لوازم تحریر, لوازم طراحی, لوازم نقاشی, مقاله

تمام لوازمی که در شروع طراحی به آنها نیاز دارید

لوازم طراحی چیست

مقدمه

لوازم طراحی چیست ؟چگونه لوازم طراحی مناسب را انتخاب کنیم؟طراحان از چه نوع ابزاری استفاده می کنند؟ لوازم طراحی یکی از زیباترین و دلنشین ترین لوازم های موجود در نوشت افزارهاست. از همین رو در تمامی خانه ها می تواند مواردی از آنها را پیدا کرد. از سویی دیگر چون می توان با یک مداد و کاغذ طراحی کرد، همه افراد از همان کودکی به سمت آن گرایش دارند. گاهی این کودکان صورت جدی ادامه می دهند که لازم است در آن شرایط لوازم طراحی مناسب در اختیارشان قرار گیرد و زمینه پرورش استعداد آنها را فراهم کند.

از همین رو در سری مقاله های آموزشی لوازم التحریر عادل افزار ، اینبار به معرفی ۱۲ ابزار طراحی که مهم هستند، پرداختیم که آشنایی از آنها خالی از لطف نیست و می تواند در انتخاب صحیح شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

لوازم طراحی چیست 

مداد و کاغذ مواد اولیه برای بیشتر افراد است. یعنی ابزاری که می توان با آن نقشی کشید و یک ورق کاغذ را که می توان روی آن طراحی کرد. این دو ساده ترین و دم دستی ترین لوازم طراحی برای شروع هستند. البته همانطور که یک هنرمند مدام در حال رشد است شما نیز، به زودی متوجه خواهید شد که می خواهید تکنیک های مختلف و مواد جدید را امتحان کنید. علیرغم پیشرفتهای فراوان فناوری، در طول قرنها مواد هنرمندان کمی تغییر کرده اند. امروزه ، استفاده از اکثر مواد آسان تر است و به عنوان مثال طیف وسیعی از رنگدانه ها در دسترس است که اساساً نحوه استفاده از آنها عملاً بدون تغییر باقی خواهد ماند.

لوازم طراحی گران است ؟

خوشبختانه، بیشتر مواد طراحی نسبتاً ارزان هستند و توانایی تولید بسیاری از طرح ها را دارند، قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از هزینه های مضاعف و ناامیدی غیر ضروری ، در ابتدا خرید متوسطی ​​داشته باشید و به تدریج مرحله بعدی را شروع کنید. زیرا در این شرایط گام های قابل اتکا تری برای گستره ی هنر خود برمی دارید. از همون رو در ادامه با ابزارهای لازم آگاهی به دست بیاورید و انتخاب های خود را با دقت انجام دهید.

#۱ لوازم طراحی چیست : مداد گرافیت

برای اینکه کار با مداد گرافیت را یاد بگیریم، باید بدانیم مداد گرافیت چیست. مداد گرافیت نوعی کربن است که با خاک رس مخلوط شده و پخته می شود. همچنین برای مداد گرافیت بهتر است به جای مداد تراش ، از چاقوی تیز برای تراشیدن استفاده شود. خصوصیات کلی این مداد ها به شرح زیر می باشد.

  • مدادها از سخت با علامت اختصاری (H) به نرم با علامت اختصاری (B) درجه بندی می شوند.
  • ۹H سخت ترین است و ۹B نرم ترین است ، با F ( درجه بالاتر HB ) و HB در محدوده متوسط.
  • مدادهای H (۲H ، ۳H و ۴K ؛ به تدریج سخت تر می شوند) برای خطوط روشن و براق مناسب هستند، اما با استفاده از آنها سطح کاغذ شما خراشیده می شود ، بنابراین مدادهای B برای کارهای نرم بهتر است.

هر درجه مداد فقط یک نوع تاریکی مشخص ایجاد می کند و هیچ فشاری باعث تیره تر شدن آن نمی شود. پس اگر به مداد تیره تری نیاز دارید، باید از شماره دیگری استفاده کنید.

