کتاب های عمومی, مقاله

۲۵ کتاب برتر انگیزشی برای توسعه فردی که باید مطالعه کنید

کتاب توسعه فردی

مقدمه

این کتاب ها در عمل ثابت کرده اند که می توانند زندگی شما را متحول کنند. (بله واقعا!) در واقع شما در مقابل خود مجموعه ای از بهترین کتاب های انگیزشی برای خودسازی، توسعه فردی، کسب رسالت فردی و رسیدن به کاریزماست. خواندن کتاب های انگیزشی می تواند تفاوت چشمگیری در دیدگاه شما نسبت به خود و جهان پیرامون ایجاد کند. خواندن روزانه کتاب توسعه فردی نه تنها الهام بخش است، بلکه به شما در حفظ شرایط مطلوب کمک می کند و آنگاه می توانید با تفسیری مثبت از خود و جهان زندگی کنید. از همین رو کتاب فروشی و لوازم تحریر عادل افزار در راستای مقالات آموزشی خود این بار به سراغ ۲۵ کتاب برتر انگیزیشی رفته که پیشنهاد می شود، آشنایی با آنها را از دست ندهید.

کتاب توسعه فردی چیست

وقتی کتاب توسعه فردی می خوانید، می توانید به افکاری جدید خودتان را تجهیز کنید که به شما کمک می کنند تا محدودیت های خود را برطرف کرده و انتخاب های بهتری داشته باشید. از همین لحظه شما به سمت انجام اقدامات مثبت می روید و این به عادتی همیشگی تبدیل می شود. اگرچه ممکن است در ابتدا با مشکل روبرو شوید و کار سختی به نظر برسد ، اما سعی کنید هر روز صبح یا هر زمان که برای شما بهتر است یک یا چند صفحه از کتاب انگیزشی را بخوانید.

جیم ران ، بسیار زیبا می گوید: «کتابی که نمی خوانید، به شما کمکی نمی کند.»

ما مدت ها در فکر تهیه لیستی از بهترین کتابهای انگیزشی برای توسعه فردی بودیم، کتاب هایی که بتوانند موارد زیر را در دل خود داشته باشند:

  • – از شما می خواهد که اقدامی انجام دهید
  • – طرز فکر خود را تغییر دهید
  • – الهام بخش خلاقیت باشند
  • – کنترل زندگی را بدست بگیرید
  • – ارائه راهنمایی های عملی برای دستیابی به موفقیت شخصی و حرفه ای شوند

در زیر نتایج تحقیقات، مطالعات و نظرخواهی های ما از افراد مختلف آمده است.

۲۵ مورد از بهترین کتاب های انگیزشی برای توسعه فردی

این لیست ۲۵ کتاب انگیزشی و الهام بخش برای توسعه فردی است. خواندن این کتاب ها و استفاده از خرد آنها می تواند زندگی شما را تغییر دهد. گاهی حتی یک کتاب چنان تاثیر عمیقی در زندگی ما می گذارد که خود نمی توانیم آن را باور کنیم. اما تا زمانی که به آن اجازه ورود به ذهنمان را ندهیم، هر چقدر هم که کاربردی و عالی باشد؛ کاری از پیش نخواهد برد. بهترین کتاب های توسعه فردی برای ایجاد زندگی بهتر را اینجا بخوانید. در زیر ما سعی کرده ایم تا از عنوان های کتاب های ترجمه شده در متن استفاده کنیم و از هر کتاب در کنار توضیح، نقل قول های جذابی بیاوریم تا ترغیبگر شما برای مطالعه این کتاب ها باشد.

کتاب توسعه فردی

بهترین کتاب های انگیزشی برای توسعه فردی شما در عادل افزار

۱- هنر جنگ 

عنوان انگلیسی: The Art of War

نویسنده: اثر سان تزو

مترجم: احمدرضا رسولی

هنر جنگ ممکن است پرخواننده ترین کتابی باشد که راهبردها و حل اختلافات را مورد بررسی قرار می دهد. با اینکه مدت زمان زیادی از نوشتن شدن این کتاب می گذرد، اصلا فکر نکنید که گرد کهنگی بر مضامین و درون مایه آن نشسته است.  با خواندن آن احساس می کنید که نویسنده در زمانه ما زندگی می کند و برای ما حرف می زند.این کتاب توسط مردان و زنان ، ارتشی ها ، مدیران تجاری و سیاستمداران به یک میزان مطالعه شده و کاربرد داشته است. بر اساس این کتاب داشتن استراتژی ، آمادگی و استفاده از فرصت ها برای دستیابی به موفقیت محور مهم حرکت است. و همه اینها با غلبه بر تعارض امکان پذیر خواهد بود.بر اساس این کتاب کتاب های زیادی تالیف و اقتباس شده است، که از این نظر هم جزو کتاب های مرجع به حساب می آید.

