لوازم تحریر, مقاله

آشنایی با انواع دفتر های طراحی و برند های آنها

انواع دفتر طراحی

مقدمه

آیا به دنبال دفتر مناسب برای طراحی هستید، اما آنچه را که می خواهید پیدا نمی کنید؟ نگران نباشید که ما راه حل این مسئله را در اختیار شما قرار می دهیم. در وهله اول این که کاغذ دفتر های طراحی با کاغذ دیگر دفاتر فرق می کند و اصطلاحاً دارای بافت یکنواختی می باشند و در وهله دوم دفتر های طراحی انواع بسیار زیادی دارند و برند های زیادی تولید انها را در اقدامات خود قرار داده اند. از همین رو ما در این مقاله می خواهیم شما را با انواع دفتر طراحی آشنا کنیم و خصوصیات هر کدام را برایتان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع دفترها

برخی از دفتر ها دارای مواد و روش های اتصالی هستند که دوام خوبی دارند و ماندگاری آنها بیشتر است. به طور کلی، دفتر ها از نظر محتوای جلد و چگونگی اتصال آنها متفاوت هستند. بنابراین اگر به دفتر های مناسبی برای استفاده روزمره خود نیاز دارید، سعی کنید روی دفتر های با دوامی که صحافی بیشتری نیز دارند، سرمایه گذاری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که به اندازه کافی نیز باید از آن دفتر محافظت کنید. فرآیند طراحی یک دفتر روزها، هفته ها، حتی گاهی ماه ها یا سال ها به طول می انجامد و مراحل مختلفی را در طول مسیر شامل می شود. در ادامه سعی داریم که شما را با انواع دفتر های طراحی آشنا کنیم.

انواع دفتر طراحی  

دفتر طراحی

دفتر های طراحی دارای کاغذی متفاوت با دفتر های معمولی می باشند. دفتر های معمولی، معمولا کاغذ های ۸۰ گرمی هستند اما کاغذ های دفتر طراحی عبارت اند :

  • کاغذ های کاتریج
  • کاغذ کاهی 
  • کاغذ آبرنگ

این نوع کاغذ ها جوهر را پخش نمی کنند و یکی از دلایل آن تراکم بالا و بافت یکنواختی آنها می باشد. علاوه بر موضوع کاغذ این نوع دفاتر عامل دیگری نیز وجود دارد که این دفتر را با دیگر دفاتر متمایز می کند. این عامل نوع صحافی آنها می باشد. صحافی این نوع دفاتر معمولا سیمی است و به راحتی می توان آن را به صورت ۱۸۰ درجه باز کرد.

انواع دفتر های طراحی

بیشتر افراد وقتی یک ایده خلاق به ذهن آنها خطور می کند، مستقیما به دفترچه یادداشت خود روی می آورند. از نظر بنده هر چقدر دفتر شما تمیز تر و جذاب تر باشد، شما علاقه بیشتری برای ارائه ایده خود پیدا خواهید کرد. در ابتدا باید سعی کنید که سلیقه مورد علاقه خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما یک طراح هستید، باید ببینید که جلد نرم را بیشتر می پسندید یا خیر؟ و یا به گوشه های گرد شده علاقه بیشتری دارید یا به گوشه های زاویه دار؟

این موارد از نظر برخی ممکن است جزئیات پیش پا افتاده ای به نظر برسد، اما اگر مرتباً می خواهید از دفترچه طراحی خود استفاده کنید، باید چیزی را متناسب با نیاز های خود انتخاب کنید. برای کمک به شما در انتخاب بهترین دفتر طراحی، برخی از برجسته ترین گزینه ها را گردآوری کرده ایم.

انواع دفتر طراحی

#۱ انواع دفتر طراحی : گالینگور MOO

دفتر های MOO که توسط طراحان داخلی این شرکت با دقت خاصی ساخته شده اند، دارای روکش های سخت و نرم می باشند. همچنین دفتر های MOO با شش ترکیب رنگ (تقسیم به کلاسیک یا روشن) در دسترس هستند و دارای کاغذ های خاصی می باشند. در وسط دفتر نیز ۱۶ صفحه یادداشت وجود دارد که کاغذ ها را از یکدیگر جدا می کند و به شما فضایی می دهد تا افکار و ایده هایی را که در لحظه به ذهن شما خطور می کند را یادداشت کنید. برای محافظت از دفترچه طراحی خود می توانید به آن یک پوشش پارچه ای و یا یک جعبه شیشه ای اضافه کنید.

#۲ انواع دفتر طراحی : کلاسیک Moleskine

احتمالاً قبلاً نام این برند دفتر را شنیده اید. در دنیای لوازم التحریر ، مارک Moleskine در بین دیگر دفتر های طراحی ، مانند مارک اپل در بین دیگر مارک های تلفن همراه می باشد. محصولات این برند سال به سال تغییر می کند و پیشرفته تر می شود و موجب وفاداری بیشتر این افراد به این نوع برند می شود.

این شرکت ایتالیایی از سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، اما موفقیت بسیار زیادی را به دست آورده است که البته نتیجه نسبتاً سریع آن به خاطر تعهد به ایجاد محصولات با کیفیت است. دفتر طراحی Classic Moleskine با طراحی ساده و کاربردی، جایگاه بالایی را در میان دیگر دفترچه ها بدست آورده است.

انواع دفتر طراحی

نمونه ای از دفتر طراحی کلاسیک Moleskine

#۳ انواع دفتر طراحی : رودیا (Rhodia)

انواع دفتر طراحی رودیا در اندازه ها، سبک های مختلف و همینطور متناسب با خلاقیت های مختلف ارائه می شوند. دفترچه های طراحی جلد فلیپ برای زمانی که شما نیاز به نوشتن ایده های فوری خود دارید، بسیار مناسب می باشند. بیشتر این دفتر ها به رنگ سیاه یا نارنجی هستند. جالب است بدانید که دفتر طراحی این برند در واقع یک نمونه استاندارد دفتر طراحی می باشد.

#۴ انواع دفتر طراحی : Piccadilly

در این برند انواع دفتر طراحی در طیف رنگی بسیار زیادی وجود دارد. برند رودیا تنها برندی نیست که دفترهای رنگارنگی را ارائه می دهد. دفتر های Piccadilly با رنگین کمان گسترده ای از رنگ ها ارائه می شوند، بنابراین افراد خلاق می توانند سبکی متناسب با خواسته خود را پیدا کنند. همچنین این دفتر های طراحی در اندازه های مختلف نیز ارائه می شوند و دارای جلد محکم و صفحات گرد هستند. آنها به همان اندازه که شیک هستند، بسیار نیز کاربردی می باشند.

نتیجه گیری

تمام برند هایی دفتر طراحی که در بالا آشنا شدید، تنها بخشی از دفتر های طراحی می باشند که ما آنها را عرضه می کنیم. در صورت تمایل به خرید هر کدام از این دفتر می توانید به سایت ما مراجعه کنید یا با ما تماس حاصل کنید تا از قیمت انواع دفتر طراحی آگاه شوید و یا در صورت نیاز به مشاوره برای خرید، پیشنهادهای ویژه عادل افزار را دریافت کنید.

انواع دفتر طراحی

انواع دفتر های طراحی را می توانید از ما خریداری کنید.

کلام عادل افزار

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد دفتر طراحی، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با معرفی انواع دفتر های طراحی در خدمت شما بودیم و متوجه شدیم که هر کدام از آنها دارای چه خصوصیاتی بوده و بیشتر برای چه افرادی مناسب می باشند. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوازم تحریر وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید. حتی می توانید برای سفارش هر کدام که می خواهید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.