کتاب های عمومی, مقاله

معرفی ۱۰ کتاب پرفروش‌ و فوق العاده روانشناسی

کتاب‌ های روانشناسی

مقدمه

بهترین کتاب های روانشناسی را چگونه خریداری کنیم ؟ همه کتاب های روانشناسی خوب هستند؟ خواندن کتاب های روانشناسی چه تاثیری دارد؟ خواندن بهترین کتاب‌ های روانشناسی به ما بینشی از عملکرد خود درونیمان نسبت به خودمان را شرح میدهد. در حالی که می‌توانیم بی‌وقفه از جهانی که به نظر ما خارجی می‌رسد یاد بگیریم، اما اگر به درون خودمان نگاه کنیم، میتوانیم از انگیزه‌ها، احساسات و خواسته‌های واقعی خودمان که رفتارهای روزمره ما رو شکل می‌دهند، آگاهی کافی کسب کنیم. همچنین انواع کتاب‌های روانشناسی به ما می‌آموزند که به چه شکل از مغز و افکار خودمان برای اثربخشی کامل استفاده کنیم.

کتاب فروشی و لوازم التحریر عادل افزار با معرفی انواع کتاب های مفید روانشناسی سعی دارد انتخاب دقیق و مفید را برای شما آسان سازد از همین رو پیشنهاد می شود تا پایان با ما همراه باشید.

روانشناسی چیست

مدتهاست که در دین و فلسفه راهنمایی برای چگونگی ادامه زندگی ارائه میشود، اما امروزه مردم از روانشناسی کمک می‌گیرند. بخشی از این کمک در مشاوره شخصی با روانشناسان حرفه‌ای مانند روانشناسان آزمایش، روان درمانگران و مربیان ذهنی انجام می‌شود. این نوع کمکها معمولاً معطوف به مشکلات روانی یا انتخابهای خاص زندگی است. با این حال بیشتر توصیه‌های روانشناختی برای بهبود کیفیت زندگی در اتاق مشاوره به دست نمی‌آید. بلکه از محبوبیت در رسانه‌های جمعی استفاده می‌شود. همچنین روانشناسان مرتباً در تلویزیون ظاهر می‌شوند و برنامه‌هایی برای داشتن زندگی بهتر را شرح میدهند.

تاثیر کتاب های روانشناسی

روانشناسی اساسا با انسان سرکار دارد. خلق و خو ، ساختار های رفتاری ، فشارهای روانی و … نیز مواردی است که روانشناسان با بررسی آنها کمک های شایانی در بهبود شرایط روانی ایجاد می کنند. البته لازم به ذکر است که روانشناسان تنها زمانی می توانند به شما کمک کنند که شما خواهان آن باشید. از همین رو هنگامی که شما مثلا کتاب های روانشناسی شخصیت را تهیه می کنید، باید آن را در اولویت مطالعه ای خود قرار دهید و حتی اگر نیاز شد به مرکز مشاوره مراجعه کنید. زیرا برطرف کردن مسئله روانی شما اصلیترین و مهمترین موضوع است.

بی شک با خواندن کتاب های روانشناسی یاد می‌گیریم که چگونه با دیگران ارتباط درستی برقرار کنیم. ذهنیت خودمان را بهبود ببخشیم و به طور کلی کیفیت زندگی خودمان را از طریق شناخت و درکی که نسبت به خودمان بدست آوردیم، بهبود ببخشیم.

کتاب‌ های روانشناسی

کتاب‌ های روانشناسی لازمه آگاهی از خودمان است

چگونه بهترین کتاب‌ های روانشناسی را انتخاب کنیم

خواندن پیشگامان روانکاوی مانند فروید، یونگ و آدلر می‌تواند روشن‌کننده باشد، اما بسیار وقت گیر و اغلب گیج‌کننده است. و اگر نمی خواهید هزاران ساعت برای خواندن بسیاری از متن‌های غیرضروری پیچیده سرمایه گذاری کنید، مثلا کتاب‌های روانشناسی رابرت جانسون تامس ای. هریس ، ویلیام گلاسر ، اریک برن را بخوانید. کتاب های روانشناسی که این افراد نگارش کرده اند، با توجه به پایه های رفتارهای فردی نوشته شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین این کتاب های با نگارشی بسیار ساده و عامه فهم و توضیحات دقیق تدوین شده که درک و دریافت مفاهیم را برای خواننده گان آسان می سازد.