لوازم طراحی چیست

مداد مخصوص طراحی را از عادل افزار با نازلترین قیمت تهیه کنید

#۲ لوازم طراحی چیست : همه چیز در مورد مداد

مدادهای نرم طیف رنگی بیشتری از مدادهای سخت را به شما می دهند و در صورت خطا شما نیز، به راحتی پاک می شوند. به همین دلیل است که بیشتر نقاشی ها با استفاده از یک مداد HB یا نرم تر ساخته می شوند. بنابراین پیشنهاد می شود  برای شروع طراحی خود از یک مداد ۲B یا ۳B استفاده کنید و یک مداد نرم تر – یا سیاه – مانند رنگ ۶B یا ۹B را برای رنگ های عمیق تر مدنظر قرار دهید.

بیشتر مدادهای اتود ، برای کار دقیق مناسب هستند، اما نرم ترین نمرات را نمی توان به راحتی پیدا کرد.

#۳ لوازم طراحی چیست : مداد پاستلی

مدادهای پاستلی از نواری از پاستل سخت ساخته شده است اما آنها بسیار ظریف هستند. بنابراین حتما از پرتاب و انداختن آنها خودداری کنید، زیرا نوار رنگدانه نرم به راحتی می شکند. آنها برای کار دقیق روی خط و همچنین سایه زنی مناسب هستند، زیرا غیر مومی هستند و می توانند به خوبی مخلوط شوند. کار با این مدادها بسیار آسان است و در طیف گسترده ای از رنگ های تولید می شوند. همچنین پاستل نه تنها برای نقاشی ها ، بلکه برای طراحی سریع نیز مناسب است، به ویژه هنگامی که روی کاغذ رنگی استفاده می شوند بسیار کارآمد هستند.

لوازم طراحی چیست

وسایل مورد نیاز نقاشی با مداد رنگی را از عادل افزار می توانید تهیه کنید.

#۴ لوازم طراحی چیست : مداد رنگی

مدادهای رنگی یکی از مهمترین لوازم طراحی هستند و تقریباً به همان روشی ساخته می شوند که مدادهای گرافیتی ساخته شده اند. رنگدانه با پرکننده رس و چسب مخلوط می شود. موم اضافه می شود تا به عنوان روان کننده عمل کند و به لیز خوردن مداد روی کاغذ کمک کند. از قابلیت های این نوع مدادها به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  • اینها در رنگها و اشکال مختلف از جمله استاندارد ، محلول در آب و سرب ضخیم و نازک در دسترس هستند و از نظر کیفیت و نرمی متفاوت هستند.
  • برخی از مدادهای رنگی خطوط واضح و مشخصی ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر نرم تر هستند و می توان آنها را راحت تر مخلوط کرد.
  • رنگ های لایه بندی سایه های مختلفی ایجاد می کنند و با استفاده از همان گروه از رنگ ها در توالی های مختلف می توان به نتایج غیر منتظره دست یافت. بنابراین ارزش دارد که آزمایش کنید تا بهترین ترتیب برای یک سایه خاص را دریابید.

#۵ لوازم طراحی چیست : مداد کنته

طیف گسترده ای از مداد کنت در رنگ های سنتی سیاه ، سفید ، قهوه ای ، سنگی ، تراکوتا و بیستره (قهوه ای مایل به خاکستری) موجود است. این مداد شبیه مداد گرافیت سنتی است اما با نیمرخ مستطیلی نیز موجود است. محتوای برخی از مدادها دارای موم است که استفاده از آنها را بدون فیکس کردن امکان پذیر می کند ، اما مدادهای دیگر گچی تر هستند و به محافظت از فیکساسیون نیاز دارند.