نقل قول های جذاب از کتاب:«جنگجوی عاقل از جنگ دوری می کند.»«افراد ماهر در جنگ، ارتش دشمن را بدون نبرد تسلیم می کنند … آنها با استراتژی به پیروزی می رسند.»«آماده نشدن، بزرگترین جنایت است. آمادگی از قبل برای هرگونه احتمالی بزرگترین فضیلت است. »«آنچه در جنگ از اهمیت بالایی برخوردار است سرعت فوق العاده است: نمی توان از فرصت ها غافل شد.»

۲ چهار میثاق؛ کتاب خرد سرخپوستان تولتک

عنوان انگلیسی: The Four Agreements

نویسنده: میگل روئیزمترجم: در آرا قهرمان

این کتاب دانش های کهنی را به دست ما می رساند، آگاهی اجداد ما که به سبکی از زندگی دست پیدا کرده بودند که توسعه فردی بخش جدایی ناپذیر آن بوده است. آنها این معلومات را سینه به سینه به دست نل بعد از خود رسانده اند تا در زمانه ما به صورت کتاب در آمده است.

به گفته نویسنده میگل روئیز ، چهار میثاق در زندگی گام های اساسی در راه آزادی است. گام هایی که می توان آنها را در عنوان های زیر مشاهده کرد:

  • با حرف خود بی عیب و نقص باشید.
  • هیچ چیز را شخصی نگیرید
  • فرضیات را مطرح نکنید
  • همیشه تمام تلاش خود را بکنید.

فرض اساسی کتاب های انگیزشی برای توسعه فردی این است که؛ استفاده دقیق از این قراردادها منجر به آزادی شخصی می شود.

نقل قول های جذاب از کتاب:

«هر انسانی یک هنرمند است. زندگی شما هنر ساختن یک رویای زیبا است.»

«شاید ما نتوانیم از سرنوشت انسان فرار کنیم ، اما یک انتخاب داریم: می توانیم از سرنوشت خود رنج ببریم یا از آن لذت ببریم.»

«متوجه خواهید شد که برای انجام انتخاب های صحیح نیازی به اعتماد به دیگران ندارید.»

۳- ۷ عادت مردمان موثر: همراه با درس های برای تغییر شخصی

عنوان انگلیسی: ۷ Habits of Highly Effective People

نویسنده: استفان کاوی

مترجم: الهام خرسندی

این کتاب آموزشی و انگیزشی برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و بیش از ۲۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. این کتاب تا به حال در سراسر جهان به بیش از ۴۰ زبان مختلف ترجمه شده است. این کتاب همچون نقشه راهی برای توسعه فردی عمل کرده و به شکل موثری به شما کمک می کند. ۷ عادتی که توسط کتاب مورد توجه قرار گرفته است عبارتند از:

  • فعال باشید
  • آخرش را در نظر گرفتن
  • اولین چیزها را در اولویت قرار دهید
  • به سبک برد-برد فکر کنید
  • ابتدا به دنبال درک باشید ، سپس به درک برسید
  • هم افزایی کنید
  • اره را تیز کنید

نقل قول های جذاب از کتاب:

«با یک مرد همانطور که هست رفتار کنید و او همانطور که هست خواهد ماند. با یک مرد شایسته است و می خواهید رفتار کند و او به کسی تبدیل می شود که شایسته آن رفتار است.»

«اگر واقعاً می خواهم وضعیت خود را بهبود دهم ، می توانم روی یک چیز که بر آن کنترل دارم کار کنم – خودم.»

کتاب توسعه فردی

۲۵ کتاب انگیزشی برتر برای توسعه فردی را در عادل افزار بشناسید

۴- آیین دوست یابی

عنوان انگلیسی: How to Win Friends & Influence People

نویسنده: دیل کارنگی

مترجم: هانیه حق نبی مطلق

این کتاب انگیزشی سرشار از توصیه های کاربردی است، که جاده توسعه فردی شما را هموار می کند. شما می توانید در آن تکنیک های اساسی زیادی پیدا کنید که سطح روابط شما را ارتقا می دهد. می توانید عنوان های زیر را در این کتاب پیدا کنید:

  • روش هایی برای برخورد با افراد
  • شش راه برای ایجاد افرادی مانند شما
  • دوازده راه برای جلب نظر افراد به نگرش شما
  • نحوه رهبر ی کردن
  • تغییر افراد بدون ناراحتی یا ایجاد نارضایتی
  • هفت قانون برای شادتر کردن زندگی خانه

نقل قول های جذاب از کتاب:

« چیزی که دارید، یا کسی که هستید، یا جایی که قرار دارید، یا کاری که انجام می دهید نیست که شما را خوشحال یا ناراضی می کند. بلکه نوع نگاه و طرز فکر کردن شما همه چیز را رقم می زند.»

