لوازم تحریر, ماژیک, مقاله

آشنایی با انواع ماژیک ها و خصوصیات آنها

انواع ماژیک ها

مقدمه

ماژیک ها یکی از اصلی ترین ابزار های لوازم تحریر محسوب می شوند که برای اعمال آموزشی و هنری زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. ماژیک ها دارای انواع بسیار متفاوتی هستند که هر کدام، در نوع خود کارایی فوق العاده ای دارند و برای برطرف کردن نیاز های متعددی کاربرد دارند. از همین رو جهت آشنایی با انواع ماژیک ها و ۳ دسته اصلی آن، مقاله زیر خدمت شما ارائه داده شده است که خواندنش خالی از لطف نیست. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه ماژیک ها

۳۲۰۰ سال قبل از میلاد، در مصر باستان از جوهر برای نوشتن و طراحی استفاده می کردند. اما بهره مندی هیچ گاه توسعه پیدا نکرد تا اینکه در سال ۱۹۱۰، لی نیومن اولین قلم جوهر دار را اختراع کرد. بعد از وی بنیامین پاسکاچ اولین قلم مو را در سال ۱۹۲۶ اختراع کرد، ولی شگفتی اصلی در دهه ۵۰ بود. در دهه ۱۹۵۰ که ماژیک های جادویی توسط سیدنی روزنتال ساخته شدند، محبوبیت زیادی پیدا کردند و مردم آنها را برای کار های زیادی مانند نامه نویسی ، برچسب زدن و ساخت پوستر استفاده می کردند. همچنین بعد از مدتی متوجه شدند که ماژیک ها به عنوان یک رسانه هنری جدید از پتانسیل بالایی برخوردار هستند.

انواع ماژیک ها

آشنایی با انواع ماژیک ها

چرا ماژیک های هنری محبوبیت بالایی دارند؟

استفاده از ماژیک هنری بسیار ساده است و در مقایسه با سایر ابزار های هنری به زمان آماده سازی زیادی نیاز ندارد. تعمیر و نگهداری آن نیز نسبتاً آسان است. زیرا فقط باید آنها را در جای مناسبی (منطقه خشک و خنک و دور از گرما و نور خورشید) نگه داری کنید و حتی بعضی از ماژیک ها بعد از اتمام جوهر قابل تعویض هستند. جوهر ماژیک های هنری بعد از کشیدن روی کاغذ بلافاصله خشک می شوند که برای بسیاری از هنرمندان یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

ماهیت انواع ماژیک ها چیست؟

بدنه و درپوش ماژیک ها معمولاً از یک رزین پلاستیکی ساخته می شوند. همچنین مخزن داخلی آنها نیز (بخشی که جوهر را در خود نگه می دارد) از پلی استر ساخته شده است. نوک ماژیک ها از مخلوط پودر و آب تشکیل شده است. لازم به ذکر است، تنوع در بین ماژیک ها در نوع ماده رنگی آنها است. انواع ماده داخلی ماژیک ها شامل رنگ و جوهر است که می تواند در یک مخلوط مبتنی بر الکل، آب یا حلالی دیگر پخش شود. از مواد مصنوعی دیگری مانند تولول و زایلول نیز به عنوان حلال استفاده شده است که می تواند بسیار سمی باشد. در برخی ماژیک ها، این مواد سمی با مواد شیمیایی بسیار ایمن جایگزین شده اند.

انواع ماژیک ها

همانطور که در بالا ذکر شد، نوع ماژیک ها بر اساس محتوای مایع درون آنها می تواند متفاوت باشد. همچنین آنها معمولاً به عنوان ماژیک های مبتنی بر الکل، آب یا حلال دسته بندی می شوند. این به نوع محلول مخلوط با جوهر یا رنگ اشاره دارد. آنها همچنین می توانند از نظر کیفیت تصویر حرفه ای باشند و یا فقط مناسب برای نقاشی کودکان باشند.

#۱انواع ماژیک ها : ماژیک های مبتنی بر الکل

ماژیک های مبتنی بر الکل ، جوهر را با الکل ترکیب می کنند. جوهر تولید شده توسط انواع ماژیک های مبتنی بر الکل خیلی سریع خشک می شود و نسبتاً ماندگار است. به دلیل مواد شیمیایی که در این ماژیک استفاده می شود، دارای بوی بسیار تندی است. برخی از مارک های رایج ماژیک های مبتنی بر الکل شامل Copic ، Prismacolor یا Sharpies هستند.

انواع ماژیک ها

ماژیک Copic

#۲انواع ماژیک ها : ماژیک های مبتنی بر آب

یکی از دیگر انواع ماژیک ها، ماژیک های مبتنی بر آب می باشد که در آن جوهر را با آب یا مخلوط آب و گلیسیرین مخلوط می کنند. برخلاف ماژیک های دیگر، این ماژیک ها به دلیل کمبود مواد شیمیایی بی بو هستند و همین موضوع باعث می شود که آنها برای بچه ها کاملا ایمن و ایده آل باشند. ماهیت جوهر بدون اسید در ماژیک های پایه آب، آنها را برای خوشنویسی و سایر کارهای هنری ایده آل می کند. جوهر این ماژیک ها کدر، ضد آب و خیلی سریع خشک می شوند. با این حال، خشک شدن آنها در مقایسه با سایر نشانگرها بیشتر طول می کشد و اشباع کاغذ شما با لایه های زیاد می تواند به کاغذ آسیب برساند.

انواع ماژیک ها مبتنی بر آب

ممکن است ماژیک Crayola را که در دوران کودکی از آن استفاده می کردید را به خاطر بیاورید، این مارک جزو دسته ماژیک های مبتنی بر آب می باشد. علاوه بر مارک کرایولا مارک های دیگری مانند ساکورا، استدلر، تومبو و ویندزور- نیوتن نیز در این دسته جای دارند.

انواع ماژیک ها

ماژیک Crayola

#۳انواع ماژیک ها : نشانگرهای مبتنی بر حلال

ماژیک های مبتنی بر حلال ، مرکب را با یک حلال مانند زایلن، متیل ایزوبوتیل کتون یا بوتریل استات ترکیب می کنند. مواد شیمیایی موجود در این مارکر می تواند عطر و بویی بسیار قوی تولید کند که می تواند برای چشم و ریه تحریک پذیر باشد، بنابراین در این مورد محتاط باشید. جوهر از ماژیک های مبتنی بر حلال نسبتاً ضد آب و بسیار ماندگار هستند، اما کاملاً دائمی نیستند. آنها معمولاً برای پروژه های صنایع دستی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا می توانند در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

خرید انواع ماژیک ها در عادل افزار

ما در مقاله بالا با کلیت ماژیک ها و انواع مختلف آنها آشنا شدیم و حتی چند دسته کلی آن را نیز برای شما معرفی کردیم. نکته جالب این جا می باشد که سایت ما ارائه دهنده انواع بسیار زیادی از مازیک ها می باشد و شما می توانید به راحتی با یک تماس، هر کدام از محصولاتی که می خواهید را سفارش دهید. ما نیز در کوتاه ترین زمان ممکن آنها را به هر نقطه ای از کشور که تشریف دارید ارسال کنیم و آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع ماژیک ها

ما در اینجا شما را با انواع مختلفی از ماژیک ها اشنا می کنیم

کلام عادل افزار

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته باشید و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد ماژیک ها، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با معرفی انواع ماژیک ها در خدمت شما بودیم و متوجه شدیم که تاریخچه پیدایش قلم و ماژیک ها از کجا بوده است. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوازمات تحریر وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید. حتی می توانید برای سفارش هر کدام که می خواهید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.