کتاب های عمومی, مقاله

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان

مقدمه

صد کتاب برتر جهان : علاقمندان به کتاب و مطالعه همیشه به هم کتاب های خوبی را که خوانده اند معرفی می کنند. این به خاطر ایجاد صرفه جویی در زمان و رسیدن به کتاب هایی است که ارزش وقتی را که شما برای مطالعه آنها در نظر می گیرید داشته باشد. این مسئله در مورد کتاب های امروزی تر هنوز سخت تر شده است. به همین خاطر نشریات و سازمان های مختلف اقدام به انتشار لیست هایی از رمان ها و کتاب های موفق زمان ها مختلف کرده اند تا اشخاص بتوانند با آسودگی خیال بیشتر به سمت مطالعه موضوعات مورد علاقه خود بروند.

از همین رو  لوازم تحریر و کتابفروشی عادل افزار در راستای معرفی آثار مکتوب اینبار با صد کتاب برتر قرن ۲۱ در خدمت شماست تا شما بادر نظر گرفتن علاقه مندی هایتان دایره انتخاب وسیعی داشته باشید.

صد کتاب برتر جهان

فهرست زیر، لیست ۱۰۰ کتاب برتر قرن ۲۱ به انتخاب نشریه گاردین است که به تازگی به روز رسانی شده است. همراه با عنوان کتاب معرفی مختصری از محتوای کتاب هم صورت گرفته شده است تا شما بتوانید با چشمانی بازتر به انتخاب خود بپردازید. این مجموعه از فهرست کتاب های انگلیسی زبان، یا به انگلیسی ترجمه شده انتخاب شده است.

دو کتاب از لیست حذف شده مغایر با شئونات اسلامی بوده و مورد تایید نیست. ضمنا کتاب ها از آخر به اول چینش و شماره گذاری شده اند.

۱۰۰- صد کتاب برتر جهان : نسبت به گردنم احساس بدی دارم

نام به زبان اصلی: I Feel Bad About My Neck

نویسنده: نورا افرون

سال انتشار: ۲۰۰۶

این کتاب بیشتر شهرت خود را مدیون فیلمنامه هایی است که از روی آن نوشته شده است. فیلم هایی همچون سیلک وود ، وقتی هری با سالی ملاقات کرد ، سوزش سر دل. اما خود افرون بیشتر بخاطر طنز نمایشی و هوشمندانه مقالاتش شناخته شده است. او با اعتماد به نفس و تحقیر خود ،مسیری ایجاد می کند تا همیشه شبیه بهترین دوست شما به نظر برسد، حتی هنگامی که از آپارتمانش در وست ساید نیویورک می نویسد. این  کتاب مجموعه بسیار لذت بخش از مشاهدات غم انگیز او در مورد پیری ، بیهودگی و ارزیابی داغ بیل کلینتون است.

۹۹- صد کتاب برتر جهان : شیشه شکسته

نام به زبان اصلی: Broken Glass

نویسنده: آلن مبانکو

سال انتشار: ۲۰۰۵

ترجمه به انگلیسی: هلن استیونسون (۲۰۰۹)

نویسنده برنده جایزه کنگو می گوید: «سعی کردم زبان فرانسوی را با شیشه شکسته بشکنم». این کتاب یک یک کمدی سیاه است که توسط یک معلم بی آبرو و بدون توقف روایت شد. همانطور که راوی غیرقابل اعتماد مبانکو «مرغ دوچرخه ای» خود را می خورد و شراب قرمز خود را می نوشد ، مشخص می شود که او تاریخ  کل ادبیات فرانسه را در نظر دارد.

۹۸- صد کتاب برتر جهان : دختری با خال کوبی اژدها

نام به زبان اصلی: The Girl With the Dragon Tattoo

نویسنده: استیگ لارسون

سال انتشار: ۲۰۰۵

ترجمه به انگلیسی: استیون تی موری (۲۰۰۸)

میکائیل بلومکویست، روزنامه نگار رادیکال، یک اتحاد دور از ذهن با هکر جوان مشکل ساز به نام لیزبت سالاندر ایجاد می کند، آنها در اولین رمان سه گانه پرفروش هزاره، سر نخ هایی از قتل و سوء رفتار یکی از قدرتمندترین خانواده های سوئد را دنبال می کنند. در واقع کتاب با موضوع فتنه سطح بالای خود، میلیون ها خواننده را به دنبال خود کشاند. توانست نویسنده خود را به شهرت برساند و الهام بخش نسخه های بیشماری از این کتاب باشد.

۹۷- صد کتاب برتر جهان : هری پاتر و جام آتش 

نام به زبان اصلی: Harry Potter and the Goblet of Fire

نویسنده: جی کی رولینگ

سال انتشار: ۲۰۰۰

نسلی با تخیلات جادویی همه جانبه رولینگ بزرگ شده اند، اما تعداد بیشماری از بزرگسالان نیز شیفته دنیای همه جانبه او هستند. کتاب چهارم ، اولین مورد از درهای ورودی ، نقطه ای را نشان می دهد که داستان واقعا  از آنجا شروع می شود. مسابقات تریویزارد سرعت و تنش را به وجود می آورد و رولینگ باعث می شود جادوگر پسر جوان، برای اولین بار مرگ را با چشمان خود ببیند.

۹۶ – صد کتاب برتر جهان : کمی زندگی

نام به زبان اصلی: A Little Life

نویسنده: هانیا یاناگیهارا

سال انتشار: ۲۰۱۵

این ملودرام همجنسگرای آمریکایی در بازار بسیار پرفروش بوده است، و به عنوان یکی از تفرقه انگیزترین رمان های قرن حاضر شناخته می شود. زندگی یک نفر در اثر سوء استفاده و پیامدهای آن متلاشی می شود ، اما با عشق و دوستی روشنی دوباره ای پیدا می کند. برخی از خوانندگان تمام شب گریه می کردند ، برخی آن را به عنوان سیستمی و استثماری بودن محکوم کردند، اما هیچ کس نمی تواند قدرت آن را انکار کند.

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان

۹۵- صد کتاب برتر جهان تواریخ، جلد اول

نام به زبان اصلی: Chronicles: Volume One

نویسنده: باب دیلن

سال انتشار: ۲۰۰۴

سهل انگاری دیلن در مورد زندگی شخصی اش، بخش مهمی از نام تجاری این خواننده و ترانه سرا است. بنابراین وجود شکاف ها و حذفیات در این خاطرات جای تعجب ندارد. نتیجه هر دو حالت ایجاد فضایی تیز و رویایی است. این کتاب در مراحل مختلف حرفه ای دیلن حرکت می کند و خارج می شود ، اما پایه این کتاب ریشه در اولین روزهای زندگی او به عنوان یک واندی وودی گاتری در شهر نیویورک دارد. طرفداران او هنوز منتظر جلد دوم آن هستند.

۹۴-  صد کتاب برتر جهان : نقطه اوج 

نام به زبان اصلی: The Tipping Point

نویسنده: مالکوم گلادول

سال انتشار: ۲۰۰۰

نویسنده کارمند نیویورکر پدیده ها را از فروش کفش تا میزان جرم و جنایت از طریق اپیدمیولوژی بررسی می کند و به نقطه اوج خود می رسد ، این دقیقا زمانی بود که او تبدیل به یک ستاره روشنفکر شد و موجی از مطالعات عجیب و غریب جامعه معاصر را آغاز کرد. دو دهه بعد ، گلادول اغلب متهم به ساده سازی بیش از حد مسائل می شود، به حدی که به او می گویند؛ همه چیز برایش مثل برداشت لیوان است. اما کتاب های پرفروش  او به معنای واقعی کلمه به شکل گیری فرهنگ قرن ۲۱ کمک کرده است.

۹۳-  صد کتاب برتر جهان : مردان تاریک 

نام به زبان اصلی: Darkmans

نویسنده: نیکولا بارکر

سال انتشار: ۲۰۰۷

می توان گفت ماجراجوترین نویسنده داستان های انگلیسی به همان اندازه که بازیگوش است ، پرکار است ، اما این حماسه آزاد و رویایی که در اطراف دروازه تایمز اتفاق می افتد ، بزرگترین کار اوست. بارکر اختراع زبان شناختی معمول و طنز وحشی خود را به داستانی درباره تاریخچه کنونی می رساند ، زیرا در داستان او اشفورد معاصر توسط روح یک مسخره کننده قرون وسطایی تسخیر شده است.

۹۲- صد کتاب برتر جهان : محاصره 

نام به زبان اصلی: The Siege

نویسنده: هلن دانمور

سال انتشار: ۲۰۰۱

این رمان به در فضای محاصره لنینگراد توسط آلمان ها اتفاق می افتد و خانواده لوین در این فضا با گرسنگی مبارزه می کنند. آنا هنگام جستجوی برای پیدا کردن چوب ، تله های تانک را حفر می کند. او از دست ماموران گشت فرار می کند ، اما فرار کردن از دست تاریخ سخت است.

۹۱- صد کتاب برتر جهان : نور

نام به زبان اصلی: Light

نویسنده: ام جان هریسون

سال انتشار: ۲۰۰۲

نویسنده ای که کمتر دست به کار نوشته های داستانی می زند، قدرت ادبی خود را در ادبیات علمی تخیلی به بهترین حالت نشان می دهد. در این داستان سه رشته روایی با هم ترکیب می شوند. این رشته ها شامل اپرای فضایی آینده ، ناراحتی معاصر و خلیج واقعیت مجازی است، که با در کنار هم قرار گرفتن این روایت ها همراه با یک رمز و راز که در قلب واقعیتی را حمل می کند، شما را به یک سفر متافیزیکی نفس گیر می برد که نمی توانید از آن جدا شوید.

۹۰- صد کتاب برتر جهان : بازدید

نام به زبان اصلی: Visitation

نویسنده: جنی ارپنبک

سال انتشار: ۲۰۰۸

ترجمه به انگلیسی: سوزان برنوفسکی (۲۰۱۰)

یک خانه بزرگ در کنار دریاچه ای در شرق آلمان ، هم محیط اصلی و هم شخصیت اصلی سومین رمان ارپنبک است. این خانه با موج های متلاطم تاریخ قرن بیستم روبرو می شود. در طول این داستان خانه توسط یک خانواده یهودی که از رایش سوم فرار می کنند فروخته می شود . بعد توسط ارتش روسیه در اختیار گرفته می شود ، در ادامه توسط تبعیدی هایی که از سیبری باز می گردند باز پس گرفته می شود و دوباره فروخته می شود.