«جهان پر از افرادی است که به هر چیزی چنگ می زنند و به دنبال خود هستند. بنابراین فرد نادری که بیخود سعی می کند به دیگران خدمت کند دارای مزیت بزرگی است. »

۵- بیندیشید و ثروتمند شوید

عنوان انگلیسی: Think and Grow Rich

نویسنده: ناپلئون هیل

مترجم: مهین خالصی

وقتی به اسم کتاب نگاه می کنید، ممکن است به نظر برسد که شما با کتابی در رابطه با جمع آوری پول سر و کار دارید. اما حقیقت این است که شما با چیزی خیلی فراتر از آن روبرو هستید. اصول مندرج در این کتاب از جنبه های مختلفی شما را رشد می دهد ، با خواندن این کتاب متوجه می شوید که از نظر شخصی و حرفه ای ، در حال گسترش پیدا کردن هستید.

ناپلئون هیل برای رسیدن به اصول خود با مجموعه ای از موفق ترین و ثروتمندترین افراد جها ن مصاحبه کرده است تا بتواند کتاب خود را کامل کند، کتابی که می تواند برای توسعه فردی هر کسی مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین نقل قول ها از کتاب:

«هیچ جایگزینی برای پشتکار وجود ندارد. شخصی که پشتکار خود را واژه نگهبانی خود می داند ، در می یابد که “پیرمرد ناکامی” سرانجام خسته می شود ، و او را ترک می کند. شکست نمی تواند با پشتکار کنار بیاید.»

«اکثریت مردم آماده اند که اهداف و مقاصد خود را کنار گذاشته و در اولین ظهور نشانه های مخالفت یا بدبختی تسلیم شوند. تعداد کمی با وجود همه مخالفت ها تا رسیدن به هدف خود ادامه می دهند. این افراد در نهایت به فوردها، کارنگی های، راک فلرها و ادیسون ها تبدیل می شوند.»

۶- بیداری غول درون: بی درنگ کنترل سرنوشت ذهنی، احساسی، فیزیکی و مالی خود را به دست بگیرید.

عنوان انگلیسی: Awaken the Giant Within: How to Take Immediate Control of Your Mental, Emotional, Physical and Financial Destiny

نویسنده: آنتونی رابینز

مترجم: دکتر مریم بردابار

این کتاب یکی از بهترین کتاب های آموزنده و انگیزشی برای توسعه و رشد فردی است که توسط آنتونی رابینز تألیف شده ، که احتمالاً یکی از بهترین سخنرانان انگیزشی جهان امروز است. در این کتاب ، تونی نکات و استراتژی هایی را برای کنترل احساسات ، بدن ، روابط ، امور مالی و زندگی به اشتراک می گذارد. شما می توانید با این فنون هر چه بیشتر سرنوشت و زندگی خود را به دست بگیرید.

بهترین نقل قول ها از کتاب:

«اگر کاری را که همیشه انجام داده اید انجام دهید ، به آنچه که همیشه بدست آورده اید خواهید رسید.»

«شما نمی توانید برای روز خود برنامه ای داشته باشید ، تا زمانی که برای زندگی خود برنامه داشته باشید.»

«موفقیت این است که کاری را که می خواهید انجام دهید؛ در زمانی که می خواهید ، در جایی که می خواهید ، با کسانی که می خواهید و تا آنجا که می خواهید.»

کتاب توسعه فردی

خواندن این کتاب ها ضروری است

۷- برای چیزهای کوچک خودت را اذیت نکن

عنوان انگلیسی: Don’t Sweat the Small Stuff and Its All Small Stuff

نویسنده: ریچارد کارلسون

مترجم: گروه مترجمان

شما با کتابی روبرو هستید که هم به عنوان یک کتاب درمانی، و هم به عنوان یک کتاب آموزشی در رشد انگیزه و توسعه فردی معرفی می شود. شما با حرکت در بین کلمات این کتاب به تصویری بزرگتر از زندگی دست پیدا می کنید، و همزمان یاد می گیرید که مواردی را که واقعا اهمیت چندانی ندارند را کنار بگذارید. به عزیزان خود احترام بگذارید و چند لحظه را برای بوییدن یک گل سرخ توقف کنید.

بهترین نقل قول ها از کتاب:

«با وجود اینکه اغلب به هم می ریزیم ، اکثر ما بر اساس آنچه می دانیم و با شرایطی که پیرامون ما وجود دارد بهترین کار را انجام می دهیم.»

