لوازم تحریر, لوازم طراحی, مقاله

آشنایی با یکی از مهمترین لوازم مهندسی و طراحی؛ انواع میز نور

انواع میز نور

مقدمه

اگر شما هم در یکی از رشته‌های مهندسی ، معماری، شهرسازی، طراحی ، و یا حتی دیگر رشته ها فعال هستید، حتما انواع میز نور‌ها را دیده اید. یکی از مهمترین ابزار‌های لازم در زمینه طراحی میز نور است که برای بررسی کردن جزئیات دقیق اشیاء و دیدن آن‌ها استفاده می‌شود. در این نوشته از وب سایت عادل افزار به بررسی انواع میز نور، کاربرد‌های آن و ویژگی‌های یک انتخاب استاندارد پرداخته ایم. وب سایت عادل افزار یکی از مراکز فروش میز نور است که با مدل‌ها و تنوع بالا به ارائه خدمات به شما آماده می‌باشد. با ما همراه باشید.

میز نور طراحی چیست؟

اول از همه با این قسمت شروع می‌کنیم، که میز نور چیست!؟ در قسمت قبل گفتیم که میز نور ابزاری برای مهندسان است که با آن به بررسی دقیق جزئیات می‌پردازند. میز نور میزی تجهیز شده با استفاده از لامپ‌های فلورسنت است که در زیر میز قرار دارند. قیمت میز نور‌های معماری را این چنین اپشن‌ها مشخص می‌کنند و روی میز هم به جای چوب یا فلزات از یک صفحه مات استفاده می‌شود. نور تابیده شده به صفحه مات، گفته شده به طراح کمک می‌کند تا جزئیات کاغذی را که روی میز پهن شده است، بهتر از قبل ببیند.

از این میز‌ها در شرکت‌های مهندسی و دانشگاهای مهندسی و این چنین موسسات استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از طراحان برای خود میز نور اختصاصی دارند.

چگونه یک میز طراحی استاندارد انتخاب کنیم؟!

میز‌های نور استاندارد باید ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند. برای مثال در یک نمونه استاندارد باید از لامپ‌های با خاصیت فلورسنت استفاده شود. البته این لامپ‌ها در قیمت تمام شده یک میز موثر اند. همچنین نور ناشی از لامپ‌های فلورسنت یکی از نیرومند‌ترین سیستم‌های روشنایی دنیا است؛ به همین دلیل استفاده از آن‌ها به طراح کمک بسیار زیادی می‌کند.

نکته دیگر در رابطه با پایه‌های یک میز نور استاندارد است. پایه‌های یک میز نور نباید لغزان باشند و یا لق بخورند که مدل‌های مختلف پایه و لامپ میز نور یکی از مواردی مهم برای تعیین قیمت میز نور معماری می باشد. پایه‌های یک میز نوری استاندارد با استفاده از یک رابط به هم وصل می‌شوند که جلوی لغزیدن میز را بگیرد. همچنین سطح میز باید به اندازه کافی مات باشد که نور لامپ‌های به کار رفته در میز چشم‌های طراح را آزار ندهد. به غیر از مواردی که گفته شد، باید پایه‌های میز نور طراحی قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب را نیز دارا باشند. مشخص است که در برخی از مواقع طراح نیاز دارد در سطوح ناهموار از میز استفاده کند. در این صورت تنظیم ارتفاع و شیب سطح میز می‌تواند کاربرد بالایی داشته باشد.

ویژگی‌های بسیار مهم میز نور طراحی 

برخی ویژگی‌های مهم دیگری هستند که اگر هنگام انتخاب آن‌ها را نیز مد نظر داشته باشیم، به طراحی هرچه بهتر در یک کار کمک بیشتری خواهد شد. اما توجه داشته باشید که هر چه به ویژگی‌های یک میز افزوده شود، به طبع کیفیت و به دنبال آن قیمت نیز بالا‌تر می‌رود. برای مثال جنس میز طراحی باید به گونه‌ای باشد که وزن آن تا حد امکان کمتر شود. قابلیت حمل کردن میز نور جزء آپشن‌های اضافی قیمت میز نور معماری است که در برخی از مواقع ممکن است به آن نیاز پیدا کنید.