۸۹- صد کتاب برتر جهان : خون بد

نام به زبان اصلی: Bad Blood

نویسنده: لورنا ساگه

سال انتشار: ۲۰۰۰

این کتاب خاطرات برنده جایزه تخته سفید است، که می توانید در آن عباراتی کاملا دست چین شده را بخوانید. این کتاب یکی از بهترین گزارش های مربوط به اختلال عملکرد خانواده است که تا به حال نوشته شده است. سیج با پدربزرگ و مادربزرگش بزرگ شد که از یکدیگر متنفر بودند: پدربزرگ او یک جانشین مست فیلاندار بود. همسرش، با پیدا کردن خاطراتش، از او را باج می گرفت و در قسمت دیگری از خانه زندگی می کرد. این نویسنده در ۱۶ سالگی ناخواسته باردار می شود ، اما داستان پایان خوبی دارد.

۸۸ صد کتاب برتر جهان : ناتس و کراسس 

نام به زبان اصلی: Noughts & Crosss

نویسنده: مالوری بلکمن

سال انتشار: ۲۰۰۱

این کتاب همچون قطعه نوآورانه است که در دسته داستان های بزرگسالان بریتانیا قرار می گیرد. در طول داستان های کتاب می بینیم که سیاه پوستان ، به نام صلیب ها ، تمام قدرت و نفوذ را در اختیار دارند ، در حالی که افراد سفید پوست در حاشیه قرار گرفته و تفکیک می شوند. نویسنده ای که در گذشته جوایز داستان نویسی کودکان را برنده شده است، در این کتاب کار مهمی برای توضیح نژادپرستی برای خوانندگان جوان انجام می دهد.

۸۷- صد کتاب برتر جهان : پدربزرگ

نام به زبان اصلی: Priestdaddy

نویسنده: پاتریشیا لاک وود

سال انتشار: ۲۰۱۷

این کتاب ممکن است تنها روایت زندگی در یک خانواده مذهبی در غرب آمریکا نباشد ، اما مطمئناً سرگرم کننده ترین آنها است. نویسنده در جوانی به گروهی به نام گروه خدا متصل شد ، جایی که آنها به زبان هایی متفاوت با هم صحبت می کردند. تعدادی از نویسندگی، در مورد این کتاب و نویسنده اش در توییتر نوشتند: زبان او درخشان است و ذهنی کاملاً اصیل دارد.

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان و همه آنچه که لازم است بدانید

۸۶ – صد کتاب برتر جهان : بزرگسالان در اتاق

نام به زبان اصلی: Adults in the Room

نویسنده: یانیس واروفاکیس

سال انتشار: ۲۰۱۷

این کتاب مجموعه خاطرات اقتصاددان چرم پوش است، از شش ماهی که وی در سال ۲۰۱۵ به عنوان وزیر دارایی یونان انجام وظیفه می کرد. این دوره از دوران پرتنش و بحرانی اقتصادی و سیاسی در یونان به شمار می رود. اغلب با عنوان «یکی از بهترین خاطرات سیاسی نوشته شده» از آن یاد می شود. او با صندوق بین المللی پول ، نهادهای اروپایی ، وال استریت ، میلیاردرها و صاحبان رسانه ها روبرو می شود. آنها نحوه عملکرد این سیستم را به او می گویند. در نتیجه ، کتاب او توصیف گویایی از قدرت مدرن است.

۸۴- صد کتاب برتر جهان : هزینه زندگی 

نام به زبان اصلی: The Cost of Living

نویسنده: دبورا لوی

سال انتشار: ۲۰۱۸

«هرج و مرج چیزی است که ما بیشتر از همه از آن می ترسیم ، اما من به این باور رسیده ام که ممکن است آن چیزی باشد که ما بیشتر از همه می خواهیم …» رمان های عمیق و در عین حال بازیگوش او. فمینیسم ، اسطوره شناسی و علاقه های روزانه را در کتابی گرد هم آورده اند که عاطفه و عقل را با تأثیری خیره کننده ترکیب می کند. این کتاب همچون خاطراتی خیره کننده مخاطب را مجذوب خود می کند.

۸۳- صد کتاب برتر جهان : بگو چگونه تمام می شود

نام به زبان اصلی: Tell Me How It Ends

نویسنده: والریا لوئیزلی

سال انتشار: ۲۰۱۶

ترجمه به انگلیسی: لوئیزلی با لیزی دیویس (۲۰۱۷)

با شروع حساسیت و هیجان درباره مهاجرت به آمریکا در سال ۲۰۱۵ ، داستان نویس مکزیکی داوطلب شد تا در دادگاه مهاجرت فدرال نیویورک به عنوان مترجم کار کند. در این مجموعه مقالات قدرتمند ، او داستان های تلخ کودکانی را که ملاقات کرده است ، بیان می کند و آنها را در زمینه وسیع تری از روابط آشفته بین قاره آمریکا قرار می دهد.

۸۲ صد کتاب برتر جهان : مرجانی 

نام به زبان اصلی: Coraline

نویسنده: نیل گیمن

سال انتشار: ۲۰۰۲

می توان در گستره وسیعی این نویسنده را دید؛ از کمیک های سندمن گرفته تا حماسه فانتزی خدایان آمریکایی تا توییتر ، گیمن بر جهان کتاب ها ایستاده است. اما این رمان کودکانه کاملاً دست یافتنی به نظر می رسد، در آن یک دختر خردسال وارد دنیایی موازی می شود که در آن “مادر دیگر” یک کپی ترسناک از مادر واقعی اوست ، با دکمه هایی برای چشم ها ، شاید بهترین ساعت او باشد. این کتاب یک افسانه مدرن است، که در آن ترس ها و خواسته های دوران کودکی را می توانیم با قلب خود لمس کنیم.

۸۱- صد کتاب برتر جهان : محصول 

نام به زبان اصلی: Harvest

نویسنده: جیم کراک

سال انتشار: ۲۰۱۳

کراس مجذوب لحظه ای می شود که دوره ای جای خود را به دوران دیگر می دهد. در اینجا ، محوطه مشترک ، نقطه اتکایی از تاریخ انگلیسی است که داستان سلب مالکیت و آوارگی او را پیش می برد. داستان در دهکده ای بدون نام ، روایت می شود که می بینید دنیایی که می شناسید چگونه به پایان می رسد ، و این اتفاق با قطع ارتباط بین مردم و سرزمین آنها صورت می گیرد. حوادث داستان ارتباط عمیقی با زمان بحران آب و هوا و مهاجرت اجباری ما دارد.

۸۰- صد کتاب برتر جهان : داستانهای زندگی شما و دیگران 

نام به زبان اصلی: Stories of Your Life and Others

نویسنده: تد چیانگ

سال انتشار: ۲۰۰۲

وقتی داستان زندگی شما در فیلم ورود به سال ۲۰۱۶ اقتباس شد ، حالا می توان گفت که هشت داستان علمی تخیلی چیانگ مالیخولیایی و متعالی است. داستان هایی که در آن به بررسی ماهیت زبان ، ریاضیات ، دین و فیزیک می پردازد.

۷۹- صد کتاب برتر جهان : سطح روح 

نام به زبان اصلی: The Spirit Level

نویسندگان: ریچارد ویلکینسون و کیت پیکت

سال انتشار: ۲۰۰۹

این کتاب یک مطالعه چشم نواز است که بر اساس شواهد زیادی نوشته شده است. شواهدی که نشان می دهد در میان کشورهای ثروتمند قوانینی در جریان است ، مواردی همچون؛ «جوامع برابرتر تقریباً همیشه چنین می کنند بهتر است» برای همه از جمله نویسندگان ، رشد کمتر از نابرابری اهمیت دارد. استدلال آنها هم این است که: آیا موضوع امید به زندگی ، مرگ و میر نوزادان ، جنایت است؟ حالا اگر بحث نرخ ، چاقی ، سواد یا بازیافت ، کشورهای اسکاندیناوی مطرح شود، می گویند: ما همیشه بر انگلستان پیروز خواهیم شد.

۷۸- صد کتاب برتر جهان : فصل پنجم

نام به زبان اصلی: The Fifth Season

نویسنده: ان کا جمیسین

سال انتشار: ۲۰۱۵

جمیسین اولین نویسنده آمریکایی آفریقایی تبار بود که برنده بهترین رمان در جوایز هوگو برای اولین کتاب خود در سه گانه زمین شکسته شد. در جهان پیچیده و غنی تصورات آینده او ، جهان در حال پایان یافتن است ، زمین لرزه ها و آتشفشان های بی امان جهان را از هم پاشیده اند. در مقابل این پس زمینه آخرالزمانی ، او از طریق سه زن مسائل فوری قدرت و بردگی را بررسی می کند. او در سخنرانی پذیرش خود گفت: «همانطور که این ژانر در نهایت تصدیق می کند، رویاهای موضوع حاشیه هستند و همه ما آینده ای داریم.»

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان که روشنی بخش ذهن است

۷۷- صد کتاب برتر جهان : علائم قبل از پایان جهان 

نام به زبان اصلی: Signs Preceding the End of the World

نویسنده: یوری هررا

سال انتشار: ۲۰۰۹

ترجمه به زبان انگلیسی: لیزا دیلمن (۲۰۱۵)

ماکینا با بسته ای از یک گانگستر محلی و پیامی برای برادرش ، که سه سال است رفته است ، از روستای خود در مکزیک حرکت می کند. داستان عبور او از آمریکا به بررسی محو شدن مرزها ، آمیختن زبان ها و ترکیب هویت هایی می پردازد که ایده بازگشت نهایی را پیچیده می کند. این کتاب نوشتاری امروزی برای رسیدن به معناهایی است که در دنیای امروز به راحتی نادیده گرفته می شوند.