«خوشبختی واقعی زمانی به وجود نمی آید که همه مشکلات خود را از بین ببریم ، بلکه وقتی رابطه خود را با آنها تغییر دهیم شروع به شکل گیری می کند. یعنی درست زمانی که مشکلات خود را به عنوان منبع بالقوه بیداری ، فرصت تمرین و یادگیری می بینیم.»

۸- کلید را بزن: چگونه با مصلحت اندیشی اوضاع را به سود خود و اطرافیان تغییر دهیم

عنوان انگلیسی: Switch: How to Change Things When Change Is Hard

نویسندگان: چیپ هیث و دان هیث

مترجم: میترا معتضد

نویسندگان این کتاب سرگرم کننده و انگیزشی تغییرات را بررسی می کنند. آنها مسیر مبتکرانه را برای توسعه فردی مقابل ما می گذارند. نظریه آنها این است که دو سیستم مغزی وجود دارد (یک سیستم منطقی و یک سیستم احساسی). وقتی این سیستم ها با هم کار می کنند ، ایجاد تغییرات ساده است. وقتی این سیستم ها در مقابل یکدیگر کار می کنند ، ایجاد تغییرات بسیار دشوار می شود. این کتاب با استفاده از حکایات الهام بخش ، نحوه ایجاد تغییرات را نشان می دهد.

بهترین نقل قول ها از کتاب:

« وقتی می شنوید که مردم می گویند تغییر سخت است، زیرا افراد تنبل یا مقاوم هستند؛ این کاملا اشتباه است. در حقیقت ، برعکس این قضیه صادق است: تغییر سخت است زیرا افراد خود را فرسوده می کنند. و این دومین شگفتی در مورد تغییر است: آنچه تنبلی به نظر می رسد، اغلب خستگی است.»

«این موضوعی است که ما بارها و بارها شاهد آن بوده ایم؛ تغییرات بزرگ از توالی اتفاق افتادن تغییرات کوچک ناشی می شود. شاید اولین تغییرات تقریباً بی اهمیت به نظر برسند ، اما بسیار مهم هستند.»

۹- جادوی فکر بزرگ

عنوان انگلیسی: The Magic of Thinking Big

نویسنده: دیوید جی شوارتز

مترجم: ژنا بخت آور

کوچک فکر کنید تا موفقیت کوچکی داشته باشید. بزرگ فکر کنید و موفقیت بزرگی خواهید داشت. اینها مفاهیم اصلی این کتاب انگیزشی است. کتابی که با تغییر نگرش شما، قدرت دوباره ای به رشد شما در مسیر توسعه فردی می کند. نویسنده توصیه های عملی برای غلبه بر ترس ، بالا بردن اعتماد به نفس و مهم تر از همه ، هدف بالا ارائه می دهد.

بهترین نقل قول ها:

«فکر کنید ضعیف هستید ، فکر کنید آنچه را که لازم است ندارید ، فکر کنید که بازنده خواهید شد ، فکر کنید درجه دو هستید ، اینگونه فکر کنید و محکوم به شکست شوید.»

«کسانی که معتقدند می توانند کوه ها را جابجا کنند ، این کار را انجام می دهند. کسانی که معتقدند نمی توانند ، نمی توانند. اعتقاد باعث ایجاد قدرت می شود.»

کتاب توسعه فردی

کتاب هایی که می تواند شما را وادار به حرکت کند

۱۰- استیو جابز

عنوان انگلیسی: Steve Jobs

نویسنده: والتر آیزاکسون

مترجم: منیژه شیخ جوادی

والتر آیزاکسون گزارشی عمیق از زندگی حرفه ای و شخصی استیو جابز ارائه می دهد. او برای رسیدن به این عمق از مصاحبه هایی با خود جابز و همچنین اعضای خانواده ، دوستان ، رقبا و همکاران استفاده می کند. این کتاب فوق العاده الهام بخش است ، زیرا داستان یک کمال گرای پویا و پر تلاش را به اشتراک می گذارد. کسی  که مسلماً برخورد با آن دشوار است ، کسی که بزرگترین مبتکر نسل خود بود.

بهترین نقل قول ها از کتاب:

استیو جابز: «بهترین راه برای پیش بینی آینده ، اختراع آن است.»