پیچ‌های تنظیم شیب هم از دیگر ویژگی‌ها جالب انواع میز نور است. این ویژگی از گردن درد‌های احتمالی طراحان جلوگیری می‌کند. جنس شیشه سطح روی میز بهتر است که از نوع نشکن و مات باشد. به علاوه لازم است که ضد خش نیز باشد و در مواقع جابجایی ضروری آسیب نبیند.

خرید انواع میز نور طراحی مناسب

یکی از دلایلی که میز نور طراحی یکی از گران قیمت‌ترین وسایل طراحی، این است که تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته‌ای برای طراحی آن استفاده شده است و همین عامل موجب بالا رفتن قیمت میز نور شده است. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان قدرت خرید یک میز نور طراح را ندارند. در برخی مواقع شرکت‌ها به جای خرید یک میز نور اقدام به ساخت میز نور طراحی می‌کنند. ساخت میز می‌تواند بخشی از هزینه‌های آن را کاهش دهد تا قیمت میز نور معماری شما کاهش یابد، ولی اغلب نمی‌تواند کیفیت لازم را حفظ کند. و این نقطه ضعف بزرگ میزهای نوری ساخته شده است. نکته دیگر اینکه میزهای نور طراحی استاندارد ماندگاری بالایی دارند و به ندرت آسیبی به آنها وارد می‌شود.

کیفیت بالای میزهای نوری استاندارد، ماندگاری بالا و ضمانت نامه‌ای که همراه آن خواهد بود عاملی است که برای تصمیم‌گیری بین خرید یک میز نور و یا ساخت یک میز نور باید توجه بیشتری به آن داشت. به هر حال میز نور ابزاری است که یک طراح، ساعات زیادی از آن استفاده می‌کند و این طبیعی است که بخواهد این وسیله کیفیت بالایی داشته باشد و زود خراب نشود و هزینه اضافی برای قیمت میز نور ندهد.

چگونه یک میز نور طراحی بخریم؟

اگر قصد دارید برای خودتان و یا شرکت اقدام به خرید میز نور کنید، بهتر است پیش از هر چیزی با یک فرد مطلع مشورت کنید و قیمت میز نور معماری را مشاهده کنید. استفاده از مشورت دیگران می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به هر ترتیب قصد دارید پول زیادی را برای خرید آن بپردازید. پس بهتر است اطلاعات لازم را از قبل کسب کرده باشید. از همین رو، برای خرید میز نور می‌توانید مستقیما به بازار مراجعه کنید و میزهای نوری متفاوت را بسنجید و پس از آن میز مورد نیاز خود را خریداری کنید. و یا اینکه می‌توانید از راه بهتری سود برده و با استفاده از اینترنت میز مورد نیاز خود را انتخاب کنید و قیمت انواع میز نور دلخواه خود را در آنجا مشاهده کنید.

مطمئن باشید بهره بردن از این روش چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مالی به نفع شما خواهد بود. ضمن اینکه در این روش می‌توانید قیمت‌ها و قابلیت‌های متفاوت میزهای نوری را با یکدیگر مقایسه کنید.

انواع میز نور

انواع میز نور های مهندسی

کلام عادل افزار

در این نوشته از وب سایت عادل افزار به بررسی این موضوع بسیار مهم پرداختیم که انواع میز نور طراحی چیست و کدام دسته از انواع میز نور ارزان تر می باشند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع لوازم تحریر مهندسی و دانشگاهی به وب سایت عادل افزار مراجعه فرمایید و وسایل مورد نیاز خود را از این طریق تهیه کنید. وب سایت عادل افزار در کنار شما بوده تا با کیفیت‌ترین وسایل همراه با ارزان‌ترین قیمت‌های ممکن را به شما ارائه دهد.

امیدواریم که از این مقاله از وب سایت ما لذت برده باشید و مطالب آن مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.