاقی که می تواند با یک نگاهی ناچیز برای کل خانواده روی دهد. داستان در چنین شرایطی روایت می شود. با خواندن این کتاب شجاعتی را تجربه کنید که به ندرت در جهان یافت می شود و دوستی را که در بعیدترین شرایط شکل می گیرد ، به بوته آزمایش بگذارید.

۹. رمان های برتر : هابیت The Hobbit

نوشته: جی آر آر تالکین

اگرچه فیلمی که با این اسم می شناسید به طور غیرقابل توصیفی طولانی است، اما هابیت در اصل به عنوان یک کتاب کوتاه کودکان نوشته شد. در آن برای اولین بار با شخصیت های مورد علاقه خود بیلبو بگینز همراه می شوید، که در حال تماشای مناظر خشن زمین میانه هستند. آنها می خواهند یک اژدها را به چالش بکشند.

۱۰. رمان های برتر : زنان کوچک Little Women

نوشته: لوئیزا می آلکاتدر

این کتاب به چهار خواهر بپیوندید که هر کدام شخصیت مستقل خود را دارند. داستان این رمان در دل انگلستان جدید در سن بلوغ خودش قرار دارد، یعنی انگلستان جذاب جذاب قرن نوزدهم. مبارزات آنها را تجربه کنید و از ضعف ها و ماجراهای آنها لذت ببرید. زیرا قرار است این دختران، به زنانی قوی تبدیل شوند.

۱۱. رمان های برتر : ۴۵۱ فارنهایت Fahrenheit 451

نوشته: ری بردبری

وظیفه اصلی ما گای مونتاگ این است که هر کتابی را که به او برخورد می کند بسوزاند. او فهرستی از کتاب هایی دارد که این عنوان بر آنها گذاشته شده است: کتاب ممنوع است. دنیای رمان ری بردبری که اغلب با فیلم ۱۹۸۴ جورج اورول مقایسه می شود ، توضیحی نگران کننده در مورد اعتیاد و وابستگی جوامع غربی به رسانه ها و مطابقت با آن است.

۱۲. رمان های برتر : جین ایر Jane Eyre

نوشته: شارلوت برونتهبدون

شک یکی از تأثیر گذارترین قهرمانان داستانی تمام دوران ، جین ایر است. او با وجود دوران کودکی آشفته و جامعه سرکوبگر ویکتوریایی ، زنی قوی و بدون شکست است.

۱۳. رمان های برتر : مزرعه حیوانات Animal Farm

نوشته: جورج اورولاین

طنز معروف در سال ۱۹۴۵ منتشر شده است، در آن به شکل سمبلیکی خطرات واقع بینانه یک انقلاب روایت می شود. جایی که در یک مزرعه حیوانات تصمیم می گیرند سرنوشت خود را به دست گرفته و زیر ستم انسان ها رها شوند. این کتاب نشان می دهد که پویایی و آزادی خواهی در نهایت چگونه تسلیم می شود.

۱۴. رمان های برتر: بر باد رفته Gone with the Wind

نوشته: مارگارت میچل

همه این کتاب را به اسم فیلمش می شناسند. داستان آن در جنوب آمریکا و در طول جنگ های داخلی رخ می دهد، اگر فیلم خوشتان آمده باشد ، کتاب را حتما دوست خواهید داشت. اگرچه شخصیت اصلی و دنیایی که او در آن زندگی می کند نفرت انگیز است ، اما برداشت خوانندگان از این رمان در حالی پیچیده می شود که در صورت شکست اسکارلت و جنوبی ها در جنگ ، عدالت سرنوشت سازی را رقم می خورد.

۱۵. رمان های برتر : ناتور دشت Catcher in the Rye

نوشته: دی جی سلینجر

کتاب ناتور دشت، با حضور یک نوجوان بدبین در نقش اصلی خود، چالش ها و انزوای دوران نوجوانی را بررسی می کند. شما در حالی که هولدن کالفیلد شانزده ساله را دنبال می کنید ، حرف ها و رمز های خود را می یابید. این رمان ده ها سال خوانندگان را به دنبال خود کشیده است.

۱۶. رمان های برتر : وب سایت شارلوت Charlotte’s Web

نوشته: ای بی وایتشارلوت

عنکبوت دوست داشتنی و سخاوتمند ، و فرن ، دختر کشاورز ، در تلاش هستند تا خوک ویلبور را از صبحانه نجات دهند. وب شارلوت یک یادآوری قانع کننده است که از شگفتی های ساده زندگی روزمره لذت ببرید و با همه موجودات زنده مهربان باشید.