در ادامه همین مقاله برخی از انواع کتاب های در  روانشناسی را برای شما معرفی می‌کنیم.

معرفی انواع کتاب های روانشناسی

معرفی کتاب های روانشناسی معمولا سخت و دشوار است. زیرا امروزه کتاب های روانشناسی در حوزه های مختلف از تعدد بالایی برخوردار هستند. همچنین وجود کتاب های زرد روانشناسی نیز در بازار کتاب بیش از پیش شده و با تبلیغات گسترده ذائقه مردم را تحت تاثیر قرار داده است. اما با همه ی این تفاسیر بهترین راه تهیه کتاب های قابل اتکاست که در ادامه بخشی از آنها را خدمتتان معرفی می کنیم.

۱ . کتاب عادات اتمی

این کتاب که نوشته ی جیمز کلیر است، روشی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین بردن افراد بد را ارائه می دهد. همچنین با پرداختن به موضوع شکل‌گیری و ترک عادت، کتاب کلیر سیستمی ابتکاری و موثر برای ایجاد عادت‌ها ارائه می‌دهد. بدون تردید این کتاب طرز فکر شما را در مورد کسب موفقیت و زندگی خوب ، تغییر خواهد داد.

۲ . کتاب تأثیر

تاثیر کتاب علم و عمل است و رابرت بی‌سیالدینی آن را به تحریر در آورده. این کتاب یک بازاریابی کلاسیک و مبتنی بر سالها تحقیق دانشگاهی و تجربه عملی در تجارت است. خوانندگان در مورد عوامل اصلی واکنش متقابل، ثبات، اثبات اجتماعی، مانند اقتدار و کمبود که مردم را مجبور می‌کند بیشتر به درخواست‌ها عمل کنند، را می آموزند. اینها تکنیک های مهمی هستند که هر روزه توسط شرکتهای تبلیغاتی، دوستان و خانواده و بسیاری از موارد دیگر روی ما استفاده می‌شود و تاثیر دارند. اما شما نه تنها نحوه کار این تکنیک‌ها و نحوه تشخیص آن‌ها را خواهید آموخت، بلکه در تصمیم‌گیری صحیح برای کمک به خودتون استفاده خواهید کرد.

کتاب‌ های روانشناسی

۱۰ کتاب‌ های روانشناسی که باید بخوانید

۳ . چشمک زن

مالکوم گلدول یک کتاب باورنکردنی درباره چگونگی تفکر ما، در زمانهایی که بصورت خودآگاه فکر نمی کنیم، نوشته است. به عبارت دیگه، این کتاب توضیح می دهد که چگونه مغز ما اغلب بدون فکر کردن در مورد کارهای متدوال روازنه، تصمیمات ثانیه به ثانیه را می‌گیرد.

۴ . فرضیه خوشبختی

جاناتان هید، روانشناسی که بسیار مورد ستایش قرار گرفته است، حکمت فلسفی جهان را از دریچه علم روانشناسی بررسی می‌کند. هید نشان می‌دهد که چگونه درک عمیق‌تری از ماجراهای ماندگار وجود دارد. “همانطور که دیگران می‌خواهند با شما رفتار کنند با دیگران رفتار کنید”، یا “آنچه شما را نمی‌کشد شما را قویتر می‌کند” می تواند زندگی ما را غنی و حتی دگرگون کند.

۵ . چگونه می‌توان دوستان و افراد را تحت تأثیر قرار داد

برای کسی که از شهرت این کتاب بی‌اطلاع است، “چگونه دوستان خود را بدست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم” اصول اساسی در برخورد با مردم، تأثیرگذاری بر آن‌ها و جلب آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. این شاهکار کلاسیک دیل کارنگی است.

۶ کتاب مردی که همسرش را به خاطر کلاه اشتباه گرفت

این کتاب از متخصص مغز و اعصاب، الیور ساکس، هم برای دانشجویان روانشناسی و هم برای مخاطبان عمومی بسیار خواندنی است. نویسنده، داستان‌های بالینی بیمارانی را که از اختلالات عصبی رنج می‌برند، کاوش می‌کند و نگاهی جذاب و متفکرانه به مشکلات عصبی ارائه می‌دهد.