۷۶- صد کتاب برتر جهان : تفکر ، سریع و آهسته 

نام به زبان اصلی: Thinking, Fast and Slow

نویسنده: دانیل کانمن

سال انتشار: ۲۰۱۱

این کتاب پرفروش ترین کتاب برنده جایزه نوبل است. با توجه به جزئیات تصمیم گیری ، مغز را به دو قسمت تقسیم می کند. قسمت اول به عملکرد های سرعت ، کارهای بصری و خودکار مشغول است ، مانند زمانی که یک خفاش تصمیم می گیرد چیزی را برش دهد یا بکشد. سیستم دو مانند تقسیم طولانی ، کند ، حساب شده و عمدی است. اما روانشناس کانمن استدلال می کند که اگرچه سیستم دو تصور می کند که تحت کنترل است ، اما بسیاری از تصمیمات ما واقعاً توسط سیستم یک گرفته می شود.

۷۵- صد کتاب برتر جهان : گاوآهن خود را بر فراز استخوان مردگان برانید

نام به زبان اصلی: Drive Your Plow Over the Bones of the Dead

نویسنده: اولگا توکارچوک

سال انتشار: ۲۰۰۹

ترجمه به زبان انگلیسی: آنتونیا لوید-جونز (۲۰۱۸)

در این کتاب یک ماجرای تریلر در جریان است ، یک فرد عجیب و غریب وسواسی به اسم ویلیام بلیک ، قتل مردان و حیوانات در یک روستای دور افتاده لهستانی را بررسی می کند . این رمانی توکارچوک را برنده جایزه بین المللی بوکر کرده است. می توان گفت که این کتاب در حال بررسی این است که چگونه انگیزه های آتاویست مردانه ، که توسط سیاست جدید راست گرایان اروپا گسترش پیدا کرده؛ مردم ، جوامع و خود طبیعت را به خطر می اندازد.

۷۴- صد کتاب برتر جهان : روزهای بی پایان 

نام به زبان اصلی: Days Without End

نویسنده: سباستین بری

سال انتشار: ۲۰۱۶

در این رمان وحشیانه و زیبا که در طول جنگ های هند و جنگ داخلی آمریکا اتفاق می افتد ، یک پسر جوان ایرلندی از اسلیگوی قحطی زده برای رسیدن به میسوری فرار می کند. در آنجا او با مهاجر دیگری همراهی مادام العمر پیدا می کند و آنها در سفر وحشیانه خود از ارتشی به ارتش دیگر ملحق می شوند و شهرهای هندی را ویران می کنند. این کتاب تمرکز بصری و شدیدی دارد ، اما در عین حال با عظمت یک چشم انداز در جریان آغشته شده است. نویسنده با کلماتش عشق ، جنسیت و بقا را با قدرت نادر و درخشان بررسی می کند.

۷۳- صد کتاب برتر جهان : چیزی برای حسادت نیست

نام به زبان اصلی: Nothing to Envy

نویسنده: باربارا دمیک

سال انتشار: ۲۰۰۹

باربارا دمیک ، روزنامه نگار لس آنجلس تایمز ، با ۱۰۰ نفر از مهاجران کره شمالی برای نوشتن این کتاب مصاحبه کرده است. او در طول مصاحبه هایش به دنبال موتور محرک داستانی در دل صحبت های می گردد، اما در نهایت او تنها بر شش مورد تمرکز کرده است. همه افراد انتخاب شده از شهر چونگجین در شمال شرقی کره هستند، این شهر برای خارجی ها بسته است و کمتر از پیونگ یانگ در معرض رسانه ها قرار دارد. در دل این کتاب ما پی می بریم که کره شمالی مملو از فقر ، فساد و خشونت است. اما جمعیت آن افراد مقاوم و دارای توانایی قابل توجه در پذیرش تبلیغات اطراف خود هستند.

۷۲- صد کتاب برتر جهان : عصر سرمایه داری نظارتی 

نام به زبان اصلی: The Age of Surveillance Capitalism

نویسنده: شوشانا زوبوف

سال انتشار: ۲۰۱۹

این کتاب برنامه ای را برملا می کند که در مورد میزان تلاش نظام های بزرگ برای دستکاری ماست، تا برای سودآوری بیشتر آنها به ویرانه ای انسانی تبدیل شویم. مطالعه بلندپروازانه زوبوف نه تنها بیان دیگری از «تکنیک» است، بلکه شکل جدیدی از سرمایه داری را مشخص می کند ، که شامل نظارت و شکل دادن به رفتار ماست ، که اغلب بدون اطلاع خودمان انجام می شود ، و پیامدهای عمیقی برای دموکراسی دارد. «زمانی ما گوگل را جستجو می کردیم ، اما اکنون گوگل ما را جستجو می کند.»

۷۱- جیمی کوریگان: باهوش ترین بچه روی زمین

نام به زبان اصلی: Jimmy Corrigan: The Smartest Kid on Earth

نویسنده: کریس ور

سال انتشار: ۲۰۰۰

کریس ور در زمانی برنده جایزه کتاب اول گاردین شد ، که هیچ رمان گرافیکی قبلاً یک جایزه ادبی عمومی نگرفته بود. در این کتاب پیچیدگی احساسی و هنری کاملی به نمایش در می آید، که درآن گزارشی از یک فرد اداری ۳۶ ساله بی رمق به نمایش در می آید که در برخورد با پدر بیگانه اش دچار بحران وجودی می شود.

۷۰- صد کتاب برتر جهان نکاتی درباره رسوایی 

نام به زبان اصلی: Notes on a Scandal

نویسنده: زوو هلر

سال انتشار: ۲۰۰۳

شب ها ، معلم میانسال در یکی از مراکز عمومی لندن ، با دانش آموز ۱۵ ساله اش رابطه برقرار می کند. اما ما این ماجرا را از زبان یک معلم دیگر می شنویم. باربارای نیازمند ، که وسواس او داستان را پیش می برد. با سایه های پاتریشیا هایسمیت ، این تحقیق پیرامون مزاحمت جنسی ، کلاس و تنهایی یک شگفتی تاریک است.

۶۹- صد کتاب برتر جهان : شیفتگی ها

نام به زبان اصلی: The Infatuations

نویسنده: توسط خاویر ماریاس

سال انتشار: ۲۰۱۱

ترجمه به زبان انگلیسی: مارگارت ژول کاستا (۲۰۱۳)

استاد اسپانیایی؛ شانس ، عشق و مرگ را در داستان یک قتل ظاهراً تصادفی بررسی می کند که به تدریج اعماق پنهانی از آن آشکار می شود. ماریاس از جملات هزارتوی علامت تجاری خود یک راز قتل زیبا را می سازد ، اما این تحقیقات به دنبال سوالات بسیار پیچیده تری می گردد.

۶۸- صد کتاب برتر جهان : باغبان ثابت 

نام به زبان اصلی: The Constant Gardener

نویسنده: جان لو کار

سال انتشار: ۲۰۰۱

استاد هیجان انگیز جنگ سرد، در یک تحقیقات وحشتناک درباره فساد قدرتمند داروخانه بزرگ در آفریقا توجه خود را به نظم جدید جهانی معطوف کرد. بر اساس پرونده محاکمه آنتی بیوتیک های سرکش که در دهه ۱۹۹۰ کودکان نیجریه را کشت و ناقص کرد. این کتاب دارای تمام خطوط و اقتدار رمان های قبلی او است ، در حالی که در دل آن خطرات یک سرمایه داری نئو امپریالیستی بیداد می کند. در سال ۲۰۰۵ فیلمی با اقتباس از این کتاب ساخته شد، بازیگرانی همچون راشل وایز و رالف فاینس در این فیلم نقش آفرینی می کردند.

۶۷- صد کتاب برتر جهان : سکوت دختران 

نام به زبان اصلی: The Silence of the Girls

نویسنده: پت بارکر

سال انتشار: ۲۰۱۸

اگر قانون ادبی غرب بر اساس هومر بنا شده است ، پس بر اساس سکوت زنان است. مداخله خارق العاده بارکر ، که در آن او وقایع ایلیاد را از نظر زنان برده شده تروا تکرار می کند ، هم با جنبش «من هم همینطور» و هم با حرکت گسترده تری به سوی صداهای سرکوب شده در پیش زمینه همراه می شود. در جهانی که هنوز در جنگ است ، این کتاب طنین سردی صدای معاصر را در دل خود دارد.

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان که در قرن ۲۱ چاپ شد

۶۶- صد کتاب برتر جهان : هفت درس مختصر در مورد فیزیک 

نام به زبان اصلی: Seven Brief Lessons on Physics

نویسنده: کارلو روولی

سال انتشار: ۲۰۱۴

یک فیزیکدان نظری با این مرور کلی ۹۶ صفحه ای از فیزیک مدرن ، پنجره ای را به سوالات بزرگ جهان باز می کند. بینش شدید و استعاره های برجسته روولی این کتاب را به عنوان بهترین مقدمه برای موضوعاتی از جمله نسبیت ، مکانیک کوانتومی ، کیهان شناسی ، ذرات بنیادی و آنتروپی خارج از درس فیزیک پیشرفته تبدیل می کند.

۶۵- صد کتاب برتر جهان : دختر از دست رفته 

نام به زبان اصلی: Gone Girl

نویسنده: گیلیان فلین

سال انتشار: ۲۰۱۲

این کتاب تریلر جنایی بسیار تاریک آمریکایی است، که هزاران مقلد را پشت سر خودش به راه انداخت و مفهوم راوی غیرقابل اعتماد را به اوج جدیدی رساند. یک زن ناپدید می شود: ما فکر می کنیم که شخص و وقایع را می شناسیم ، اما در اشتباه هستیم. پرتره شیک فلین از یک ازدواج سمی که در پس زمینه ناامنی اجتماعی و اقتصادی تنظیم شده است ، عمق روانی را با استعداد غیرقابل وصف محض ترکیب می کند. فیلمی در سال ۲۰۱۴ بر اساس این کتاب ساخته شده است که بن افلک در آن نقش آفرینی می کند.