 ۱۷. رمان های برتر : شیر ، جادوگر و کمد The Lion, the Witch, and the Wardrobe

نوشته: سی اس لوئیزنارنیا

یکی دیگر از دنیاهای فانتزی مشهور است. در این جهان صدها موجود باشکوه خانه کرده اند، که هریک دارای ریشه ها ، اخلاق و ایده آل های خاص خود هستند. وقتی وارد کمد لباس می شوید و با برخی از مشهورترین شخصیت های ادبی تاریخ ملاقات می کنید ، فقط چشم هایتان را ببندید و به تخیل خود ادامه دهید.

۱۸. رمان های برتر : خوشه های خشم The Grapes of Wrath,

نوشته: جان اشتاین بک

این رمان که در سال ۱۹۳۹ منتشر شد. داستان آن در دوران رکود بزرگ اتفاق می افتد، در آن یک خانواده اوکلاهامایی مجبور می شوند تا به کالیفرنیا سفر کنند. آمریکا را در قصه ای تجربه کنید که در آن مردم به افراد دارا و ندار ، افراد قدرتمند و ناتوان تقسیم می شوند.

۱۹. رمان های برتر : سالار مگس هاLord of the Flies

نوشته: ویلیام گلدینگ

این رمان کلاسیک زندگی پسران جوانی را روایت می کند که در جزیره گیر افتاده اند. آنها در حال تبدیل شدن به انسان هایی وحشی هستند. وجود جزیره زیبا و لذت بخش ابتدایی آنها، در ادامه تبدیل به یک کابوس بی رحمانه می شود.

۲۰. رمان های برتر : بادبادک باز The Kite Runner

نوشته: خالد حسینی

داستان دوستی واقعی ، بادبادک باز امیر را دنبال می کند و سعی می کند تنها دوست واقعی خود را پیدا کند – علی رغم اینکه او را به دلیل اختلافات قومی و مذهبی که در کابل افغانستان برجسته بود رها کرده بود.

۲۱. رمان های برتر : موش ها و آدم هاOf Mice and Men

نوشته: جان اشتاین بک

موش ها و آدم ها داستان پیچیده ای از دوستی بین دو کارگر مهاجر است: شما می توانید جورج میلتون و لنی اسمال را در کالیفرنیا در حال سفر و کار ببینید. دوستی قدرتمندی که آنها را به هم گره می زند، در حالی که این زوج به سمت رویاهای متوسط ​​خود برای داشتن زمین و حیوانات خانگی خود حرکت می کنند، قدرتمندتر می شود. تا جایی که در یک پایان تکان دهنده و تاثیر گذار داستان به پایان می رسد.

۲۲. رمان های برتر : داستان دو شهر A Tale of Two Cities

نوشته: چارلز دیکنز

پس از هجده سال زندان سیاسی ، دکتر مانت آزاد می شود و با دخترش لوسی به انگلستان باز می گردد. در آنجا ، دو مرد بسیار متفاوت عاشق لوسی می شوند و درگیر داستانی عشقی و فداکاری می شوند.

۲۳. رمان های برتر : رومئو و ژولیت Romeo and Juliet

نوشته: ویلیام شکسپیر

رومئو و ژولیت شاید مشهورترین داستان عاشقانه ای باشد که تا کنون نوشته شده ، این کتاب یک تراژدی حماسی است که سرخوشی میل و تراژدی انتقام را بررسی می کند.

 ۲۴. رمان های برتر : راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن هاThe Hitchhikers Guide to the Galaxy

نوشته: داگلاس آدامز

حوله ای بردارید و با آرتور دنت در یک ماجراجویی فوق العاده در سراسر کهکشان همراه شوید. بیاموزید که جهان را چندان جدی نگیرید و هر معنایی را که در زندگی خود به کار برده اید فراموش کنید ، زیرا همه می دانیم معنای واقعی زندگی چیست. کتاب پر از اتفاقات خلاقانه‌ای است که از ذهن طناز نویسنده‌ بیرون آمده و هر لحظه خواننده را غافلگیر کرده و از ته دل می‌خنداند.

