لوازم تحریر, مقاله

آشنایی با ۸ تا از بهترین چرتکه ها و خصوصیات آنها

انواع چرتکه ها

مقدمه

آیا به دنبال تقویت هوش و رشد ذهنی کودکانتان هستید؟ آیا می خواهید یادگیری ریاضی را برای آنها دلنشین و جذاب کنید؟ آیا صاحب یک مغازه کوچک هستید و برای انجام محاسبات به یک کمک نیاز دارید؟ یا دوست دارید از ابزار های نوستالژی در محاسبات خود بهره مند شوید؟ مسلماً، استفاده از چرتکه ها پیشنهاد ما به شماست. چرتکه ها علاوه بر ظاهر سنتی و زیبایی که دارند، می توانند نقش مهمی را در یادگیری ریاضی کودکان ایفا می کند. هر چند سبک های آنها متفاوت است و حتی در سبک های کودکانه و رنگارنگ نیز یافت می شوند. از آنجایی که سبک ها و انواع چرتکه ها بسیار زیاد است، ما در اینجا می خواهیم شما را با چند تا از معروف ترین مارک های چرتکه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرتکه چگونه به وجود آمد؟

در سده های پیشین، انسان ها تقریباً نیمی از اختراعات امروزی را الهام گرفتند که در گذر زمان این اختراعات پیشرفته تر شده اند. چرتکه یکی از این اختراعات تکاملی است. بازرگانان این اختراع را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از دوران خرید و فروش کالاهای خود به حساب می آوردند. البته این اختراع آن زمان هایی بود که حتی شکل نوشتاری اعداد وجود نداشت. در نهایت، با افزایش مقدار ، این روش برای مدیریت موجودی کالا و نگه داشتن یک حساب کاملاً دشوار بود.

لازم به ذکر است که ریاضیات از روزهای آغازین تجارت در تاریخ تکامل بشر وجود داشت و به همین دلیل چرتکه به ابزاری پذیرفته شده در سراسر جهان تبدیل شد. چرتکه در حقیقت انقلابی در صنعت آموزش ایجاد کرده است.

انواع چرتکه ها

ما در اینجا می خواهیم شما را با انواع چرتکه ها آشنا کنیم.

انواع چرتکه ها

چرتکه وسیله محاسبه ساخت بشر است که ۵۰۰۰ سال پیش اختراع شده است. علاوه بر این ، از نظر طراحی و کاربرد سهم تکاملی خود را دارد.

مورخان معتقدند این زاده ذهن چینی ها بود که چرتکه را در حدود سال ۵۰۰ قبل از میلاد اختراع کردند و باعث شهرت و موفقیت چرتکه و همچنین گسترش آن شدند. از همین رو کشورهایی مانند تایوان، کره، مالزی و ژاپن تحت تأثیر چرتکه قرار گرفتند. جالب است بدانید که چرتکه ها تاثیر زیادی در تقویت هوش ریاضی کودکان دارد و از آنجایی که امروزه چرتکه ها از انواع بسیار زیادی تشکیل شده اند ما در اینجا می خواهیم شما را با چند تا از بهترین چرتکه ها آشنا کنیم.

طراحی چرتکه از نظر سبک، اندازه و مواد بسیار متنوع است و به مرور زمان، افراد حتی فناوری چرتکه را بهبود بخشیدند.

 

#۱ انواع چرتکه ها : چرتکه ملیسا و سگش

بهترین چرتکه برای آموزش ریاضیات ممکن است این چرتکه باشد. این چرتکه به سبک سنتی است و دارای ۱۰۰ مهره با رنگ روشن در داخل یک قاب شمارش چوبی است. هر سیم با روکش ضخیم ۱۰ دانه را در خود جای داده است. همچنین این چرتکه هشت فعالیت اضافی مانند مهارت های ریاضی، شمارش و تفکر منطقی زودهنگام را برای کمک به کودکان ۳ تا ۵ سال ارائه می دهند. کودکان همچنین در مورد رنگ ها و الگوها هم چیز های زیادی را یاد می گیرند.

این محصولات به عنوان یکی از بهترین سازنده های بازی های اولیه کودکان شناخته شده و صدها جایزه را از جمله جایزه بهترین اسباب بازی در سال ۲۰۱۸ دریافت کرده است. افراد علاقه زیادی به این چرتکه خوش ساخت، محکم و رنگارنگ دارند. آنها همچنین دوست دارند که کودکانشان تفریق و جمع کردن به روشی عملی و بصری را از این طریق یاد بگیرند.