«جابز اصرار داشت که اپل فقط بر دو یا سه اولویت در یک زمان تمرکز کند. کوک می گوید: “هیچ کس بهتر از او نمی تواند سر و صدایی را که در اطرافش جریان دارد خاموش کند.” این توانایی به او اجازه می دهد روی چند چیز تمرکز کند و به بسیاری از چیزها نه بگوید. افراد کمی در این زمینه واقعاً خوب هستند. »

۱۱- بی امان: از خوب به عالی تا غیرقابل توقف

عنوان انگلیسی: Relentless: From Good to Great to Unstoppable

نویسنده: تیم اس. گروور

مربی افسانه ای تیم گروور، نشان می دهد که برای به دست آوردن نتایج عالی چه چیزی لازم است. او به شما نشان می دهد که چگونه بدون توقف باشید و به هر چیزی که می خواهید برسید. گروور موارد مورد نیاز برای توقف ناپذیر بودن را تجزیه می کند: با این آموزش ها وقتی دیگران تسلیم می شوند به راه خود ادامه می دهید ، تحت فشار رشد می کنید ، هرگز اجازه نمی دهید احساسات شما را ضعیف کند. با مطالعه این کتاب به پیشروان توسعه فردی تبدیل می شوید. بهترین نقل قول ها از کتاب:«بدون توقف بودن به این معناست که بیش از هر کس دیگری، از خودتان مطالبه کند. زیرا می دانید که هر بار که توقف کنید ، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما باید کارهای بیشتری انجام دهید.»«لعنتی سعی کن، تلاش دعوت دوباره شکست است. تنها یک راه برای گفتن این عبارت وجود دارد: اگر شکست بخورم ، تقصیر من نیست. و آن هم تنها زمانی است که تمام تلاشت را کرده باشی.»

۱۲- افراد موفق چگونه فکر می کنند: تمرین هایی برای دستیابی به تفکر قدرتمند

عنوان انگلیسی: How Successful People Think: Change Your Thinking, Change Your Life

نویسنده: جان سی مکسول

مترجم: سامان شاهین پورجان

سی مکسول ، او متخصص رهبری است و در این کتاب به شما  توضیح می دهد که چگونه خلاق تر عمل کنید، و چه زمانی افکار عمومی را زیر سوال ببرید. بیاموزید که چگونه تفکر خود را متمرکز کرده و تصویری کلی از آنچه می خواهید را در ذهن ثبت کنید. توسعه فردی شما به یادگیری های مداوم از دست وابسته است.نویسنده به شما می آموزد که چگونه از پتانسیل خلاقانه خود استفاده کنید ، ایده های مشترک را توسعه دهید و از گذشته برای درک بهتر آینده درس بگیرید. نقل قول های قابل توجه از کتاب:«به مرور متوجه می شوید که شما نمی توانید از خلاقیت استفاده کنید. هرچه بیشتر از آن استفاده کنید ، مقدار بیشتری از آن خواهید داشت. متأسفانه ، اغلب خلاقیت به جای پرورش دادن خفه می شود. باید شرایطی وجود داشته باشد که در آن شیوه های جدید تفکر ، درک ، پرسشگری تشویق شود. »«ما با دو دسته افراد سر و کار داریم؛ فردی که می داند چگونه همیشه شغلی داشته باشد ، و در دسته دیگر کسی است که می داند چرا همیشه رئیس او خواهد بود.»

۱۳- اتوبوس انرژی: ۱۰ قانون برای تزریق انرژی مثبت به زندگی ، کار و تیم تان

عنوان انگلیسی: The Energy Bus: 10 Rules to Fuel Your Life, Work, and Team with Positive Energy

نویسندگان: جان گوردون و کن بلانچارد

مترجم: مریم اردکانیبا

ورق زدن این کتاب، شما با ۱۰ راز آشنا می شوید. اسراری که می تواند تفکر مثبت را در محل زندگی، دوستان و کار شما به جریان بیاندازد. شما یاد می گیرید که چگونه مثبت اندیشی و آینده نگری را با هم ترکیب کرده و به موفقیت واقعی دست پیدا کنید. در واقع جان گوردون راهنمای کاملی برای غلبه بر سختی ها می دهد، و با هر گام به شما کمک می کند تا در مسیر توسعه فردی به بهترین خود تبدیل شوید. نقل قول های قابل توجه:«تا زمانی که تلاش خود را متوقف نکنید شکست نخورده اید.»«هدف در زندگی این است که جوان زندگی کنید ، لذت ببرید و با لبخند بر لب تا آنجا که می توانید به مقصد نهایی برسید ، زیرا این بدان معناست که شما واقعاً از این سواری لذت برده اید.»

کتاب توسعه فردی

کتابهایی بخوانید که تحولی در شما ایجاد کند

۱۴-تو کله خر هستی، برو پیش، انگیزه ات را حفظ کن!

