لوازم تحریر, مقاله

آشنایی با بازی های فکری و ۵ تاثیر فوق العاده آنها

بازی های فکری نوشت ابزار

مقدمه

آیا دوست دارید که باعث رشد ذهن کودکان خود شوید و حافظه آنها را تقویت کنید؟ آیا دوست دارید درس خواندن برای کودکانتان امری ساده تلقی شوند و برای آنها دردسر ساز نباشد؟ جالب است بدانید که ذهن انسان نیز مانند تمام دیگر اجزای بدن او در صورت تقویت شدن، رشد می کند. چه بسا خوب است که این تقویت و تمرین از کودکی شکل بگیرد تا کودک ظرفیت فراوانی برای یادگیری داشته باشد. یکی از راه های تقویت ذهن کودک، آشنایی کردن او با بازی های فکری می باشد. از همین رو ما در نوشت افزار عادل ضمن معرفی انواع لوازم تحریر ، در مورد چگونگی تاثیر بازی های فکری بر روی رشد ذهنی کودکان صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

به نظر شما چرا کودکان به بازی های فکری نیاز دارند؟

بازی های فکری و معمایی کاری است که همه می توانند انجام دهند و مزایای زیادی برای سلامت شناختی دارند. بازی های فکری کودکان ساده تر از آنهایی است که برای بزرگسالان طراحی شده و برای جلب توجه سریع آنها ساخته شده است و همچنین موجب یادگیری سریع آنها می شود. روش های زیادی وجود دارد که می توان به کمک آنها کودک یا دانش آموزان را به بازی های فکری مشتاق کرد، به عنوان مثال، با استفاده از برنامه های موجود در تلفن های هوشمند یا رایانه ، جستجوی سریع آنلاین یا کتاب های مختلف، اما هیچ کدام آنها مانند بازی های فکری نوشت ابزار نمی شوند. زیرا که کودک بصورت فیزیکی خود را با آنها در گیر می کند.

بازی های فکری نوشت ابزار

آشنایی با انواع بازی های فکری

مزایای بازی های فکری نوشت ابزار

بازی های فکری به تحریک توانایی های شناختی کودک کمک می کند، همچنین به او کمک می کند تا بی حرکت بنشیند و در یک کار متمرکز شود. در ادامه مطلب بخوانید و ببینید که چرا کودکان به عنوان بخشی از برنامه یادگیری خود به بازی های فکری نیاز دارند.

#۱ بازی های فکری نوشت ابزار : یافتن راه های حل مسئله

بازی فکری در واقع یک معما است که کودک باید از منطق خود برای یافتن پاسخ استفاده کند. اگرچه معما یا سودوکو که آنها در تلاشند حل کنند ممکن است ساده باشد، اما شما برای حل آن باید فرایند تفکر متفاوتی را اجرا کنید. تفکر جانبی یا حل مشکلات با رویکرد غیرمستقیم یا خلاقانه اغلب مورد استفاده قرار می گیرد و به کودک کمک می کند از زاویه دیگری به یک راه حل برسید. از آنجا که بازی های فکری برای کشش ذهن کودک طراحی شده اند، آنها را ترغیب می کند که به فکر بیفتند که به روشی با این مشکل روبرو شوند، عملی که می تواند در مراحل بعدی زندگی نیز به کودکان کمک کند.

بازی های فکری

بازی های فکری باعث رششد حافظه کودک می شوند

#۲ بازی های فکری نوشت ابزار : تمرین ذهن

بازی های فکری و معمایی ذهن را به روشی متفاوت از یادگیری متعارف تمرین می دهند. مانند هر عضله دیگر، ما باید مغز خود را در فرم حفظ کرده و قدرت ذهنی خود را حفظ کنیم، زیرا که آنها از سنین پایین به ما کمک می کنند. حفظ ذهن ورزشی می تواند به کارهای مدرسه کودکان، فعالیت های بدنی و توانایی سازگاری سریعتر آنها با چیزهای جدید کمک کند. پخش انواع بازی های فکری و معمایی به این امر کمک می کند و برای همه مناسب است. سعی کنید معماها، سودوکو، جدول کلمات متقاطع، بازی یک نفره یا حل مکعب روبیک را انجام دهید. انجام انواعی از بازی های فکری بهتر از یک مورد است.

#۳ بازی های فکری نوشت ابزار : تمرکز را بهبود می بخشد

تمرکز چیزی است که همه کودکان خردسال با آن دست و پنجه نرم می کنند. انجام یک پازل تحریک کننده و سرگرم کننده مغز، کودکان را ترغیب می کند تا مدت طولانی روی یک مسئله متمرکز شوند. یک بازی فکری که ممکن است در آن گم شوند، به بهبود تمرکز آنها کمک زیادی می کند، به ویژه اگر مسئله دشوار باشد. زیرا چیزی که خیلی آسان باشد به سرعت کنار گذاشته می شود و یک معما که خیلی سخت است می تواند خشم کودک را برای پیدا کردن پاسخ برانگیزد. البته قبل از این کار، اطمینان حاصل کنید که هر بازی فکری متناسب با سن و توانایی کودک باشد تا او به ادامه کار تشویق شود.

بازی های فکری نوشت ابزار

#۴ بازی های فکری نوشت ابزار : خلاقیت را تحریک می کند

همانطور که در بالا ذکر شد، بازی های فکری نیاز به تفکر جانبی و یافتن راه حل های خلاقانه دارند. باید خلاقیت کودکان تشویق شود و یک برنامه فکری می تواند به تقویت این امر کمک کند. نیاز به فکر کردن در خارج از چارچوب برای حل یک معما را می توان در زمینه های دیگر یادگیری آنها، از هنر گرفته تا نوشتن خلاق و همچنین بازی با دوستانشان، به کار برد. بازی های فکری به کودک کمک می کنند تا یادگیری بهتری داشته باشند و همینطور می توان از تفکر خلاقی که به کمک بازی های فکری به دست می آید، برای موضوعاتی مانند ریاضیات و علوم که قوانین سختگیرانه تری دارند، بهره گرفت.

 

#۵ حافظه را بهبود می بخشد

معمولاً یکی از دلایلی که در سنین پایین تر کودکان را با بازی های فکری آشنا می کنند این است که این مورد می تواند نقطه شروعی برای یادگیری و حفظ اطلاعات آنها باشد. انجام پازل های ذهنی که به حافظه خوب نیاز دارند فعالیتی است که کودکان باید انجام دهند، زیرا مهارت هایی را که از طریق بازی می آموزند را می تواند در کار مدرسه و آزمون های در کلاس به کار ببرند. از همه بهتر، کودکان حتی متوجه نخواهند شد که در حال آموزش و پرورش حافظه خود با بازی های فکری هستند و این کار را به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده تلقی می کنند.

بازی های فکری نوشت ابزار

شما می توانید انواع بازی های فکری مناسبی را برای کودکانتان از ما خریداری کنید.

کلام عادل افزار

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد مزیت بازی های فکری، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با معرفی بازی های فکری نوشت ابزار و ویژگی های فوق العاده آنها در خدمت شما بودیم و همینطور با ۵ مورد از مهم ترین مزایای آن آشنا شدیم. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انواع بازی های فکری وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید. حتی می توانید برای سفارش هر کدام که می خواهید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.