مداد کنته چیست

میله های داخلی مداد ، مداد رنگی و مداد رنگدانه های طبیعی هستند. مداد Conté (که به آن چوب های Carré نیز گفته می شود) و گچ های سخت یا پاستیل برای ساخت طرح های رنگی ایده آل هستند. آنها به ویژه روی کاغذهای رنگی خوب کار می کنند و می توانند برای سایر محیط های رسم خشک استفاده شوند. در حالی که مدادها برای کار روی خط مناسب ترند ، می توان از چوب ها برای مسدود کردن در نواحی بیشتری از تن استفاده کرد. می توان آنها را لکه دار و مخلوط کرد اما به راحتی پاک نمی شوند.

لوازم طراحی چیست

ابزار طراحی مورد نیاز خود را بشناسید.

#۶  لوازم طراحی چیست : چوب و مداد ذغالی

اینها اساساً چوبهای زغال شده هستند و یکی از قدیمی ترین مواد نقاشی هستند. چوبها از چوبهای گازدار ساخته شده اند (بید ، اما راش و انگور نیز یافت می شود) ، چوبها به صورت نرم یا سخت درجه بندی می شوند و دارای چهار ضخامت میله های نازک ، متوسط ​​، ضخیم و ضخیم فوق العاده هستند.

(چوب های ضخیم فوق العاده به عنوان “زغال نقاشان صحنه” نیز شناخته می شوند.) چوب های نازک به خوبی برای خز ، پر و سایر جزئیات خوب عمل می کنند ، در حالی که ذغال سنگ بلوک برای مناطق بزرگ به خوبی کار می کند.

مداد زغالی فشرده

مداد زغال فشرده ، که به آن زغال سیبری نیز می گویند، به صورت مدادی با پوسته کاغذی چوبی یا رولی ساخته می شود و استفاده از آن از زغال چوب سنتی تمیزتر است. همچنین آنها با سختی و چگالی درجه بندی می شود و می توان آن را با دو پروفیل گرد و مربع یافت. آنها خطوط تیره و تیزتری ایجاد می کنند که لکه گیری یا ترکیب آنها دشوار است. با استفاده از چاقوی تیز ابزار یا با استفاده از کاغذ سنباده ریز ، تمام زغال ها را تیز کنید. گرد و غبار ذغال با راحتی بر روی سطح طرح قرار می گیرد، بنابراین، برای جلوگیری از لکه گیری به ترمیم نیاز دارد.

میله های گرافیت

چوب گرافیت جایگزینی محبوب برای مدادهای سنتی است. آنها فاقد پوشش چوبی موجود در مدادها بوده و اصولاً نسخه ضخیم تری از نوار گرافیتی است که در مرکز یا مداد یافت می شود. همچنین در درجه های HB ، ۳B ، ۶B و ۹B موجود هستند و چندین مزیت نسبت به مداد چوبی سنتی دارد.

  • میله های شش ضلعی کوتاه تر ، ضخیم تر ، و همچنین بلوک های مستطیلی کوچکتر ، در طیف مشابه گریدها نیز موجود هستند.
  • هر دو نوع چوب بهتر است با استفاده از تراش مداد یا کاغذ سنباده ریز تراش داده شوند.
  • پودر حاصل را می توان روی نقاشی ها مالید تا تُن را ایجاد کند. مقادیر بیشتری از گرد و غبار را می توان از فروشگاه های هنری خریداری کرد.

می توان نوارهای گرافیتی ضخیم تر و درجه نرم تری را در خود جای داد. هنگام استفاده از میله های گرافیت بسیار نرم و نازک ، هنگام فشار دادن مراقب باشید زیرا به راحتی گیر می کند.

گچ سفید

این به عنوان یک چوب سخت برای جزئیات و علائم ریز ، یا به عنوان یک پاستل نرم است که می تواند راحتتر مخلوط شود.