انواع چرتکه ها

#۲ انواع چرتکه ها : اسباب بازی ریاضی چرتکه پلاستیکی MICKYU

این چرتکه سبک وزن و چند منظوره می باشد و دارای یک قاب شمارش با مهره هایی با رنگ روشن است که بر روی یک پایه تنظیم شده اند. برای ذخیره سازی و حمل و نقل آسان است زیرا از پلاستیک محیطی غیر سمی ساخته شده اند. این چرتکه دارای اعداد چاپ شده ۱-۱۰ در بالا، ۱۰-۱۰۰ در پایین و حروف A B C و a o e است. در امتداد پایین نمادهای جمع، تفریق، تقسیم و ضرب وجود دارد. کودکان می توانند روی شمارش، ریاضیات و مهارت های حرکتی خود تمرین کنند.

کاربران به دلیل این که سبک ها و رنگ های بسیار زیادی از این مجموعه وجود دارد، عاشق آن هستند و جالب است بدانید که حمل آنها در مسافرت ها آسان است و تمیز کردن و ضد عفونی کردن آن بسیار ساده می باشد. (که این مورد بسیار مهم است)

#۳ انواع چرتکه ها : چرتکه چوبی

این اسباب بازی رنگارنگ ریاضی دارای مهره های چوبی است که برای کودکان طراحی شده تا اعداد و نمادهای ریاضی را به خوبی یاد بگیرند. جالب است بدانید که این بازی موجب رشد مهارت های حرکتی خوب و همچنین مهارت های مرتب سازی، هماهنگی چشم، مهارت حل مسئله و عملیات ریاضی می شود.

  • کودکان (۳-۴ سال) می توانند از این طریق شمارش، تشخیص رنگ و تعیین توالی را یاد بگیرند.
  • کودکان ۴-۶ ساله نیز می توانند از این طریق عملیات ریاضی را یاد بگیرند و بازی های حافظه را انجام دهند.
  • کودکان ۶ ساله و بالاتر نیز می توانند کارهای محاسباتی بیشتری را انجام بدهند.

نکاتی پیرامون این چرتکه

تخته چوبی به زیبایی با رنگ های روشن تزئین شده و دستگیره ها نیز اندازه مناسبی دارند. کودکان مهره های رنگی را در امتداد مسیرها برای ساخت و حل معادلات حرکت می دهند و می توانند عملیاتی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را انجام دهند.

بچه ها، والدین و معلمان همه دوست دارند که این اسباب بازی رنگارنگ، خوش ساخت را داشته باشد. زیرا این چرتکه واقعاً کار بزرگی در ترغیب کودکان به یادگیری ریاضیات انجام می دهد.

انواع چرتکه ها

نمونه ای از چرتکه چوبی

#۴ انواع چرتکه ها : چرتکه چوبی طرح ملیسا

این چرتکه چوبی شامل ۵۵ مهره رنگارنگ و ۲ تخته چوبی قابل تعویض دو طرفه است. تخته ها در تطبیق رنگ با مهره ها هستند که از این طریق به راحتی می توان عمل جمع و تفریق را انجام داد. کودکان را تشویق کنید تا معادلات را با تطبیق تعداد صحیح مهره ها در دو طرف، جمع و تفریق هایی را انجام دهند. کودکان کوچکتر می توانند به سادگی از الگوی رنگ پیروی کنند.

این اسباب بازی موجب رشد مهارت های ریاضی، مهارت های حرکتی خوب، تشخیص رنگ، هماهنگی چشم و دست و الگو کودک می شود. حلقه های فلزی و پایه چوبی، این سازه را محکم و بادوام می کند. این مهره ها از پلاستیک های رنگارنگ ساخته شده اند.

کاربران رنگ ها را دوست دارند، زیرا استفاده از آنها خوش ساخت و سرگرم کننده است.

انواع چرتکه ها

#۵ انواع چرتکه ها : چرتکه چوبی لوو (Lewo)

این چرتکه دارای ردیف هایی از مهره های رنگارنگ در دو طرف و یک قاب چوبی است که شکل یک دایناسور سبز روی آن نقاشی شده. ده ردیف ده مهره ای وجود دارد که از ۵ رنگ مختلف (قرمز، آبی، نارنجی، سبز و زرد) تشکیل شده اند که از این طریق مهارت های هماهنگی چشم و دست، تشخیص رنگ، شمارش و مرتب سازی در کودکان تقویت می شود. این چرتکه سبک است و کودک هر موقع که بخواهد می تواند از آن استفاده کند.

دستورالعمل های کار با چرتکه روی جعبه موجود است و کاملاً مونتاژ و آماده استفاده است. این اسباب بازی از چوب ساخته شده و دوام بسیار زیادی دارد.