عنوان انگلیسی: You Are a Badass: How to Stop Doubting Your Greatness and Start Living an Awesome Life

نویسنده: جین سینسرو

مترجم: نفیسه معتکف

در این کتاب جین سینسرو ، نویسنده پرفروش و مربی توسعه فردی جهان ، به شما کمک می کند تا باورها و رفتارهای خودزنی را شناسایی کرده و تغییر دهید. باورهای که شما را از رسیدن به خواسته هایتان باز می دارد. هدف این کتاب این است که به شما کمک کند بفهمید چرا اینگونه هستید ، چگونه آنچه را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید و چگونه آنچه را دوست ندارید تغییر دهید. نقل قول های قابل توجه از کتاب:«اگر در تغییر زندگی خود جدی هستید ، راهی پیدا خواهید کرد. اگر نیستید ، بهانه ای پیدا خواهید کرد.»«شما مسئول آنچه می گویید و انجام می دهید هستید. شما مسئول این موضوع نیستید که آیا مردم از این موضوع عصبانی می شوند یا نه. »

۱۵- تختخوابت را مرتب کن: چیزهای کوچکی که می توانند زندگی ات و شاید جهان را تغییر دهند

عنوان انگلیسی: Make Your Bed: Little Things That Can Change Your Life…And Maybe the World

نویسنده: ویلیام اچ مک رون

مترجم: حسین گازر

شما با یک کتاب جاودانه روبرو هستید. کتابی که یک ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آن را نوشته است و تمام تجربیاتش را با خود به دل این کتاب آورده. شما با حکمت های ساده ، توصیه های کاربردی و کلمات دلگرم کننده ای روبرو می شوید که شما را ترغیب می کند تا در تاریک ترین لحظات زندگی به موفقیت های بیشتری برسید. نقل قول های قابل توجه از کتاب:«هیچ یک از ما از لحظات غم انگیز زندگی مصون نیستیم. مانند قایق لاستیکی کوچکی که ما در آموزش اولیه داشتیم ، تیمی از افراد خوب نیاز است تا شما را به مقصد زندگی خود برساند. «شما به تنهایی نمی توانید به پارو زدن قایق بپردازید. کسی را بیابید که بتوانید زندگی خود را با او در میان بگذارد. تا آنجا که ممکن است دوستان زیادی پیدا کنید و هرگز فراموش نکنید که موفقیت شما بستگی به دیگران دارد.»

۱۶- ۷ عادت مردمان موثر: درس های برای ایجاد تغییر در شخصیت

عنوان انگلیسی: The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change

نویسنده: استفان آر کاوی

مترجم: الهام خرسندی

این کتاب به عنوان کتاب شماره یک تأثیرگذارترین کتاب تجاری قرن بیستم انتخاب شد. اگر به صورت تخصصی می خواهید روی جنبه خاصی از توسعه زندگیتان کار کنید، بهترین گزینه برای مطالعه مقابل شما قرار دارد. نقل قول های قابل توجه از کتاب:« تا زمانی که شخص نتواند عمیقا و صادقانه بگوید: من به خاطر انتخاب هایی که دیروز انجام داده ام ، به آنچه امروز هستم تبدیل شده ام. این شخص نمی تواند بگوید : من روش دیگری را انتخاب می کنم.»«اکثر مردم به منظور درک گوش نمی دهند. آنها به قصد پاسخ دادن گوش می دهند.»

۱۷-دگرگونی زندگی با جادوی نظم 

عنوان انگلیسی: The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing

نویسنده: ماری کوندو

مترجم: لیلا اسکندریدر

این کتاب مشاور تمیز کردن ژاپنی ماری کوندو، خوانندگان را برای ساده سازی ، سازماندهی و ذخیره گام به گام انرژی از طریق روش انقلابی خود راهنمایی می کند. هدف این کتاب این است که به شما کمک کند بی نظمی را از بین ببرید و از جادوی منحصر به فرد خانه مرتب لذت ببرید. این کار شما را به ذهنیت آرام و با انگیزه ای می رساند که می تواند الهام بخش شما باشد. نقل قول های قابل توجه از کتاب:«معنای واقعی سوال اینکه می خواهید چه چیزی داشته باشید، این است که چگونه می خواهید زندگی خود را بگذرانید.»« وقتی به سراغ ریشه های عدم رهایی چیزی می رویم، تنها دو دلیل وجود دارد: دلبستگی به گذشته یا ترس از آینده.»

کتاب توسعه فردی

تفکر پویای شما در گرو میزان مطالعه شماست

۱۸- شجاعت ناتمام

عنوان انگلیسی: Imperfect Courage: Live a Life of Purpose by Leaving Comfort and Going Scared

نویسنده: جسیکا هانگر

مترجم: مریم سربندی فراهانیدر

شجاعت ناتمام ، جسیکا هانگر خوانندگان را به سفری متحول کننده دعوت می کند و آنها را به چالش می کشد. شما ملزم می شوید تا منطقه امن خود را با یک زندگی تأثیرگذار و پرماجرا عوض کنید. هدف نویسنده این است که شما را از شرم رها کند، او می خواهد شما را به حلقه هایی گسترده در سراسر جهان وصل کند، تا با یک فرهنگ همکاری زندگی بهتر و رو به توسعه برای هر فرد بسازد.