لوازم طراحی چیست

وسایل نقاشی و طراحی خود را با دقت انتخاب کنید

#۷ لوازم طراحی چیست : قلم ها

طیف بسیار وسیعی از قلم ها در دسترس است. زیرا جایگاه مهمی در لوازم طراحی اذعان خود کرده اند. این طیف گسترده به حدی است که ارزیابی آنها کمی طاقت فرسا به نظر می رسد. اما در کل قلم های فنی برای طرح های سریع راحت هستند ، اما نوک آنها علامت های بی نظیری ایجاد می کند. قلم های آبنما یا کارتریج ، گلوله های غلتکی ، گلوله های توپی ، ردیف های مخصوص ظهور و قلم های هنری ویژه دارای طیف وسیعی از نوک های هستند و می توانند برای طرح های سریع و نقشه های دقیق تر مورد استفاده قرار گیرند. همه قلم ها می توانند خطوط ریز و روان ، با نتایج صاف و ظریف ایجاد کنند.

قلم موها یا برس

ابزار سنتی استفاده از جوهر ، برس است. برای استفاده از جوهر یا آبرنگ ، برس های مرغوب بهترین هستند. آنها حجم زیادی مایع را در خود نگه می دارند و اگر از آنها مراقبت شود، امتیازات خود را به خوبی حفظ می کنند.
جنس مرغوب در قلم مو یا برس بسیار حائز اهمیت است، بنابراین قبل از خرید حتما آنها را امتحان کنید. البته ممکن است بعضی اوقات نوک قلم جوهر نگه ندارد که مالیدن کمی بزاق به نوک آن می تواند این مسئله را حل کند. لازم به ذکر است قلم موهای نوک تیز برای ترسیم شکل مناسبتر است، البته نوک های مربعی شکل ، گرد و … نیز می توانید استفاده کنید، اما اگر به ظرافت های خاصی نیاز دارید، نوک تیز ها بهتر هستند.

#۸ لوازم طراحی چیست : جوهر

رنگ ها یا حوهر های نقاشی ، که در طیف وسیعی تولید می شوند که ضد آب و یا محلول در آب هستند. اما جوهرهای محلول در آب به اندازه جوهرهای ضد آب در دسترس نیستند. البته هر دو رنگ را می توان با آب مخلوط کرد و تُن های جذابی را ایجاد کرد. جوهرهای محلول در آب هنرمند را قادر می سازد تا کارهای خط را نرم کند.
شاید شناخته شده ترین جوهر جوهر هند باشد. البته این جوهر سیاه در واقع متعلق به کشور چین است و به با اسم جوهر هندی شهرت یافته. این جوهر در صورت رقیق شدن با آب به رنگ قهوه ای گرم و عمیق در می آید. ضدآب است و سریع خشک می شود.

#۹ لوازم طراحی چیست : کاردک نقاشی

شاید به این لوازم طراحی کمتر اهمیت داده شود، اما کاردک های نقاشی یا همان برش دهنده ها انواع مختلفی دارند که نشان از کارآمدی و تاثیرگذاری آنها در محصول نهایی است. برای تیز کردن مداد با لوله های چوبی ، گچ های Conté و چوب های کاره ، یک کارد دستی تیز یا کارد بهتر است. آنها به شما این امکان را می دهند تا نقطه محیط خود را متناسب با نوع کاری که انجام می دهید، از قبیل طولانی ، کوتاه یا زاویه دار شکل دهید کنید. همچنین برای برش لبه های کثیف پاک کن ها بسیار عالی هستند.

لوازم طراحی چیست

خرید آنلاین وسایل طراحی سیاه قلم از عادل افزار

#۱۰ لوازم طراحی چیست : پاک کن ها

پاک کن ها برای از بین بردن اشتباهات یا مخلوط کردن مفید هستند. پاک کن های خمیری ، نرم و قابل انعطاف هستند. آنها می توانند برای پاک کردن مناطق دقیق و برداشتن برجستگی های موجود در مناطق مختلف نقاشی مورد استفاده قرار گیرند. البته یک عیب استفاده از پاک کنهای خمیری این است که وقتی برای زغال چوب ، گرافیت نرم مورد استفاده قرار می گیرند، به سرعت کثیف می شوند.