۶۴- صد کتاب برتر جهان : در مورد نوشتن 

نام به زبان اصلی: On Writing

نویسنده: استفن کینگ

سال انتشار: ۲۰۰۰

این مجموعه خاطرات و مسترکلاسی است که توسط موفق ترین داستان نویس مدرن داستانی پس از یک تصادف تقریباً مرگبار نوشته شده است ، درخشش بی پرده و گاه به گاه پادشاه را در بهترین حالت خود به نمایش می گذارد. علاوه بر اینکه واقعاً مفید است ، این یک وقایع نگاری جذاب از ماندگاری ادبی و یک عشق مادام العمر با زبان و روایت است. در این کتاب کینگ از مسیر خود برای نویسنده شدن می گوید و خاطرات خود را به علاقمندان این حوزه به اشتراک می گذارد.

۶۳ – صد کتاب برتر جهان : زندگی جاودانه هنریتا لاکس

نام به زبان اصلی: The Immortal Life of Henrietta Lacks

نویسنده: ربکا اسکلوت

سال انتشار: ۲۰۱۰

هنریتا لاکس یک سیاهپوست آمریکایی بود که در سال ۱۹۵۱ در بخش بیماری «رنگی» در بیماری سرطان درگذشت. سلول های او ، بدون اینکه خودش در جریان باشد در طی بیوپسی ، روند پزشکی را تغییر داد و در سراسر جهان برای تولید داروهای بیشمار مورد استفاده قرار گرفت. اسکلوت به طرز ماهرانه ای داستان علمی فوق العاده ای را بیان می کند ، اما در این کتاب صدای بچه های لاکس بسیار مهم است. آنها به سختی مبارزه می کنند تا مادرشان زنده بماند، حتی اگر میلیاردها از سلولهای «هنریتا»  مادرشان تهیه شده باشد.

۶۲- صد کتاب برتر جهان : شیر مادر

نام به زبان اصلی: Mother’s Milk

نویسنده: ادوارد سنت اوبین

سال انتشار: ۲۰۰۶

این کتاب چهارمین رمان زندگینامه ای پاتریک ملروز است. او قهرمان ثروتمندی را پیدا می کند که فرار او از خاطرات وحشتناک کودکی نقطه مرکزی کتاب اول بوده است. آزاری همراه با سوءمصرف مواد مخدر که در چنین سنی واقعا می تواند کشنده باشد. او پس از نجات یافتن وارد قوه قضاوت می شود. شوخ طبعی زیبا و روانشناسی ظریف ، چنین موضوع غم انگیزی را به درخششی فریبنده می رساند. اقتباسی تلویزیونی از رمان های ادوارد سنت اوبین انجام شده است، که بندیکت کامبربچ در آنها نقش آفرینی می کند.

۶۱- صد کتاب برتر جهان : این خانه غم و اندوه 

نام به زبان اصلی: This House of Grief

نویسنده: هلن گارنر

سال انتشار: ۲۰۱۴

مردی سه پسر خود را به حوضچه ای عمیق می برد و شنا می کنند و آنها غرق می شوند. اما آیا این اتفاق تصادفی بوده است؟ این فاجعه انسانی در سال ۲۰۰۵، توجه یکی از بزرگترین نویسندگان زنده استرالیا را به خود جلب کرد. گارنر در روایتی از محاکمه رابرت فارقارسون که ترکیبی از جزئیات پزشکی قانونی و انسانیت غنی است ، خود را در مرکز توجه قرار می دهد.

۶۰- صد کتاب برتر جهان : دارت

نام به زبان اصلی: Dart

نویسنده: آلیس اسوالد

سال انتشار: ۲۰۰۲

این شعر طولانی، یک کتاب ملیله مسحورکننده از «زمزمه های رودخانه» است. که بر اساس سه سال ضبط مکالمات با افرادی که در رودخانه دارت در دوون زندگی و کار می کنند گرد آوری شده است. از شناگران گرفته تا کارگران فاضلاب ، کشتی سازان تا ضامن ، ماهیگیران ماهی قزل آلا تا کشتی ، صداها متنوع هستند و به وضوح زنده می شوند.

۵۹- صد کتاب برتر جهان : زیبایی شوهر

نام به زبان اصلی: The Beauty of the Husband

نویسنده: آن کارسون

سال انتشار: ۲۰۰۲

یکی از مشهورترین شاعران کانادایی عشق و خواسته را در مجموعه ای بررسی می کند. او خود کتابش را «مقاله ای تخیلی در ۳۹ تانگو» توصیف می کند. کارسون روند ازدواجی که محکوم به خطوط سست است را نشان می دهد،او مسیری را از تغییر اندیشه و احساس از اولین ملاقات تا خیانت های متعدد و در نهایت رسیدن به طلاق نهایی را دنبال می کند.

۵۸- صد کتاب برتر جهان : پس از جنگ 

نام به زبان اصلی: Postwar

نویسنده: تونی جود

سال انتشار: ۲۰۰۵

این بررسی وسیع از اروپا از سال ۱۹۴۵ با ویرانی هایی که جنگ جهانی دوم پشت سر گذاشت، آغاز می شود و روایتی پانوراما گونه از جنگ سرد از آغاز تا فروپاشی بلوک شوروی را به مخاطب خود ارائه می دهد. بخشی از مطالب بر پایه مشاهدات مستقیم جود بنا شده است، جایی که در انقلاب مخملی چکسلواکی به طور مستقیم در آن حضور داشته است. این کتاب یک داستان بسیار پیچیده دارد، که می خواهید آن را مدام ورق بزند. در میان کلمات این نویسنده آنچه که امروزه به عنوان ایمان نوستالژیک در «ایده اروپایی» خوانده می شود ، روایت شده است.

۵۷- صد کتاب برتر جهان : ماجراهای شگفت انگیز کاوالیر و کلی

نام به زبان اصلی: The Amazing Adventures of Kavalier and Clay

نویسنده: میشل چابون

سال انتشار: ۲۰۰۰

این نویسنده برنده پولیتزر این بار به سراغ یک داستان عاشقانه از دوران طلایی کمیک ها در نیویورک رفته است. ماجراهای کتاب شامل دو پسر عموی یهودی است ، که از پراگ اشغالی قاچاق شده اند ، آنها در ادامه یک ابرقهرمان کتاب کمیک ضد فاشیستی به نام فرار کننده را ایجاد می کند. ماجراهای خود آنها به همان اندازه هیجان انگیز و دارای رنگ آمیزی است که در روندی سخاوتمند ، با قلبی باز و بسیار دوست داشتنی این کتاب  را می نویسند.

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان که گاردین معرفی کرد

۵۶ صد کتاب برتر جهان : زیرزمینی 

نام به زبان اصلی: Underland

نویسنده: رابرت مک فارلن

سال انتشار: ۲۰۱۹

کتابی بسیار زیبا و عمیق ، که در آن به مجموعه ای از سفرهای در زیر زمین می پردازیم. جایی که از آبدره های قطب شمال تا فاجعه پاریس. سفرهای زیر سطح الهام بخش از بازتاب زمان “عمیق” زمین شناسی و افزایش است

۵۵ – صد کتاب برتر جهان : معضل همه چیز خوار

نام به زبان اصلی: The Omnivore’s Dilemma

نویسنده: مایکل پولان

سال انتشار: ۲۰۰۶

یک کتاب سرگرم کننده و بسیار تأثیرگذار از نویسنده که بیشتر به خاطر توصیه هایش مشهور است: «غذا بخور ، نه زیاد ، بیشتر گیاهان.» نویسنده در سفر خود از مزرعه به بشقاب چهار وعده غذا را دنبال می کند. از جمله یک غذای مک دونالد و یک مهمانی ارگانیک که با منبع محلی ترتیب داده شده است. پولان یک قصه گوی ماهر و سرگرم کننده است و کتاب معضل همه چیز خوار، هم نوشتن غذا و هم نوع نگاه ما به غذا را تغییر داد.

۵۴ – صد کتاب برتر جهان : زنان و قدرت 

نام به زبان اصلی: Women & Power

نویسنده: ماری برد

سال انتشار: ۲۰۱۷

این کتابی است که بر اساس سخنرانی های رایش در مورد صدای زنان و نحوه خاموش شدن آنها نوشته شده است. کتاب زنان و قدرت به دنبال پویش همگانی «من هم همین طور» در سال ۲۰۱۷ موفقیت عظیمی کسب کرد. این کتاب ما را به اکتشاف زن ستیزی ، ریشه های «گفتار جنسیتی» در دوران کلاسیک و مشکلاتی که مردان جهان با زنان قوی دارند می برد. این مانیفست باریک با حرکت های اجتماعی همزمانش، به یک کلاسیک فمینیستی فوری تبدیل شد.

۵۳ – صد کتاب برتر جهان : تاریخ واقعی باند کلی 

نام به زبان اصلی: True History of the Kelly Gang

نویسنده: پیتر کری

سال انتشار: ۲۰۰۰

این کتاب از دومین برنده بوکر ، یک تور غیرقابل مقاومت در بطن ادبیات است. جایی که خودنویس زندگی قرن نوزدهم استرالیا و «پسر مستعمره وحشی» ند کلی ، دست به نوشتن زده است. این کتاب با الهام از قطعه ای از نثر خود کلی و به عنوان هجوم باشکوه نوشته شده است. این کتاب یک قصه گویی بومی، افسانه ای و لطیف است که به نوبت انجام می شود، اینها قصه های بلندی از مرز گمشده هستند.

۵۲- صد کتاب برتر جهان : جزیره کوچک 

نام به زبان اصلی: Small Island

نویسنده: آندریا لوی

سال انتشار: ۲۰۰۴

این رمان که بر اساس پیش داوری جلو می رود، توسط چهار شخصیت اصلی داستان یعنی هورتنس و گیلبرت ، مهاجران جامائیکایی ، و یک زوج کلیشه ای انگلیسی ، کوئینی و برنارد ، روایت می شود. این دیدگاه های متنوع ، که با عشق و وفاداری تزئین شده است ، با هم ترکیب می شوند و موزاییکی متفکرانه را به تصویر می کشند که آغاز پیچیده جامعه چند فرهنگی بریتانیا را به تصویر می کشد.