در حالی که برخی از کتاب‌ های روانشناسی مخاطبانی را هدف قرار می‌دهند که دارای پیشینه گسترده‌ای در این موضوع هستند. این کتاب به راحتی توسط هرکسی که تازه وارد رشته روانشناسی شده است می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

#۷ کتاب وضعیت آخر

وضعیت آخر کتابی بی نظیری در حوزه تحلیل رفتارهای متقابل است. البته تامس به این موضوع بسنده نکرده و با شرح دادن ساختار شخصیت ، ویژگی های شخصیتی در ادوار مختلف زندگی و همچنین آگاهی بخشی از بهترین وضعیت برای بهبود روابط ، کتابی قابل اتکا روانه بازار کرده است. بیش از ۵۰ سال است که این کتاب نوشته شده اما همچنان بسیار کارآمد و مفید است.

#۸ کتاب بازی ها 

اریک برن که در تجزیه و تحلیل رفتارهای متقابل پیشتاز است این کتاب را نوشته. کتابی که می توان با استفاده از آن از درصد بالای مشاجرات خانوادگی و زناشویی جلوگیری کرد. همچنین در جامعه با استفاده از این کتاب می توان به شکلی مطمئن تر وارد گفتگو های سرنوشت ساز شد.

#۹ تئوری انتخاب

ویلیام گلاسر کتابی نوشته که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. شاهد گفته این است که در این اثر شما با وجوه مختلف یک انتخاب در آشنا می شوید و با آگاهی کامل به انتخاب های کلان و حتی روزمره می پردازید. در چنین شرایطی است که انتخاب های شما با کمترین خطا مواجه می شود.

#۱۰ کتاب تحلیل رفتارمتقابل

اریک برن که پایه گذار شاخه تحلیل رفتار متقابل است، کتابی در همین حوزه دارد که علیرغم انتقادات بسیار بر ساده و بدیهی بودن آن، یک نیاز واقعی است. زیرا بیشتر افراد متاسفانه بدون آگاهی از رفتار های متقابل و حتی رفتارهای فردیشان دچار اشتباهات بزرگی می شوند. در صورتی که با مطالعه این کتاب می توان به سادگی آنها را رفع نمود.

کتاب‌ های روانشناسی

کتاب‌ های روانشناسی راهی برای بالا بردن توان فردی در برابر فشارهای بیرونی

نتیجه‌گیری

۱۰ کتاب معرفی شده در حوزه کتاب های روانشناسی عمومی بخش کوچکی از کتاب های موجود است که می توان از آنها بهره مند شد. اما آنچه مهم و ضروری احساس می شود، نیفتادن در دام کتاب های زرد روانشناسی است. بنابراین خوانندگان محترم و گرانمایه پیشنهاد می شود قبل از خرید هرگونه کتاب روانشناسی ، مشورت کنید و کتاب های تاثیرگذار را خریداری نمایید. کتاب فروشی عادل افزار نیز در این حوزه می تواند کمک های زیادی را داشته باشد.

کلام عادل افزار

در این مقاله ما مشخص کردیم که چه نوع کتاب‌های روانشناسی بیشتر در کتابفروشی‌ها به فروش می‌رسند. در زمینه انواع کتاب‌های روانشناسی، خودباوری نوعی کنار آمدن با مشکلات شخصی یا عاطفی فرد بدون کمک حرفه‌ای است. بنابراین، کلیه کتاب هایی که می‌توانند به این هدف عملی برسند، کتابهای خودیاری محسوب می‌شوند. برخی شواهد نشان می‌دهد که خواندن کتاب‌های خودیاری مبتنی بر مسئله برای افرادی که مشکلات خاصی دارند مفید است.

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کاربردی که به دنبالش بودید را بدست آورده باشید. همچنین شما میتوانید جهت مشورت برای رید کتاب های روانشناسی با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی، گفتگو کنید. از همراهی شما تا انتهای این مقاله بی‌نهایت سپاس گزاریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.