پاک کن های پلاستیکی یا وینیل ، رنگدانه کمتری می گیرند و تمیزتر می مانند. می توان از آنها در لبه خود برای ایجاد خطوط تیز و برش خورده در نواحی با تن عمیق استفاده کرد. در عوض ، از گوشه های تیز برای ایجاد الگوها و توصیف بافت استفاده کنید. آنها همچنین خطاهای مداد یا گرافیت را از بین می برند. همچنین هنگام استفاده از پاک کن های سخت باید ظرافت داشته باشید و فشار بیش از حد به سطح نقاشی وارد نکنید.

محو کن یا توریتون

برای مخلوط کردن زغال چوب ، گچ و مداد پاستلی ، ممکن است بخواهید از محوکن کاغذی بنام مشعل یا تورتیون استفاده کنید. این شی برای دستکاری و ترکیب رنگدانه شل ، فشار دادن آن و تحکیم آن روی سطح کاغذ استفاده می شود. با کثیف شدن کنده ، می توان آن را با مالش با کاغذ سنباده خوب، تمیز کرد.

فیکساتور

فیکساتور رزینی است که از لکه افتادن روی نقاشی های ساخته شده با مداد ، زغال چوب یا سایر مواد رنگدانه نرم جلوگیری می کند. وقتی روی سطح کار پاشیده می شود، این تثبیت کننده تبخیر می شود و یک پوشش نازک از رزین باقی می ماند و حتی یک پاک کن نیز دیگر نمی تواند نقاشی را تغییر دهد. با این حال ، ممکن است در بالای یک نقاشی ثابت کار شود و معمول است که یک نقاشی را به طور دوره ای در هنگام ساخت ثابت کنید. پیرو دستورالعمل های سازنده، ماده ثابت کننده بهتر است با استفاده از آئروسل فاقد CFC استفاده شود. اسپری دستی و پخش کننده دهان پاش نیز موجود است.

لوازم طراحی چیست

معرفی وسایل طراحی چهره و کاغذ های موردنیاز آن

#۱۱ لوازم طراحی چیست : کاغذ

برخی از کاغذ ها مخصوص برخی از طراحی های و نقاشی ها هستند. اما به طور کلی سه نوع کاغذ وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

کاغذ گلاسه ابریشمی زیراکس Rough

کاغذ گلاسه ابریشمی زیراکس Rough همانطور که از نامش پیداست کاغذی با سطح سوراخ دار و دارای بافت بسیار بالا است. این کاغذ برای کارهای جسورانه و رسا با استفاده از زغال چوب ، گچ ، مداد پاستلی و گرافیت نرم مناسب است.

کاغذهایی با سطح بسیار صاف به دلیل اینکه در هنگام ساخت ورق خشک کننده خمیر کاغذ از طریق غلطک های گرم عبور داده می شود ، تحت عنوان “فشار داغ ” شناخته می شوند. این کاغذها برای کار با قلم و جوهر ، نقاشی های شستشو و مداد ظریف مناسب هستند و در صورت استفاده با ابزارهای نقاشی رنگی نرم مانند زغال چوب و گچ ، رضایت کافی حاصل نمی شود.

کاغذهایی با سطح بافت متوسط ​​به عنوان “فشرده سرد” یا “NOT” (به معنای فشرده نشدن گرم) شناخته می شوند. کاغذهای این گروه با اکثر مواد نقاشی به خوبی کار می کنند و شاید پرکاربردترین نوع کاغذ باشند.

کاغذ آبرنگ (رسم استاندارد) نوعی کاغذ است که بیشتر برای نقاشی استفاده می شود. می تواند سفید ، کرم یا رنگی باشد و در وزن ها ، اندازه ها و کیفیت های مختلف ارائه می شود. کاغذ آبرنگ در وزن های مختلف موجود است و برای انواع طراحی مناسب است.

کاغذ پاستل

کاغذ پاستل دارای طیف وسیعی از رنگ ها است و دارای یک “دندان” یا دانه است که برای گرفتن و نگهداری ذرات ریز رنگ طراحی شده است. یک طرف کاغذ معمولاً دارای بافت است ، این همان طرفی است که بیشتر افراد از آن استفاده می کنند ، اما اگر ترجیح می دهید می توانید از طرف دیگر آن استفاده کنید. کاغذ پاستل در دو وزن ارائه می شود. کاغذ ضخیم تر می تواند نسبت به کاغذ سبکتر ، مالش و بازسازی سنگین تری داشته باشد.