۵۱- صد کتاب برتر جهان : بروکلین 

نام به زبان اصلی: Brooklyn

نویسنده: کالم تویبان

سال انتشار: ۲۰۰۹

ششمین رمان تویبان در دهه ۱۹۵۰ ، زمانی که بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر ایرلند را ترک کردند ، اتفاق می افتد. تأثیرات احساسی و وجودی مهاجرت بر یک زن جوان را در نظر می گیرد. ایلیس در نیویورک برای خودش زندگی می کند ، اما با احتمالاتی که در خانه از دست داده است به عقب کشیده می شود. داستانی جهانی از عشق ، استقامت و فرصت های از دست رفته ، که از طریق نثر سنجیده توبیان و کم رنگ جلوه دادن آن درخشان شده است. در سال ۲۰۱۵ بر اساس این کتاب فیلمی ساخته شده است.

۵۰- صد کتاب برتر جهان : اوریکس و کراک 

نام به زبان اصلی: Oryx and Crake

نویسنده: مارگارت اتوود

سال انتشار: ۲۰۰۳

برنده بوکر در اولین کتاب در سه گانه دیستوپیان مد آدام، حدس می زند که علم می تواند جهان را بهم بزند و ویرانی به دنبال داشته باشد. هشدار بزرگ در اینجا این است که « به شرکت ها برای اداره سیاره اعتماد نکنید»،  با پیشرفت قرن صدای این شعار بلندتر و بلندتر می شود.

۴۹- صد کتاب برتر جهان : چرا وقتی می توانید عادی باشید شاد باشید؟

نام به زبان اصلی: Why Be Happy When You Could Be Normal?

نویسنده: ژانت وینترسون

سال انتشار: ۲۰۱۱

 عنوان کتاب در واقع یک سوال است.  سوالی که مادر خوانده وینترسون در هنگام بیرون کردن دخترش در سن ۱۶ سالگی، به خاطر داشتن دوست دختر از او پرسید. داستان زندگی نامه بعد از کتاب های «پرتقال تنها میوه نیست» و «آزمایشات بعدی زندگی وینترسون» ، فوری ، عاقلانه و تکان دهنده است.

 ۴۸- صد کتاب برتر جهان : نگهبان شب 

نام به زبان اصلی: Night Watch

نویسنده: تری پرچت

سال انتشار: ۲۰۰۲

نگهبان شب مجموعه پرقدرت و نقطه عطفی در داستان های مدرن است: تقلیدی از ادبیات فانتزی که در طول دهه ها عمیق تر و تاریک تر شد تا طنزهای تندی از دنیای خود ایجاد کند. بیست و نهمین کتاب ، با تمرکز بر قهرمانان غیر محتمل ، تمام هوش سرشار ، خشم و طنز وحشیانه او را در داستانی اخلاقی ، انسانی و خنده دار به نمایش می گذارد.

۴۶ – صد کتاب برتر جهان : زنجیره انسانی 

نام به زبان اصلی: Human Chain

نویسنده: سیموس هینی

سال انتشار: ۲۰۱۰

برنده جایزه نوبل در آخرین مجموعه شعرش به قطعاتی از حافظه و از دست دادن پرداخته است. این شعرها با کتاب مرثیه ها و پژواک ها ، مملو از حس پشیمان کننده ای از افسردگی است و غالباً حرکت خطی در آن به حالت تعلیق در می آید تا خواننده را در حیرت و حسرت فرو ببرد.

۴۵- صد کتاب برتر جهان : سطوح زندگی

نام به زبان اصلی: Levels of Life

نویسنده: جولیان بارنز

سال انتشار: ۲۰۱۳

داستان نویس بریتانیایی با ترکیب ادبیات داستانی و غیر داستانی ، مقاله ای جذاب در مورد اندوه و عشق به همسر فقیدش ، عامل ادبی پت کاواناغ ساخته است. بارنز این کتاب را به سه قسمت با موضوعات متفاوت تقسیم می کند. موضوعاتی همچون بادکنک قرن ۱۹ ، عکاسی و ازدواج. در نهایت همگرایی آنها به طرز شگفت انگیزی به وجود می آید.

۴۴- صد کتاب برتر جهان : امید در تاریکی

نام به زبان اصلی: Hope in the Dark

نویسنده: ربکا سولنیت

سال انتشار: ۲۰۰۴

این متفکر آمریکایی با نوشتن علیه «ناامیدی فوق العاده در اوج قدرت های دولت بوش و شروع جنگ در عراق» ، خوش بینی را در فعالیت سیاسی و توانایی آن در تغییر جهان می یابد. این کتاب بسیار گسترده است، و می توانید از سقوط دیوار برلین تا قیام زاپاتیستا در مکزیک تا اختراع ویاگرا را در آن دنبال کنید.

۴۳- صد کتاب برتر جهان : همشهری، غزل آمریکایی 

نام به زبان اصلی: Citizen: An American Lyric

نویسنده: کلودیا رانکین

سال انتشار: ۲۰۱۴

از واکنش سریع در حومه سیاه پوست نشین در اثر طوفان کاترینا گرفته، تا مادری که قصد داشت دخترش را از مسافر سیاهپوست در هواپیما دور کند، اثر نثر شاعر برنده جایزه با تاریخ نژادپرستی در ایالات متحده روبرو می شود و این سوال را از ما می پرسد: صرف نظر از وضعیت واقعی آنها ، واقعاً چه کسی شهروند است؟

صد کتاب برتر جهان

با مطالعه می توان به زندگی نقش و نگار ویژه ای بخشید

 ۴۲ – صد کتاب برتر جهان : توپ پول

نام به زبان اصلی: Moneyball

نویسنده: مایکل لوئیس

سال انتشار: ۲۰۱۰

نویسنده کتاب کوتاه کوتاه، اینبار متنی حرفه ای را با مبهم ترین موضوع سرگرم کننده و قابل فهم ساخته است: توپ پول، این داستان را تعریف می کند که چگونه گیک ها با استفاده از ریاضیات انقلابی در بازی های بیس بال ایجاد کردند. اما شما نیازی به دانستن زوایای یا اهمیت این ورزش ندارید ، زیرا مانند همه بهترین نوشته های لوئیس، همه چیز در مورد نحوه روایت داستان است.

 ۴۱ صد کتاب برتر جهان : کفاره 

نام به زبان اصلی: Atonement

نویسنده: یان مک ایوان

سال انتشار: ۲۰۰۱

با تفکیک دقیق حافظه و گناه در کتاب مک ایوان ، پژواک های صدای نویسندگانی همچون لارنس و فارستر  وجود دارد. سرنوشت سه جوان با دروغ یک دختر جوان در پایان یک روز تلخ در املاک روستایی در سال ۱۹۳۵ تغییر می کند. پشیمانی مادام العمر ، وحشت جنگ و پیچیدگی های ویرانگر در مدیتیشن زیبا و عمیقاً قدرتمند دنبال می شود. داستانی که از عشق و هنر ساخته می شود. فیلمی از این کتاب اقتباس شده است که جیمز مک آووی در آن ایفای نقش می کند.

۴۰ – صد کتاب برتر جهان : سال تفکر جادویی 

نام به زبان اصلی: The Year of Magical Thinking

نویسنده: جوان دیدیون

سال انتشار: ۲۰۰۵

دیدیون با نثری سرد ، روشن و دقیق ، گزارشی از سالی می دهد که شوهرش ، نویسنده جان گرگوری دان ، در اثر حمله قلبی مرگبار در خانه آنها از دنیا می رود. در بین کلمات این کتاب بررسی ویرانگر غم و بیوه بودن ، ماهیت نوشتن در مورد عزاداری را تغییر داد.

 ۳۹ – صد کتاب برتر جهان : دندان های سفید

نام به زبان اصلی: White Teeth

نویسنده: زادی اسمیت

سال انتشار: ۲۰۰۰

اولین رابطه اسمیت که بر اساس رابطه نامحتمل بین دو دوست در زمان جنگ است ، روح چند فرهنگی بریتانیا را به طرز درخشانی نشان می دهد و بینش قانع کننده ای از زندگی خانوادگی مهاجران ارائه می دهد.

 ۳۸ – صد کتاب برتر جهان : خط زیبایی 

نام به زبان اصلی: The Line of Beauty

نویسنده: آلن هولینگ هورست

سال انتشار: ۲۰۰۴

نیک مهمان خانه بزرگ نماینده توریست در لندن است. او از آکسفورد فارغ التحصیل شده و حالا به غرب لندن مهاجرت کرده است، او در واقع به خانه ای مشکوک وارد می شود. در این کتاب انحطاط دوران تاچر به شکلی باشکوهی نمایش داده می شود، زیرا نیک عاشق پسر یکی از بزرگترین صاحبان سوپرمارکت می شود. این رمان شرح می دهد که چگونه ایدز باعث مسمومیت زندگی همجنسگرایان در لندن شد. در نثر بی همتا ، هولینگ هورست چیزی نزدیک به روح یک عصر را به تصویر می کشد.

 ۳۷- صد کتاب برتر جهان : جاده سبز

نام به زبان اصلی: The Green Road

نویسنده: آن انرایت

سال انتشار: ۲۰۱۵

فضای دیدار مجدد بر درام خانوادگی نویسنده ایرلندی حاکم است ، اما داستان های جداگانه پنج نفر از اعضای خانواده مادیگان (مادرسالار ، رزالین و فرزندانش ، دان ، امت ، کنستانس و هانا ) که فرار می کنند و قرار است برگردند ، به زیبایی روایت می شوند. در نهایت وقتی خانواده مادیگان سرانجام در نیمه راه کتاب جمع می شوند ، انرایت ماهرانه ما را به یاد سنگینی تاریخ و خانواده می اندازد.

۳۶- صد کتاب برتر جهان : تجربه

نام به زبان اصلی: Experience

نویسنده: مارتین آمیس

سال انتشار: ۲۰۰۰

آمیس که به خاطر عبارات انفجاری و طنزهای وسیع داستان هایش معروف است ، از خود چهره ای گرمتر در خاطراتش ارائه می دهد. زندگی او با ناپدید شدن پسر عمویش لوسی ، که ۲۰ سال بعد مشخص می شود توسط فرد وست کشته شده است ، به هم میریزد. اما آمیس همچنین با یادآوری دوران جوانی خود و با به کار گیری اصطلاحاتی همچون « پوست مخملی و پوست مار» فضایی بسیار سرگرم کننده می سازد. او هنگامی که کهولت سن او را به نوعی «ضد کینگزلی» تبدیل می کند ، به زیبایی با کلمات پرتره ای متحرک از طنز پدرش ترسیم می کند.