۲۵. رمان های برتر : بلندی های بادگیر Wuthering Heights

نوشته: امیلی برونتهاین

داستان پرشور و هولناک از عشق ، رقابت و انتقام در سال ۱۸۴۷ منتشر شد. در این رمان  کاترین ارنشاو و هیتکلیف؛ بنیانگذار و فرزندخوانده، پدر را دنبال می کند و آنها بزرگسالان بسیار متفاوتی می شوند. در واقع کتاب از زمان حالی پریشان شروع می شود و با روایت خدمتکار به گذشته می رود تا ما بدانیم که چگونه ارباب این خانه به این روز افتاده است.

 ۲۶. رمان های برتر : رنگ بنفش The Color Purple

نوشته: آلیس واکراین

کتاب برنده جایزه های متعددی شده است، رنگ بنفش یک داستان ویرانگر است که به زندگی زنان رنگین پوست در دهه ۱۹۳۰ ایالات متحده می پردازد. کتاب سانسور شده و به چالش کشیده شده است ، واقعیت تلخ نمایش داده شده در رمان رنگ بنفش شما را متزلزل خواهد کرد.

۲۷. رمان های برتر : آلیس در سرزمین عجایب Alice in Wonderland

نوشته: لوئیس کارول

عجیب و کنجکاو ، آلیس در سرزمین عجایب به بررسی پتانسیل تخیل و واقعیت داستان می پردازد. ما با دختری سر و کار داریم که با دنبال کردن یک خرگوش به دنیایی وارد می شود، دنیایی که هرگز فکرش را هم نمی کرده است که می تواند وجود داشته باشد. او حالا در تلاشی بی وقفه برای بازگشت به خانه درس هایی می گیرد که از او کس دیگری می سازد. اگر از طرفداران فرار از دنیای واقعی هستید ، قطعاً این کتاب برای شما مناسب است.

۲۸. رمان های برتر : فرانکنشتاین Frankenstein

اثر: مری شلیاین

کتاب ترکیبی از هیجان انگیزی گوتیک ، هشداردهنده و عاشقانه است. رمان فرانکنشتاین داستانی است که مانند هیچ داستان دیگری نیست. فرانکنشتاین که توسط مری شلی در هجده سالگی نوشته شده بود ، خوانندگان را ترغیب می کند تا از خود سوالات واقعاً کوبنده بپرسند: چه چیزی ما را انسان می کند؟ ما به عنوان موجودات زنده چه بدهی به یکدیگر داریم؟ علم تا کجا می تواند مرزهای طبیعت را پیش ببرد؟

۲۹. رمان های برتر : ماجراهای هاکلبری فین The Adventures of Huckleberry Finn

نوشته: مارک تواین

ماجراهای هاکلبری فین که اغلب با عنوان “رمان بزرگ آمریکایی” شناخته می شود ، داستانی عمیق و پیچیده از دوستی ، نوجوانی و تغییر هنجارهای اجتماعی است. که در آن دست به ماجراجویی و مسافرت در آمریکا می زند. در واقع نویسنده برای ما  داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که سعی دارد تا برده‌ای فراری را به رهایی از اسارت برساند.

۳۰. رمان های برتر : سلاخ خانه شماره ۵Slaughterhouse-Five

نوشته: کورت ونه گات

اگرچه خود ونه گات اعتراف می کند که شخصیت ها یا رویارویی های کمی در این کتاب وجود دارد ، اما تأثیر رمان او غیرقابل انکار است. ما با شخصیت اصلی کتاب بیلی پیلگریم در طول زندگی سفر می کنیم، زیرا او جنگ جهانی دوم را از منظری نسبتاً منحصر به فرد تجربه می کند. یعنی او از سیاره اصلی خود ترالفامادور ربوده شده است. این داستان غنی و عمیقاً خنده دار است و قصد دارد ما را از جنگ و قتل که مقامات عمومی را مجبور به انجام آن می کند ، دلسرد کند. امیدوارم که از خواندن این کتاب های لذت ببرید و هر چه بیشتر به مطالعه ترغیب شوید. برای یادگیری سریعتر ، شیوه یادگیری خود را درک کنید! با شناختی که از خود دارید به سراغ مطالعه بروید و کتاب هایی را برای مطالعه انتخاب کنید که از خواندن آنها لذت بیشتری می برید.

کلام عادل افزار

هر کس به موضوعات و کتاب های خاصی جذب می شود. اگر در این رابطه نیاز به اطلاعات تکمیلی داشتید می توانید از مشاوران ما در سایت کمک بگیرید. لطفا در صورتی که از خواندن مطالب لذت بردید آنها را با اسم سایت با دیگران به اشتراک بگذارید. و اگر هر کدام از کتاب های بالا را خوانده اید. لطفا نظر خود را با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.