۱۹- قانون ۵ ثانیه: زندگی ، کار و اعتماد به نفستان را با شجاعت هر روزه دگرگون کنید

عنوان انگلیسی: The 5 Second Rule: Transform your Life, Work, and Confidence with Everyday Courage

نویسنده: مل رابینز

مترجم: افشین چایچی

نصرتیمل رابینز در این کتاب به شما می آموزد که چگونه در مسیر توسعه فردی به نسخه بزرگتری از خود تبدیل شوید. شما مکلف می شوید تا هر روز گامی را به سمت پیشرفت و ارتقای خود بردارید. در این کتاب شما یاد می گیرید:

  • چگونه اعتماد به نفس پیدا کنید-
  • عادت به تعویق انداختن و شک به خود را کنار بگذارید-
  • ترس و عدم اطمینان را شکست دهید-
  • نگران نباشید
  • احساس خوشبختی کنید
  • ایده های خود را با شجاعت به اشتراک بگذارید.

نقل قول های قابل توجه از کتاب:«شما نمی توانید احساس خود را کنترل کنید. اما شما همیشه می توانید نحوه رفتار خود را در اختیار داشته باشید. »«شما یک تصمیم دور از یک زندگی کاملاً متفاوت هستید.»

۲۰- من فکر کرده ام به … : تأملات ، دعاها و مراقبه ها برای یک زندگی معنادار

عنوان انگلیسی: I’ve Been Thinking . . .: Reflections, Prayers, and Meditations for a Meaningful Life

نویسنده: ماریا شرایور

کتاب پیش روی شما، برای کسانی مفید است که در راه رسیدن به یک زندگی معنادار به دنبال خرد ، راهنمایی ، تشویق و الهام هستند. این کتاب شامل نقل قول ها ، کتاب مقدس ، دعاها و تأملاتی است که به منظور تشویق توانمندی ، پیشرفت و تحرک زنان در هر سنی است. این کتاب را به راحتی می توان در فهرست بهترین کتاب های توسعه فردی برای زنان قرار داد. با این وجود هر مردی هم می تواند با خواندن آن به اهداف مورد نظر کتاب برسد. نقل قول های قابل توجه از کتاب:«با عصبانیت به عقب نگاه نکنیم ، یا با ترس به جلو . بلکه با آگاهی به اطراف بنگریم.» – جیمز توربر«دعا یعنی صحبت با خدا. مدیتیشن این است که به خدا اجازه دهید با شما صحبت کند. » – یوگی باجان

۲۱- روزهای خوب با قدردانی آغاز می شود: راهنمای ۵۲ هفته ای برای پرورش نگرش قدردانی 

عنوان انگلیسی: Good Days Start With Gratitude: A 52 Week Guide To Cultivate An Attitude Of Gratitude

نویسنده: پرتی سیمپل

پرسروزهای خوب با قدردانی آغاز می شود، یک راهنمای ۵۲ هفته ای برای پرورش نگرش قدردانی است! این کتاب یک مجموعه خود اکتشافی است، که در مسیر توسعه فردی قرار گرفته. شما در این سفر یاد می گیرید مه بر روی داشته هایتان تمرکز کنید و بخاطر آنها شکرگذار باشید. می توانید هم زمان به چشم اندازه های بزرگ زندگی و لحظه های ساده لذت بخش چشم بدوزید.

کتاب توسعه فردی

با این کتاب ها خودتان بهتر خواهید دید

۲۲- خالکوبی های روی قلب: قدرت شفقت بی حد و حصر ، تالیف

عنوان انگلیسی: Tattoos on the Heart: The Power of Boundless Compassion

نویسنده: گرگوری بویلدر

خالکوبی های روی قلب ، گرگوری بویل تجربه کار در محله یهودی نشین را با مجموعه ای از مثال های نفس گیر الهام گرفته از ایمان ترکیب کرده است. این کتاب از زاویه ای تکان دهنده به دنیا نگاه می کند، نویسنده معتقد است ما می توانیم شادی را در دوست داشتن دیگران بیابیم، دوست داشتن بی قید و شرط که می تواند تمام  زندگی ما را پر کند. نقل قول های قابل توجه از کتاب:«در اینجا چیزی است که ما به دنبال آن هستیم: رحمتی که در آن ما به آنچه فقرا تحمل می کنند فکر می کنیم، نه اینکه دست به قضاوت نحوه تحمل کردن آنها بزنیم.»«اگر یک چالش اساسی در این داستان ها وجود داشته باشد ، آن هم این است که؛ شبهه خود را مبنی بر اهمیت برخی از زندگی ها نسبت به زندگی های دیگر تغییر دهیم. »

