کتاب های کمک درسی, لوازم تحریر, مقاله

آشنایی با کتاب های کمک درسی و مزیت های آنها

کتاب های کمک درسی

مقدمه

آیا به نظر شما استفاده کردن از کتاب کمک درسی فکر خوبی است؟ استفاده آنها برای معلمان چطور؟ آیا آنها می توانند از روی کتاب های کمک درسی تدریس کنند؟ همانطور که می دانید متداول ترین و مهم ترین منابع در کلاس، خود کتاب درسی است، اما وجود کتاب های کمک درسی نیز خالی از لطف نیست زیرا که می تواند به مقدار زیادی کار دانش آموز و معلم را راحت کند. با این که کتاب های کمک درسی مزایای و معایب خاص خود که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم. جالب است بدانید که معلمان جدید این منبع را ویژه و با ارزش می دانند. زیرا که کتاب کمک درسی می تواند به عنوان راهنما برای دانش آموزان در نظر گرفته شود. بنابراین نوشت افزار عادل در ادامه می خواهیم شما را با کتاب های کمک درسی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

کتاب های کمک درسی

آیا تا به حال متوجه شده اید که بیشتر معلمان، در کلاس های درس از یک سری کتاب های غیر درسی استفاده می کنند. خیلی از آن کتاب ها ، کتاب های مخصوص راهنمای معلم اند اما برخی دیگر از آنها نیز حاوی نکات و تکنیک هایی هستند که باعث درک بیشتر دانش آموز می شود.

کتاب درسی بر اساس مجموعه ای از دانش، مفاهیم و اصول یک موضوع گردآوری شده اند. این کتاب ها معمولاً توسط یک یا چند معلم، استاد دانشگاه، یا کارشناسان آموزش که از مقامات یک زمینه خاص هستند، نوشته می شود. همچنین بیشتر این کتاب ها با راهنماهی های معلمان همراه است، که مطالب آموزشی، ایده ها و فعالیت های تکمیلی را برای استفاده در طول سال تحصیلی در اختیار شما قرار می دهد.

کتاب های کمک درسی

چرا باید کتاب های کمک درسی را جدی بگیریم؟

مزایای کتاب های کمک درسی

کتاب های درسی به ویژه برای معلمان تازه کار بسیار مفید هستند. زیرا که درون آنها مطالبی که باید پوشش داده شود و طراحی هر درس به دقت با جزئیات بیان شده است. این کتاب ها واحد های سازمان یافته کار را ارائه می دهند. یک کتاب کمک درسی تمام برنامه ها و دروس لازم برای پوشش موضوعی با جزئیات را در اختیار شما قرار می دهد.

کتاب های درسی توالی مفصلی از روش های تدریس است که به شما می گوید چه کاری باید انجام دهید و چه موقع باید آن را انجام دهید. در آن همه چیز با دقت بیان شده است. این کتاب ها برنامه کاملی را در اختیار مدیران و معلمان قرار می دهد. این مجموعه معمولاً براساس آخرین استراتژی های تحقیق و آموزش تهیه می شود. این کتاب ها چندین مزیت فوق العاده را در کلاس برای شما فراهم می کنند که در ادامه به آنها می پردازیم.

کتاب های کمک درسی

آشنایی با مزیت های کتاب درسی

#۱ کتاب های کمک درسی : نوشته شده توسط طراحان

یکی از مزیت های اصلی استفاده از کتاب های درسی این است که در موضوعات مورد بحث توسط متخصصان مربوط نوشته و طراحی می شوند. نویسندگان کتب درسی از تحقیقات در زمینه موضوعی خاصی به روز هستند و این بدان معناست که معلمان و دانش آموزان با ارزش ترین اطلاعات را در آن زمینه ارائه می دهند. اگر معلمان به این متخصصان اعتماد نداشته باشند، ممکن است برخی از پیشرفت های مهم پیرامون یک موضوع را از دست بدهند.

#۲ کتاب های کمک درسی : سهولت کار دانش آموزان

این کتاب ها مزایای زیادی برای دانش آموزان دارند. اولین آنها دسترسی آسان دانش آموزان به آن اطلاعات است. این کتاب ها معمولاً با صفحات و نمایه های دقیق نوشته می شوند که اگر به درستی طراحی شوند، دانش آموزان به سرعت می توانند آن را پیدا کنند. این کتاب ها همچنین ساختار یادگیری دانش آموز را فراهم می کنند. هر فصل باید با منطق دانش به دست آمده در فصول قبلی، یک جریان منطقی داشته باشد. مطالب موجود در این کتاب ها نیز از این قانون پیروی می کند.

کتاب های کمک درسی

#۳ کتاب های کمک درسی : معلمان

همانطور که در بالا گفتیم این کتاب ها مزایای زیادی برای معلمان جچوان دارند. این کتاب ها می توانند برای آنها به ویژه مفید باشند زیرا مواد و ساختار دروس اغلب بسیار دقیق است، این بدان معناست که معلمان مجبور نیستند زمان زیادی را صرف ایده های جدید درسی کنند. اطلاعات مربوط به هر فصل یا درس نیز معمولاً به روشی ساده، تقویمی ارائه می شود و بیشتر کتاب های درسی دارای مطالب اضافی برای معلمان هستند که بیانگر روش های تدریس برای هر درس است.

#۴ کتاب های کمک درسی : مواد تکمیلی

یکی دیگر از مزایای کتاب های درسی این است که اکنون بسیاری از آنها دارای مطالب تکمیلی هستند که مکمل درسی است که معلم از آنها استفاده می کند. حال این مطالب تکمیلی می تواند pdf یا دی وی دی هایی حاوی کلیپ های ویدیویی و صوتی از اطلاعات مربوط به موضوع درس باشد.

استفاده از این کتاب ها برای معلمان

درست است که این کتاب ها حاوی نکات فوق العا ده ای هستند اما بعضی اوقات، معلمان بیش از حد به کتاب های درسی اعتماد می کنند و سایر وسایل کمکی یا سایر مطالب را برای کلاس در نظر نمی گیرند. برخی از معلمان رویکرد کتاب درسی را برای یادگیری رد می کنند زیرا کتاب درسی منسوخ شده است یا به اندازه کافی یک موضوع یا حوزه را پوشش نمی دهد. این مورد انتخاب اشتباهی می باشد، زیرا که در برخی از کتاب های کمک درسی نیز اشتباهاتی وجود دارد.

کتاب های کمک درسی

کلام عادل افزار

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد کتاب های آموزشی ، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با معرفی انواع کتاب های کمک درسی و مزایای آنها در خدمت شما بودیم و متوجه شدیم که آنها دارای خصوصیاتی هستند که علاوه بر کمک کردن به دانش آموز می توانند به معلم نیز کمک کنند. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انواع کتاب های درسی و غیر درسی وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید. حتی می توانید برای سفارش هر کتاب کمک درسی مربوط به هر سال که می خواهید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.