لوازم تحریر, مقاله

انواع مداد رنگی های معتبر ایرانی و خارجی

انوع مداد رنگی ها

مقدمه

بچه‌ها از همان ابتدای دوره کودکی ، علاقه بالایی به کار با انواع مداد رنگی ها دارند. کافی است که تنها چند مداد رنگی و دفتری یا کاغذ در اختیار آن‌ها قرار دهید تا به این موضوع پی ببرید. بسیاری از روانشناسان معتقدند که هنگامی که یک کودک تمایل بالایی برای استفاده از مدادرنگی دارد، مداد را به او بدهید تا با انواع مهارت دست ورزی، آشنایی با رنگ‌ها و… آشنا شود. همانگونه که می‌دانید استفاده از مداد رنگی تنها مختص کودکان نیست و بسیاری از افراد نیز بنا بر شغل و حرفه‌ای که دارند، مداد رنگی ابزار اصلی کار آن هاست. برای مثال نقاشان ، طراحان ، معماران و… .

انواع مداد رنگی‌ها

اگر توجه کرده باشید، نقاشی‌هایی که در آن‌ها از مدادهای رنگی‌ باکیفیت استفاده شده است، بسیار زیباتر و چشم نواز‌تر هستند. امروزه به دلیل تولید بالای انواع مداد رنگی‌ها در بازار، انتخاب و در پی آن خرید یک محصول با کیفیت کار راحتی به حساب نمی‌آید. همانطور که می‌دانید، برند‌های تقلبی بسیاری نیز وارد بازار شده اند. اما نگران نباشید! چون عادل افزار همراه شماست. از شما دعوت می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا با انواع نکاتی که هنگام خرید مداد رنگی اصل لازم است بدانید، آشنا شوید.

مدادرنگی‌ چیست ؟

برای این که این مطلب را به خوبی درک کنید، بیایید ابتدا به اصل موجودیت مدادرنگی‌ها سری بزنیم. اصولا مداد رنگی مدادی است که قسمت وسط آن طرحی رنگی از خود بر روی صفحه جای می‌گذارد. معمولا مغزی این مدادها از موادی که بافت فشرده‌ای دارند، مانند موم و کائولین که نوعی از خاک رس می‌باشد، ساخته شده اند. قسمت رنگی مدادرنگی‌ها بافتی نرم دارند و به راحتی بر روی کاغذ رنگ می‌گیرند. برای کار با مدادرنگی‌ها میتوانید از انواعی از کاغذ‌ها استفاده کنید؛ البته به جز کاغذ گلاسه چرا که این کاغذ سطحی صیقلی دارد. اغلب کسانی که در حوزه نقاشی فعالیتی حرفه‌ای دارند، به سراغ انواع مداد رنگی ها اصلی می‌روند.

اما کودکان به دلیل استفاده‌ی ابتدایی از مداد رنگی، به همان مدل‌های ساده بسنده می‌کنند. حتما هنگام خرید مداد رنگی به کیفیت بالای آن و همچنین اصل بودن آن توجه نمایید، چون مدل‌های تقلبی زیادی با همان عناوین وارد بازار شده‌اند.

اولین مداد رنگی جهان

اولین نمونه مدادرنگی جهان، بوسیله گروهی از باستان شناسان در اطراف دریاچه‌ای باستانی واقع در “اسکار بروگ یورکشایر” کشف شده است. این مداد از رنگدانه‌های معدنی قرمز به نام اکر ساخته شده است. طول این مداد ۲۲ میلی متر و عرض آن ۷ میلی متر بوده است.

آشنایی با انواع مداد رنگی موجود در بازار

این مدادها بر خلاف مداد گرافیتی درجات سختی و نرمی ندارند، و تنها از طریق برند از یکدیگر متفاوت می‌شوند. در حال حاضر انواع مختلفی از مدادهای رنگی از آماتور تا سطح حرفه‌ای در سراسر جهان تولید شده است، اما دو برند “فابر کاستل” ساخت کشور آلمان و “پریسما کالر” یا پریزما کالر ساخت کشور آمریکا جزو مطرح‌ترین برندها هستند. با ما همراه باشید تا بررسی این برند‌های جهانی ارزشمند بپردازیم.

۱_ مداد رنگی فابر کاستل

آلمان، اولین کشوری است که اقدام به تولید مداد رنگی فابر کاستل نمود. جنس این نوع از مدادرنگی‌ها روغنی می‌باشد. کیفیت ساخت این دسته از مداد رنگی‌ها بالاست و به علت مغزی نرمی که دارند به راحتی خرد نخواهند شد. رنگ‌های تولید شده از فابر کاستل، رنگ‌های شاد و زیبایی است.

۲_ مداد رنگی پریسما کالر

این مداد رنگی متعلق به کشور آمریکاست. جنس آنها از موم است، به همین دلیل در حرفه‌ی نقاشی خیلی خوب محو می‌شوند. محصولات پریزما کالر در حال حاضر در کشور مکزیک تولید می‌شوند و در بازار ایران به سختی پیدا می‌شوند. اوزارک، پالومینو، چیکو و… نیز از دیگر برندهای مطرح در تولید مداد می‌باشند، که بخاطر کیفیت و البته قیمت مناسب شان شناخته شده هستند.