۳۵- صد کتاب برتر جهان : خرگوش با چشمان کهربا

نام به زبان اصلی: The Hare with Amber Eyes

نویسنده: ادموند د وال

سال انتشار: ۲۰۱۰

در این خاطرات خانوادگی نفیس سرامیک کار، توضیح می دهد که چگونه مجموعه ۲۶۴ نتسوکه (زیور آلات کوچک ژاپنی) را از عموی بزرگ خود به ارث برده است. زنده ماندن بعید نتوک مستلزم این است که د وال داستانی را در زمان نازی ها روایت کند، که از پاریس به اتریش و در نهایت به ژاپن کشیده می شود. او حس زیبایی از مکان را به زیبایی ایجاد می کند. این کتاب به عنوان مجموعه ای از تأملات عمیق در مورد اشیاء و معنای آنها برای ما عمل می کند.

۳۴- صد کتاب برتر جهان : طرح کلی توسط راشل 

نام به زبان اصلی: Outline by Rachel

نویسنده: کاسک

سال انتشار: ۲۰۱۴

این اثر حیرت انگیز مجموعه ای از داستان های تخیلی است ، که نشان دهنده مسیر جدیدی برای کاسک بود . ماجراهای این کتاب در حال دنبال کردن نویسنده ای است که در یک تابستان گرم در آتن دوره نویسندگی خلاق را آموزش می دهد. او تمرینات قصه گویی را هدایت می کند. او برای ناهار با نویسندگان دیگر ملاقات می کند. او از دیگران در مورد روابط ، جاه طلبی ، تنهایی ، صمیمیت و انزجاری که بین زنان و مردان بطور غیر قابل حذف وجود دارد می شنود. نتیجه نهایی عالی است.

۳۳- صد کتاب برتر جهان : خانه سرگرم کننده 

نام به زبان اصلی: Fun Home

نویسنده: آلیسون بهچدل

سال انتشار: ۲۰۰۶

این کتاب خاطرات طنزآمیز کاریکاتوریست آمریکایی است. داستان این است که چگونه پدر همجنسگرایش چند ماه پس از اینکه او به عنوان یک لزبین ظاهر شد ، خودکشی کرد. این اثر پیشگام ، که بعداً تبدیل به یک اجرای موزیکال شد ، به شکل گیری ژانر مدرن “خاطرات گرافیکی” کمک کرد و پانل های دقیق و زیبا را با عمق احساسی قابل توجه ترکیب کرده است.

صد کتاب برتر جهان

کتاب خوب می تواند تجارب دیگران را در اختیار شما قرار دهد. مطالعه کنید تا تجارب تلخ دیگران را تجربه نکنید.

۳۲- صد کتاب برتر جهان : امپراتور همه بیماری ها

نام به زبان اصلی: The Emperor of All Maladies

نویسنده: سیدارتا موکرجی

سال انتشار: ۲۰۱۰

سلولهای طبیعی به طور یکسان طبیعی هستند. اما سلول های بدخیم به طرز بدیعی بدبختانه بدخیم می شوند.  موکرجی در اقتباس از خطوط آغازین آنا کارنینا ، آرزوی نفس گیر مطالعه خود را در مورد سرطان بیان می کند: انی کتاب نه تنها برای به اشتراک گذاشتن دانش یک متخصص سرطان شناسی نوشته شده است ، بلکه تلاش دارد خوانندگانش به یک سفر ادبی و تاریخی ببرد.

۳۱- صد کتاب برتر جهان : آرگونات ها

نام به زبان اصلی: The Argonauts

نویسنده: مگی نلسون

سال انتشار: ۲۰۱۵

این کتاب یک خاطره قدرتمند است، که لحظه ای را در تفکر درباره جنسیت به ثبت رساند و همچنین دنیای کتاب را تغییر داد. داستان ، به صورت تکه تکه ، مربوط به بارداری نلسون است ، که همزمان با شروع تزریق تستوسترون توسط شریک او ، هنرمند هری دوج ، اتفاق می افتد: «تابستان بدن در حال تغییر ما». بسیار صادقانه ، در اصل نوشته شده ، با کهکشان از نقاط مرجع فکری ، اساساً یک داستان عاشقانه است. راهی که به نظر می رسد شیوه جدیدی از زندگی را ممکن می سازد.

 ۳۰- صد کتاب برتر جهان : راه آهن زیرزمینی 

نام به زبان اصلی: The Underground Railroad

نویسنده: کولسون وایتهد

سال انتشار: ۲۰۱۶

این برنده جایزه پولیتزر ، این بار به سراغ داستان هیجان انگیز و غم انگیز فرار از بردگی در جنوب آمریکا می رود، کتاب در واقع ترکیبی از نثر فوق العاده و حقایق ناراحت کننده است. دو برده با استفاده از راه آهن زیرزمینی از اربابان خود فرار می کنند ، شبکه ای از افراد فراری دهنده که به بردگان در جنوب کمک کردند ، وایتهد به طرز شگفت انگیزی تصور خود را از یک قطار تحت اللفظی به تصویر کشیده است.

۲۹ – صد کتاب برتر جهان : مرگ در خانواده 

نام به زبان اصلی: A Death in the Family

نویسنده: کارل اوه کناسگارد

سال انتشار: ۲۰۰۹

ترجمه به زبان انگلیسی: دون بارتلیت (۲۰۱۲)اولین قسمت از مجموعه شش جلدی «مبارزه من» با نامزدی ناووسگارد حول زندگی و مرگ پدر الکلی او می چرخد. صرف نظر از اینکه او را پروست خاطرات می دانید یا نه ، صداقت اجباری او معیار جدیدی برای باورپذیری ایجاد کرد.

۲۸ – صد کتاب برتر جهان : تصرف کردن 

نام به زبان اصلی: Rapture

نویسنده: کارول آن دافی

سال انتشار: ۲۰۰۵

رپچر ، شاعری تأثیرگذار و با سابقه است. او از اولین شاعران زن بریتانیایی است که برنده جایزه تی اس الیوت در سال ۲۰۰۵ شد. حالا دافی در کتاب خود از عاشق شدن تا خیانت و جدایی او را به تصویر می کشد ، داستانی  عاشقانه و با اصالت که به شکل تازه ای روایت می شود.

۲۷  – صد کتاب برتر جهان : تنفر ، دوستی ، خواستگاری ، عشق ، ازدواج 

نام به زبان اصلی: Hateship, Friendship, Courtship, Loveship, Marriage

نویسنده:  آلیس مونرو

سال انتشار: ۲۰۰۱

نویسنده داستان کوتاه متدین و انسانی که برنده نوبل در سال ۲۰۱۳ شد ، حالا در بهترین وضعیت خود قرار دارد. سرنوشت یک خانه دار با شوخی های دختر نوجوان کارفرما تغییر می کند. یک معاشقه اصلاح ناپذیر شکل می گیرد. حالا در میان این عاشقانه جدید، همسرش او را در خانه زیر نظر می گیرد. هیچ شخصیتی همانطور که در ابتدا در داستان های مونرو انتظار می رفت عمل نمی کند ، این اتفاقات با  درک کوچکترین تغییرات در روند داستان سازگار است.

۲۶ – صد کتاب برتر جهان : سرمایه در قرن بیست و یکم 

نام به زبان اصلی: Capital in the Twenty First Century

نویسنده: توماس پیکتی

سال انتشار: ۲۰۱۳

ترجمه به زبان انگلیسی: آرتور گلدمر (۲۰۱۴)سرمایه این کتاب که محصول ۱۵ ساله تحقیق بسیار جدی است ، نویسنده آن را به یک ستاره روشنفکر تبدیل کرد. برخی او را مارکس مدرن می نامند. او چشم خوانندگان را بر چگونگی ایجاد نابرابری های نئولیبرالیسم باز کرد. این کتاب سرشار از داده ها ، نظریه ها و تحلیل های تاریخی است، پیام آن واضح است: تنها راه این است که دولت مالیات را افزایش دهد ، زیرا  سطح ثروت جدید و گروتسک گونه ثروتمندان باعث تشدید بی ثباتی سیاسی خواهد شد.

۲۵ – صد کتاب برتر جهان : مردم عادی

نام به زبان اصلی: Normal People

نویسنده: سالی رونی

سال انتشار: ۲۰۱۸

دومین رمان رونی ، یک داستان عاشقانه بین دو جوان باهوش و آسیب دیده است، آنها در ایرلند معاصر به بلوغ رسیده اند این کتاب وضعیت او را به عنوان یک فوق ستاره ادبی تثبیت کرد. تمرکز او بر فرار و عدم قطعیت زندگی در این هزاره است ، اما نثر زیبا او جذابیت جهانی دارد.

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان که می تواند نگاه شما را به جهان کاملتر کند

۲۴- صد کتاب برتر جهان : بازدید از تیم گوون

نام به زبان اصلی: A Visit from The Goon Squad

نویسنده: جنیفر ایگان

سال انتشار: ۲۰۱۱

کمدین برنده پولیتزر ایگان، اینبار با الهام از پروست و سوپرانوس ، شخصیت های متعددی را در داخل و اطراف صنعت موسیقی ایالات متحده دنبال می کند. اما در واقع کتابی درباره حافظه و خویشاوندی ، زمان و روایت ، تداوم و قطع ارتباط است.

 ۲۳- صد کتاب برتر جهان : دیو ظهر

نام به زبان اصلی: The Noonday Demon

نویسنده: اندرو سلیمان

سال انتشار: ۲۰۰۱

این کتاب یک «آناتومی» افسردگی است که از تجربه دردناک خود سلیمان نشات می گیرد. چهره های متعددی در آن هستند که همراه با علم و جامعه شناسی برای درمان آن دست به بررسی می زنند. ترکیبی از صداقت ، دقت علمی و شعر ، این کتاب را به یک معیار در خاطرات ادبی و درک سلامت روان تبدیل کرده است.