۲۳- قدرتمند: راهنمای دوندگان برای افزایش اعتماد به نفس و تبدیل شدن به بهترین نسخه خود

عنوان انگلیسی: Strong: A Runner’s Guide to Boosting Confidence and Becoming the Best Version of You

نویسنده: کارا گوچردر

این کتاب ، کارا گوچر اسرار خود را برای خوانندگانش به اشتراک می گذارد. مواردی که می توانند برای غلبه بر شک و تردید در خود و بهبود عملکرد دویدن از آنها استفاده کنید. این پیشنهادات با استفاده از ابزارهای اثبات شده از حوزه روانشناسی ورزشی نوشته شده اند. از آن جهت می توان آن را در فهرست کتاب های توسعه فردی قرار داد، که آموزه های موجود در آن می تواند برای فعالیت های حوزه های دیگر هم به کار برده شود.

۲۴- آنقدر شکست بخور تا شکست ناپذیر شوی: بجنگ، بکوب، تکرار کن 

عنوان انگلیسی: Fail Until You Don’t: Fight Grind Repeat

نویسنده: بابی بونزمترجم: منصور بیگدلیدر

این کتاب ، بابی بونز مجموعه ای الهام بخش و طنزآمیز از داستان ها درباره بزرگترین ناکامی های زندگی خود را آورده است. او نحوه تبدیل این شکست ها را به درس هایی برای پیروزی شرح می دهد. با خواندن این کتاب شما می آموزید که در واقع هر شکست، گامی برای یادگیری در مسیر توسعه فردی بیشتر است.اگر بیش از اندازه مشغول فکر کردن هستید و هیچ وقت دست به اقدام نمی زنید، این کتاب می تواند محرک خوبی برای شما باشد تا به چشم انداز های تازه ای از زندگی دست پیدا کنید. نقل قول های قابل توجه از کتاب:«از سرتان بیرون بروید و وارد زندگی خود شوید. مبارزه کنید ، خرد کنید ، تکرار کنید.»

کتاب توسعه فردی

کتاب خوب خواندن رشد سریع انسان را به دنبال دارد.

۲۵- بسته مراقبت: راهی برای درمان عمیق

عنوان انگلیسی: Care Package: A Path to Deep Healing

نویسنده: سیلوستر مک ناتدر بسته مراقبت ،

سیلوستر برای کشف درد ، در لحظات ترس شما عمیق می شود. او از طریق داستان های قدرتمند خوانندگانش را در مبارزاتی سهیم می کند که در واقع به زندگی خود آنها مربوط می شود. ماموریت نویسنده در این مسیر مدام برای توسعه فردی خواننده؛ الهام بخشیدن، بهبود ، رهایی و رسیدن به ارتعاش بیشتر با تمرین مراقبت از خود به صورت هر روزه است.

چه کتاب های توسعه فردی دیگری را به لیست اضافه می کنید؟

خواندن یک کتاب الهام بخش به صورت روزانه ، زندگی شما را ارتقاء می دهد. کتاب های خودیاری و توسعه فردی می توانند به گسترش آنچه که دارید کمک کنند ، آنها این باور را در شما رشد می دهند که می توانید بسیار بزرگتر از چیزی که هم اکنون هستید باشید. و شما سفر پر ماجرای خود را برای رسیدن به شناخت و آگاهی از خود شروع می کنید. با هر گام شما بیشتر و بیشتر تجربه خواهید کرد.به یاد داشته باشید که حتی اگر ابتدای مسیر سخت باشد، شما با مطالعه منظم می توانید سوخت کافی برای ادامه مسیر را بدست بیاورید. مطالعه می تواند در ابتدای خود کار سختی باشد، اما با سخت کوشی آن را به عادت خود تبدیل کرده و دست از این عادت بر ندارید. زیرا شما لایق بهترین ها در طول زندگی خود هستید.

کلام عادل افزار

ما برای همین اینجا هستیم تا در صورت نیاز راهنمای شما باشیم. فهرست بالا از مجموعه نظرات متخصصان این حوزه و مخاطبان مختلف تهیه شده است. امیدواریم برای شروع کار چند عنوان کتاب در آن پیدا کرده باشید. ما این لیست را باز هم به روز آوری کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.  کدام یک از این کتاب های توسعه فردی بالا را خوانده اید؟ نظرتان را در مورد آن با ما به اشتراک بگذارید.  آیا کتاب مورد علاقه ای دیگری در این حوزه دارید که به لیست اضافه کنید؟ در قسمت نظرات، زیر همین مطلب آن را با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.