۳_ مداد رنگی ‌ادمیرال

این نوع از انواع مداد رنگی‌ها ساخت کشور ایران می‌باشند. شکل ظاهری این مداد رنگی به صورت شش ضلعی است و به همین علت خیلی راحت در دست جای می‌گیرد. نوک این مداد از نوع مرغوب HB است. کیفیت رنگ آن‌ها نیز بسیار مناسب می‌باشد. مداد رنگی ادمیرال معمولا ۱۲ رنگ است. در ادامه از سایر برند‌های معتبر ایرانی حرف خواهیم زد.

مدادهای دیگری از قبیل: شکرستان ، سی بی اس ، فکتیس ، آریا و… جزو برندهای معتبر ایرانی هستند.

انواع مداد رنگی ها

مداد رنگی های با کیفیت ادمیرال

برندهای ایرانی مداد رنگی

در قسمت قبل از مداد رنگی ایرانی ادمیرال صحبت به میان آوردیم و تا حدودی با آن آشنا شدیم. در این قسمت می خواهیم چندی دیگر از انواع مداد رنگی ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. مداد رنگی پارس مداد نیز اولین محصولات استاندارد در ایران میباشد و کیفیت محصولات آن سالهاست که مورد تایید میباشد. مداد رنگی لاک پشت پارس مداد دارای مغزی بسیار نرم با پوشش رنگین بالا میباشد. سطح مقطع چند ضلعی این محصولات، باعث می‌شود از دست کودک لیز نخورد. این مدادها نیز در بسته بندی‌های ۱۲ رنگ و ۲۴ رنگ موجود می‌باشد.

از دیگر برند‌های ایرانی فعال در حوزه تولید مداد رنگی میتوان به مدادهای شکرستان آزاده، سی بی اس، آریا، فکتیس و … نام برد که واقعا در حد و اندازه‌های کیفیت‌های جهانی قد علم کرده اند.

راهنمای خرید مداد رنگی

با وجود این که مداد‌ها از ساده‌ترین ابزارهای طراحی و نقاشی به شمار می‌آیند، اما هنگامی که به فروشگاه لوازم تحریر مراجعه کنید، تنوع بالای مدادرنگی‌ها شما را غافلگیر خواهد کرد. توصیه عادل افزار به شما این است که اگر اخیرا وارد حوزه طراحی و نقاشی شده اید، سراغ مداد‌های ارزان قیمت بروید. مداد رنگی معمولا بسته‌هایی چند رنگ با بسته بندی‌های مختلف دارد که به صورت استاندارد به تعداد ۶ رنگ، ۱۲ رنگ، ۲۴ رنگ و همین طور به ۱۲۰ یا ۲۰۰ رنگ هم می‌رسد. شما حتی می‌توانید مداد‌ها را تکی و فقط چند رنگ را تهیه نمایید.

اما اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که نقاشی را به طور جرفه‌ای دنبال می‌کنید و به دنبال کیفیت بی نظیری در بین مداد رنگی‌ها می‌گردید، مدادهای “پلی کروم” فابر کاستل بهترین گزینه برای انتخاب است. این مداد رنگی‌ها از بهترین انواع مداد رنگی‌ها به شمار می‌روند و بالاترین سطح استاندارد تهیه شده اند.

چند نکته تهیه انواع مداد رنگی ها

به چند نکته در هنگام تهیه انواع مداد رنگی ها توجه کنید

  • سعی کنید مداد رنگی که انتخاب کرده اید، دارای یک جعبه‌ی مناسب باشد تا حمل آن برای شما کار سختی به حساب نیاید.
  • سعی کنید متناسب با کاغذی که میخواهید از آن استفاده کنید مدادرنگی مورد نظرتان را تهیه کنید.
  • بدنه‌ی مداد رنگی‌ها معمولا صاف، شش ضلعی و یا هشت ضلعی می‌باشد. قبل از خرید آن یک مدل را در دست بگیرید تا متوجه شوید با کدامشان احساس راحتی می‌کنید.
  • از فروشنده نوشت افزار بخواهید که در جعبه مداد رنگی را برای شما باز کند. مداد رنگی انتخابی شما باید به اندازه‌ی کافی رنگ‌های مختلف داشته باشد تا موقع استفاده به مشکل برنخورید.
  • حتما به کیفیت ساخت مداد رنگی دقت نمایید تا از باکیفیت بودن آن اطمینان حاصل نکردید، اقدام به خرید مداد رنگی نکنید.

حال با توجه به نکاتی که گفته شد میتوانید به راحتی مداد رنگی مد نظر خود را تهیه نمایید.

انواع مداد رنگی ها

عادل افزار عرضه کننده انواع مداد رنگی های زیبا

کلام عادل افزار

شاید در نگاه خیلی از ما، انواع مداد رنگی ها صرفا وسیله‌ای برای آموزش و سرگرمی کودکان بنظر برسند. ولی وقتی به آثاری از هنرمندان بزرگی چون میکل آنژ و داوینچی و… بر می‌خوریم، می‌فهمیم که این ابزار نقاشی، نقش مهمی در دنیای هنر داشته است. در این نوشته سعی کردیم شما را با انواع مداد رنگی‌ها و کاربرد آن‌ها برای گروه‌های مبتدی و حرفه‌ای آشنا کنیم.

شما میتوانید برای تهیه انواعی از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین مداد رنگی‌های ایرانی و خارجی به فروشگاه عادل افزار سر بزنید. امیدواریم که از این نوشته خوشتان آمده باشد و مطالب آن مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.