انواع چرتکه ها

#۶ انواع چرتکه ها : چرتکه چوبی ویسنر (۱۰۰ مهره)

این چرتکه دارای ۱۰۰ مهره آبی و قرمز است. میله های این چرتکه از هر دو طرف به یک تخته چوبی متصل شده اند و در هر میله حداقل ۱۰ مهره قرار دارد. به هر دو صورت ایستاده و خوابیده می توان از این چرتکه استفاده کرد. از این طریق کودکان می توانند مهارت های شمارش و سایر کارهای ساده ریاضی را بیاموزند.

افراد از اندازه این چرتکه خوششان می آید، زیرا بسیار کوچک است که این مورد جاسازی و حمل آن را آسان می کند. همچنین این چرتکه از استحکام کافی نیز برخوردار است، به گونه ای که می توان سال ها از آنها استفاده کرد.

اگر به دنبال یک چرتکه با طراحی زیبا هستید، این چرتکه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. رنگ های قرمز و آبی این چرتکه کمک زیادی به یادگیری اعمال ریاضی مانند شمارش به کودکان می کنند.

انواع چرتکه ها

#۷ انواع چرتکه ها : چرتکه دو منظوره

این چرتکه دارای مهره هایی با رنگ روشن بر روی قاب چوبی کاج است، در داخل یک سینی بلوک های چوبی وجود دارد که در یک طرف دارای نمادها و اعداد ریاضی و از طرف دیگر حروف الفبا هستند که به کمک آنها، کودکان می توانند مهارت های حرکتی ظریف، مهارت های حل مسئله خود را بهبود بخشند.

این چرتکه را می توان جدا کرد تا به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد و یا می توان آن را داخل سینی های چوبی قرار داد تا کودک بتواند با هر دوی آنها بازی کند. بسیاری از افراد از این روش استقبال می کنند، زیرا یک روش آسان و بدون نیاز به صفحه نمایشی برای آموزش ریاضی برای کودکان خردسال در آن فراهم شده است.

انواع چرتکه ها

می توان چرتکه را از این قسمت جدا کرد

#۸ انواع چرتکه ها :  چرتکه چوبی کوه زرد

این چرتکه چوبی به سبک کلاسیک و دارای یک قاب چوبی با مهره قهوه ای در ۱۷ ستون است که هنوز هم در برخی از نقاط جهان توسط بازرگانان و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کودکان نیز می توانند عملیات ریاضی خود را با این اسباب بازی زیبا انجام دهند و یاد بگیرند.

این چرتکه بیشتر برای نونهال ها مناسب است. چون دارای یک دکمه تنظیم مجدد مکانیکی است که تمام مهره ها را به سمت پایین فشار می دهد تا یک محاسبه جدید را شروع کنید.

این چرتکه دارای پایه های لاستیکی است که در صورت برخورد به اجسام، از آسیب رساندن به وسایلی مانند مبلمان جلوگیری می کند. این اسباب بازی دارای مجوز استاندارد اتحادیه اروپا است.

نکته

شما می توانید علاوه بر انجام محاسبات به کمک این چرتکه، از آنها برای یادگیری شمارش کودکان خود نیز استفاده کنید. چه بسا امروزه نیز در برخی از نقاط جهان، این چرتکه توسط بزرگسالان نیز استفاده می شود.

انواع چرتکه ها

خوشحالیم که در اینجا با معرفی انواع چرتکه ها در خدمت شما بودیم

نتیجه گیری

ما به دو دلیل این مباحث را خدمت شما مطرح کردیم. یک اینکه هنگام خرید چرتکه با انواع مارک های آنها آشنا باشید و خصوصیات آنها را به خوبی بدانید. دلیل دیگر ارائه این مطالب این است که شما می توانید انواع این چرتکه ها را از خود ما سفارش دهید و خریداری کنید تا در سریع ترین زمان ممکن آنها را برایتان ارسال کنیم.

مطالعه کنید

در اینجا شما می توانید دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

انواع ماشین حساب ها :  در اینجا می توانید با انواع مدل های ماشین حساب آشنا شوید و سبک مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

لوازم تحریر : در اینجا می توانید هر لوازم تحریری که می خواهید را برای خود انتخاب کنید.

لوازم تحریر دخترانه : دختران عزیز شما می توانید هر وسیله با هر سبکی که می خواهید را انتخاب کنید.

انواع دفتر های طراحی : طراحان عزیز، در اینجا شما می توانید انواع دفتر های طراحی را ببینید و بهترین آنها را برای خود انتخاب کنید.

کلام نوشت ابزار عادل

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد چرتکه، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با بررسی انواع چرتکه ها در خدمت شما بودیم و شما را با مدل های مختلف و خصوصیات آنها آشنا کردیم و همینطور متوجه شدیم که انواع مدل های چرتکه می توانند علاوه بر انجام محاسبات، زمینه را برای یادگیری ریاضی کودکان نیز فراهم کنند. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوازم تحریر وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما نیز دیدن فرمایید. حتی می توانید برای خرید نیز با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.