خرید کاغذ

کاغذ را می توان بصورت تک برگ و یا به صورت دفتر طرح و پد خریداری کرد. مزیت ها و معایب هر کدام را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

  • تک برگه شما را قادر می سازد چندین نقاشی مختلف را امتحان کنید و می توانید آنها را برش دهید یا به اندازه مشخصی آنها را برش دهید.
  • هنگام ترسیم طرح ها بر سریالی، استفاده از یک دفتر طراحی بسیار ارزشمند است. آنها با کاغذی از سطح، رنگ و وزن متنوع ساخته می شوند و در اندازه ها و صحافی های مختلف در هر دو قالب عمودی و افقی وجود دارند.
  • دفترچه های جیبی را می توان در هر کجا حمل کرد ، اما وقتی با موضوعات بزرگتر برخورد می کنید، ممکن است محدود کننده باشد.
  • نگه داشتن دفتر های بزرگ خسته کننده است، اما فضای قابل انعطافی را در اختیار شما قرار می دهد
لوازم طراحی چیست

سه پای نقاشی یکی وسایل نقاشی ضروری است

#۱۲ لوازم طراحی چیست : تخته های نقاشی

اگر روی تک برگ کاغذ کار می کنید، باید آن را روی صفحه نقاشی محکم کنید. به نظر واضح است، اما دقت داشته باشید که تخته شاسی به اندازه کافی کاغذ شما بزرگ باشد تا سطح آن صاف شود. همچنین به جای استفاده از پین های نقاشی برای محکم نگه داشتن کاغذ روی صفحه، روی چند گیره تخته فنر دار سرمایه گذاری کنید.

شما می توانید یک تابلوی نقاشی هدفمند را از یک فروشگاه خوب هنری خریداری کنید یا از یک ورق تخته سه لا یا MDF (تخته فیبر با تراکم متوسط) استفاده کنید.

دفتر طراحی

در صورت استفاده از دفتر های طراحی یا کاغذهایی که روی تخته محکم شده اند ، داشتن تخته شاسی ضروری نیست. با این حال ، اگر می بینید که در مکانی که بتوانید تخته ای را روی آن قرار دهید بسیار کار می کند ، سرمایه گذاری در تخته نقاشی قابل حمل قابل حمل برای شما سودمند است. سوله ها در اندازه های مختلفی ارائه می شوند ، بنابراین یکی را انتخاب کنید که بتوانید راحت در آن بنشینید یا بایستید. برخی از سه پایه ها به صورت نقاشی جمع می شوند. مهمترین نکته در اینجا ثبات است. پایه باید آنقدر محکم باشد که تخته نقاشی شما را نگه دارد. از سویی دیگر فشار و وزنی را که هنگام کار وارد می کنید، نیز تحمل کند.

یک انتخاب عالی، تخته سه پایه میزی قابل تنظیم یا تخته نقاشی سبک است.

کلام عادل افزار 

در این آموزش به سوال لوازم طراحی چیست و ۱۲ مورد از این مهمترین لوازم آن پراداختیم. داشتن این آگاهی برای شروع کار می تواند برای حائز اهمیت باشد. زیرا طراحی در ذهنیت عامه مردم جز رشته های و هنرها گرانقیمت قلمداد می شود. البته تاحدودی می توان با آنها موافق بود، اما حقیقتا با آن میزان که فکر می کنند لوازم طراحی گران نیست. بنابراین با مدیریت هزینه ها از فشارهای مالی و دلسردی خود کاسته و تمام تمرکز خود را روی خلق آثار جاودانه ببرید. از سویی دیگر عادل افزار تمام لوازم مورد نیاز طراحی را با مناسبترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد که در صورت علاقه مندی می توانید از محصولات آن دیدن فرمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.