۲۲ – صد کتاب برتر جهان : دهم دسامبر

نام به زبان اصلی: Tenth of December

نویسنده: جورج ساندرز

سال انتشار: ۲۰۱۳

این مجموعه داستانی گرم و در عین حال گزنده از نویسنده آمریکایی برنده بوکر ، ایمان شما را به بشریت باز می گرداند. مهم نیست که محیط چقدر عجیب است. آزمایشگاه، زندانی در آینده ، خانه ای از طبقه متوسط ​​که در آن تزئینات چمن انسان به عنوان نمادی از وضعیت استفاده می شود. در این طنزهای سورئال زندگی پس از تصادف ساندرز ما را به یاد معنایی می اندازد که در لحظات کوچک پیدا می کنیم.

۲۱- صد کتاب برتر جهان : ساپینز

نام به زبان اصلی: Sapiens

نویسنده: یووال نوح هراری

سال انتشار: ۲۰۱۱

ترجمه به رزبان انگلیسی: هراری با جان پرسل و هایم واتزمن (۲۰۱۴)هراری در تاریخ بشریت المپیکی خود ، انقلاب های متعددی را که انسان هومو ساپینس در ۷۰ هزار سال گذشته تجربه کرده است ، ثبت می کند: از جهش های جدید در استدلال شناختی گرفته تا کشاورزی ، علم و صنعت ، عصر اطلاعات و امکانات بیوتکنولوژی. دامنه بحث هراری ممکن است برای برخی بیش از حد گسترده باشد ، اما این کار جذاب در صدر جدول پرفروش ترین های قرار گرفت و میلیون ها نفر را شگفت زده کرد.

۲۰- صد کتاب برتر جهان : زندگی پس از زندگی 

نام به زبان اصلی: Life After Life

نویسنده: کیت اتکینسون

سال انتشار: ۲۰۱۳

اتکینسون ، در داستان خود تاریخ و قدرت خانواده را بررسی می کند. این در حالی که داستان زنی متولد ۱۹۱۰ را روایت می کند. سپس آن را دوباره ، دوباره و دوباره می گوید. اورسولا تاد در زندگی های متعدد؛ در هنگام تولد خفه می شود ، در ساحل کرنیش غرق می شود ، در یک ازدواج وحشتناک به دام می افتد و از آدولف هیتلر در برشتسگادن دیدن می کند. اما همه این تمهیدات برای ساخت داستانی گیج کننده با چنین هوش هیجانی پایه گذاری شده است. این در حالی است که با تمام این شکل های روایی مبارزات قهرمان او همیشه دردناک ، شاد و واقعی به نظر می رسد.

۱۹- صد کتاب برتر جهان : حادثه عجیب سگ در شب زمان 

نام به زبان اصلی: The Curious Incident of the Dog in the Night‑Time

نویسنده: مارک هادون

سال انتشار: ۲۰۰۳

کریستوفر جان فرانسیس بون پانزده ساله در رمز و راز مرگ سگی غرق می شود و از طریق نمودارها ، جدول زمانی ، نقشه ها و مسائل ریاضی دقیق شروع به تحقیق می کند. تصویری جذاب از ذهن غیر متعارف هادون یک ضربه همزمان برای بزرگسالان و کودکان بود. این کتاب در یک نمایش صحنه ای بسیار موفق اقتباس شد.

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان و آموزه های قرن ۲۱ که مکتوب شده اند

۱۸- صد کتاب برتر جهان : دکترین شوک 

نام به زبان اصلی: The Shock Doctrine

نویسنده: نائومی کلاین

سال انتشار: ۲۰۰۷

در این بررسی فوری از بنیادگرایی بازار آزاد ، کلاین استدلال می کند که فروپاشی های اجتماعی که طی چندین دهه سیاست های اقتصادی نئولیبرال مشاهده شده است ، تصادفی نیستند.  بلکه در واقع بخشی از عملکرد بازار آزاد هستند که متکی به فاجعه، رنج کار و انسان است. او همراه نتایجش را بر پایه گزارش های موجود تنظیم می کند.

۱۷ صد کتاب برتر جهان : جاده 

نام به زبان اصلی: The Road

نویسنده: کورمک مک کارتی

سال انتشار: ۲۰۰۶

یک پدر و پسر خردسالش، وارد «جهان یکدیگر» می شوند. در این داستان هولناک اما ملایم که بر پایه اعتقادات موجود در کتاب مقدس نوشته شده است، ویرانه های آمریکای پس از آخرالزمان را زیر و رو می کنند. سرنگونی به سوی وحشیگری با فروپاشی تمدن ، مطالب هولناکی است. اما تلاش های متافیزیکی مک کارتی برای تصور یک جهان تاریک سرد که نور بشریت در آن چشمک می زند ، این رمان را به یک هشدار اکولوژیکی قوی تبدیل کرده است. فیلمی به همین نام از این کتاب اقتباس شده است.

۱۶- صد کتاب برتر جهان : اصلاحات 

نام به زبان اصلی: The Corrections

نویسنده: جاناتان فرانزن

سال انتشار: ۲۰۰۱

اعضای یک خانواده معمولاً ناراضی آمریکایی تلاش می کنند تا در دهه های پایانی قرن بیستم خود را به سمت محورهای متحول و پیشروی جهان تغییر دهند. حرکت فرانزن در واقع گرایی، برایش جوایز ادبی بزرگی به همراه داشت. در یادداشتی روی کتاب می خوانیم: این حماسه خانوادگی با بررسی درگیری های داخلی و ملی ، هوشمندانه ، خنده دار و به طرز وحشیانه ای قابل خواندن است.

۱۵- صد کتاب برتر جهان : انقراض ششم 

 نام به زبان اصلی: The Sixth Extinction

نویسنده: الیزابت کولبرت

سال انتشار: ۲۰۱۴

این روزنامه نگار علمی، با وضوح و جزئیات به یاد ماندنی بحران فعلی از بین رفتن گیاهان و جانوران ناشی از تمدن بشری را بررسی می کند. بر اساس مدارک موجود در نیم میلیارد سال گذشته ، پنج انقراض جمعی در زمین رخ داده است ؛ ما عامل بعدی هستیم. کولبرت دو اکوسیستم صخره بزرگ مرجانی ، جنگل بارانی آمازون  را مورد بررسی قرار می دهد. او زندگی برخی از موجودات منقرض شده و در حال انقراض از جمله کرگدن سوماترایی و زنبور عسل سیاه پوست موی را مورد تحلیل قرار می دهد.

۱۴- صد کتاب برتر جهان : انگشتری 

 نام به زبان اصلی: Fingersmith

نویسنده: سارا واترز

سال انتشار: ۲۰۰۲

سومین رمان واترز که از لانه های زیرزمینی لندن ویکتوریایی به دیوارهای گوتیک خانه روستایی منتقل می شود و به دنبال اغوا کننده یک وارث است ، یک تریلر جوی قطره ای ، مطالعه هوشمندانه بی گناهی و تجربه و یک داستان عاشقانه حساس لزبین است. یک پیچ و تاب طرح برای تند خواندن خواننده.

۱۳- صد کتاب برتر جهان : نیکل و دیمد

نام به زبان اصلی: Nickel and Dimed

نویسنده: باربارا اهرنریش

سال انتشار: ۲۰۰۱

در این گزارش که می توان همزمان آن را کلاسیک و مدرن نامید، اهرنریش تلاش های خود را برای زندگی با حداقل دستمزد در سه ایالت آمریکا بیان می کند. او که ابتدا به عنوان پیشخدمت ، سپس نظافتچی و دستیار خانه سالمندان کار می کرد ، هنوز برای زنده ماندن تلاش می کرد و داستان همکارانش تکان دهنده است. اقتصاد ایالات متحده همانطور که او تجربه کرد مملو از تحقیرهای معمول است و تقاضا تناسبی با دستمزد ندارد. با گذشت دو دهه ، این مورد هنوز هم مانند اخبار فوری خوانده می شود.

۱۲- صد کتاب برتر جهان : توطئه علیه آمریکا

نام به زبان اصلی: The Plot Against America

نویسنده: فیلیپ راث

سال انتشار: ۲۰۰۴

اگر خلبان چارلز لیندبرگ ، که زمانی هیتلر را «مردی بزرگ» می خواند ، ریاست جمهوری آمریکا را با پیروزی قاطع به دست آورد و پیمانی با آلمان نازی امضا کند، چه می شد؟ در رمان راث جهان جایگزین بدون شک و در عین حال قابل قبول است، و می توان آن را با اتفاق هم عصرش در دوره ترامپ همسنگ و با اهمیت دانست.

۱۱- صد کتاب برتر جهان : دوست درخشان من

نام به زبان اصلی: My Brilliant Friend

نویسنده: النا فرانته

سال انتشار: ۲۰۱۱

ترجمه به زبان انگلیسی: آن گلدشتاین (۲۰۱۲)این کتاب بسیار صمیمی و بدون شرمساری درونی ، اولین مجموعه در مجموعه ناپولی است که نویسنده خود را به عنوان یک انسان حساس ادبی مطرح کرد. این کتاب و سه رمان پس از آن روش های زن ستیزی و خشونت زندگی را به نمایش می گذارد ، و همچنین می توانید تاریخ ایتالیا در اواخر قرن بیستم در طول آن مشاهده کنید.

صد کتاب برتر جهان

آنان که می خواهند بنویسند باید مطالعه کنند

۱۰- صد کتاب برتر جهان : نصف خورشید زرد

 نام به زبان اصلی: Half of a Yellow Sun

نویسنده: چیماماندا انگوزی آدیچی

سال انتشار: ۲۰۰۶

هنگامی که نویسنده نیجریایی آدیچی در حال بزرگ شدن بود ، تیرگی و وحشت جنگ بر همه چیز سایه انداخت. رمان فراگیر و تکان دهنده او ، که برنده جایزه نارنجی شد ، مبارزات سیاسی و شخصی کسانی را که درگیر جنگ شده اند نشان می دهد و میراث وحشیانه استعمار در آفریقا را بررسی می کند.

۹- صد کتاب برتر جهان : ابر اطلس 

نام به زبان اصلی: Cloud Atlas

نویسنده: دیوید میچل

سال انتشار: ۲۰۰۴

حماسه ای که نام میچل را بر سر زبان ها انداخته است ، یک عروسک روسی از یک کتاب است که داستان ها را درون داستان ها قرار داده و قرن ها و ژانرها را با شکوه فراوان در بر می گیرد. از یک دریانورد قرن نوزدهم تا یک داستان فراتر از پایان تمدن ، از طریق فتنه هسته ای دهه ۱۹۷۰ و شهادت یک کلون آینده ، این روایت های گیج کننده با ظرافت به هم پیوند خورده اند و پژواک ها و تکرارهای سمفونی وسیع بشر را برجسته می کند. فیلمی با اقتباس از این کتاب در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است.

۸- صد کتاب برتر جهان : فصل پاییز

نام به زبان اصلی: Autumn

نویسنده: علی اسمیت

سال انتشار: ۲۰۱۶

اسمیت شروع به نوشتن کتاب چهارگانه فصلی خود کرد ، آزمایشی که هنوز در زمینه انتشار سریع در حال انجام است ، در برابر همه پرسی اتحادیه اروپا. اولین رمان او «برگزیت» نه فقط حاصله تصویری از بریتانیایی است که به تازگی تقسیم شده است ، بلکه اکتشاف خیره کننده ای در عشق و هنر ، زمان و رویاها ، زندگی و مرگ است ، همه با اختراع و عقل معمول او انجام شده است.

 ۷- صد کتاب برتر جهان : بین جهان و من 

نام به زبان اصلی: Between the World and Me

نویسنده: تا نهیسی کوتس

سال انتشار: ۲۰۱۵

جستجوی پرشور کوتس درباره این موضوع است سیاه پوست بودن در آمریکایی امروز به چه معناست، او را به یکی از مهمترین روشنفکران و نویسندگان کشور تبدیل کرده است. او که فرزند پلنگ سیاه سابق است، در خیابان های خشونت آمیز بالتیمور بزرگ شده است. او صدایی چالش برانگیز اما شاعرانه دارد. بین من و جهان در قالب نامه ای به پسر نوجوان خود نوشته شده است و از واقعیت روزمره بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس گرفته تا تاریخ برده داری و جنگ داخلی را شامل می شود. او می نویسد: هرگز مقیاس بزرگی یک سرقت نیست که سفیدپوستان را غنی کرده است.

۶- صد کتاب برتر جهان : شیشه جاسوسی کهربا

نام به زبان اصلی: The Amber Spyglass

نویسنده: فیلیپ پولمن

سال انتشار: ۲۰۰۰

داستان های کودکان زمانی بیشتر مورد توجه واقع شد که قسمت پایانی سه گانه پولمن، در کتاب «ماده های سیاه» او توانست به عنوان اولین کتاب خوانندگان جوان جایزه کتاب سال تخته سفید را از آن خود کند. پولمن آتش خیال انگیز و شجاعت قصه گویی را برای سنگین ترین موضوعات با خود به ارمغان آورده است: دین ، ​​اراده آزاد ، ساختارهای تمامیت خواه و انگیزه انسان برای یادگیری ، شورش و رشد. در اینجا مبارزه علیه اقتدار به اوج خود می رسد ، لیرا و ویل به سرزمین مردگان سفر می کنند و مری ذرات ابتدایی اسرارآمیزی را بررسی می کند که نام آنها را به سه گانه فعلی او می دهند: کتاب گرد و غبار. موفقیت تجاری جی کی رولینگ در هالیوودی موانع زیادی را از سر راه مخاطبان برای رفتن به سمت آثار پولمن برداشته است.

اما بازسازی پیچیده او در بهشت ​​گمشده، به خوانندگان بزرگسال کمک کرد تا هرگونه خجالت را از لذت بردن از داستان های تخیلی که برای کودکان نوشته شده اند کنار بگذارند. می توان گفت او با انتشار کتابش گامی دیگر رو به جلو برداشته و هرگز به گذشته نگاه نکرده است.

۵- صد کتاب برتر جهان : اوسترلیتز

نام به زبان اصلی: Austerlitz

نویسنده: وی جی سبالد

سال انتشار: ۲۰۰۱

ترجمه به زبان انگلیسی: آنیتا بل (۲۰۰۱)سبالد در سال ۲۰۰۱ در یک تصادف رانندگی جان باخت ، اما ترکیب واقعی و داستانی او که ناقض ژانر او بود بر جای مانده است. حس عمیق وزن اخلاقی تاریخ و دور زدن سفرهای داخلی و خارجی او تأثیر بسزایی بر چشم انداز ادبی معاصر داشته است. آخرین کار او ، داستان عموما کنایه آمیز زندگی یک مرد ، ناامیدی یهودیان را نشان می دهد و قرن بیستمی که قدرت خود را به صورت دلخراشی از دست داده است.

 ۴- صد کتاب برتر جهان : هرگز رهایم نکن 

نام به زبان اصلی: Never Let Me Go

نویسنده: کازوئو ایشی گورو

سال انتشار: ۲۰۰۵

برنده جایزه نوبل ، ایشی گورو ، از کتاب برنده جایزه بوکر خود در سال ۱۹۸۹ تا غول مدفون ۲۰۱۵ ، تمثیل های عمیق و گیج کننده ای در مورد تاریخ ، ناسیونالیسم و ​​جایگاه فرد در جهانی که همیشه خارج از درک ما است ، می نویسد. ششمین رمان او ، مثلثی عشقی است که در میان کلون های انسانی در انگلستان جایگزین ۱۹۹۰ قرار گرفته است. کتاب که در آن مفاهیمی همچون مرگ و میر ، از دست دادن و معنای انسان بودن به دست فراموشی سپرده می شوند. در سال ۲۰۱۰ اقتباسی سینمایی از این فیلم ساخته شده است، که در آن بازیگرانی همچون کایرا نایتلی ، کری مالیگان و اندرو گارفیلد نقش آفرینی می کنند.

 ۳- صد کتاب برتر جهان : زمان دست دوم 

نام به زبان اصلی: Secondhand Time

نویسنده: سوتلانا الکسیویچ

سال انتشار: ۲۰۱۳

ترجمه به زابن انگلیسی: بلا شایویچ (۲۰۱۶)در این کتاب برنده نوبل بلاروس،  برای ایجاد این تاریخ شفاهی اتحاد جماهیر شوروی و پایان آن هزاران ساعت شهادت از مردم عادی ثبت کرد. نویسندگان ، پیشخدمت ها ، پزشکان ، سربازان ، دستگاه های سابق کرملین ، بازماندگان گولاگ: به همه فضایی داده می شود تا داستان های خود را بیان کنند ، عصبانیت و خیانت خود را بیرون بریزند و نگرانی های خود را در مورد گذار به سرمایه داری بیان کنند. یک کتاب فراموش نشدنی ، که هم یک عمل کاتارسیس و هم یک نمایش عمیق همدلی است.

۲- صد کتاب برتر جهان : جلعاد

نام به زبان اصلی: Gilead

نویسنده: مرلین رابینسون

سال انتشار: ۲۰۰۴

رمان مراقبه گونه و عمیقاً فلسفی رابینسون از طریق نامه هایی نوشته می شود، این نامه ها را جان ایمز واعظ سالخورده در دهه ۱۹۵۰ به پسر خردسال خود می نویسد. تا بتواند هنگامی که سرانجام به بزرگسالی رسید آنها را بخواند، زمانی که احتمالا در آن پدرش او را نمی بیند. او با این کار حداقل این گفتگوی یک طرفه پس از مرگ را انجام می دهد: « در حالی که شما این نامه را می خوانید ، من فنا ناپذیر شده ام ، به نوعی زنده تر از همیشه هستم. » این کتابی درباره میراث است ، فرازهای از زندگی آمریکایی که هرگز باز نخواهد گشت ، یادآور زیبایی دلخراش و زودگذری است که در زندگی روزمره یافت می شود. همانطور که ایمز نتیجه می گیرد ، به پسرش و خودش می گوید: «هزاران دلیل برای زندگی در این دنیا وجود دارد که هریک از آنها کافی است.»

صد کتاب برتر جهان

صد کتاب برتر جهان که ارزش خواندن دارد

۱- صد کتاب برتر جهان : گرگ هال 

نام به زبان اصلی:  Wolf Hall

نویسنده: هیلاری مانتل

سال انتشار: ۲۰۰۹

 مانتل یک ربع قرن قبل از پروژه ای که او را به یک پدیده تبدیل کرده بود ، داستان هایش را انتشار می داد. داستان هایی که قرار بود با قسمت سوم سه گانه آینه و نور ، در مارس آینده به پایان برسد. خواندن داستان او درباره ظهور توماس کرومول در دربار تئودور است، توضیح جزئیات ساختن انگلستان جدید و خودآفرینی نوع جدیدی از مرد بودن ، به این معنی است که وارد جریان زمان حال غیر قابل مقاومت و معتبر او شوید و خود را در جستجوی خود بیابید. بیرون از چشم قهرمانش جزئیات سطح به طرز حسی ، با وضوح روشن ، زبان تازه ای مانند رنگی جدید به کار می رود.

اما اکتشاف او در مورد قدرت ، سرنوشت و ثروت نیز عمیقاً مورد توجه است و دائماً در گفتگو با عصر خود ماست ، زیرا ما در گذشته شکل گرفته و خلق شده ایم. در این کتاب ، همانطور که او قصد داشت ، «حس گوش دادن به تاریخ و صحبت کردن با خود» را داریم.

کلام عادل افزار

امیدواریم تا با معرفی لیست کتاب های بالا گامی در راستای افزایش مطالعه برداشته باشیم و بتوانیم راهنمای خوبی برای انتخاب بعدی شما در زمینه کتاب ایجاد کنیم. بیاد داشته باشید که همواره می توانید اطلاعات به روز و نقد های کار آمدی را از این مجله بخوانید. اگر هر کدام از کتاب های بالا را خوانده اید و در مورد آنها نظری دارید ، می توانید آنها را همین جا با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.