لوازم تحریر, مقاله

معیار ها لازم و ویژگی های مناسب برای انتخاب میز های کاری و میز های تحریری

انواع میز های کار

مقدمه

انواع میز های کار : میز‌های کار و یا میز‌های تحریری بسته به این که به چه منظوری قرار است مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند متفاوت باشند. در درجه اول برای انتخاب یک میز کار یا یک میز تحریری مناسب، باید به استاندارد‌هایی توجه داشت. رعایت استاندارد‌ها هنگام انتخاب یک میز، موجب می‌شود که کارایی یک میز بالا رود و از چندی از مشکلاتی مانند؛ مشکلات جسمی در ستون فقرات، گردن و غیره نیز جلوگیری نماید. مواردی همچون؛ اندازه، جنس و مدل میز نیز، از جمله پارامتر‌ها و مواردی هستند که می‌تواند در انتخاب یک میز استاندارد تاثیرگذار باشد.

در این نوشته از وب سایت عادل افزار به بررسی انواع میز های کار و ۷ نکته طلایی برای مشخص کردن چگونگی انتخاب یک میز کار مناسب پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید؛

  • نکات مهم انتخاب انواع میز های کار و میز‌های تحریری
  • ۱#_ مشخص کردن نیاز واقعی و دقیق
  • ۲#_ توجه به فضا
  • ۳#_ میزان خم شدن گردن
  • ۴#_ اندازه استاندارد یک میز
  • ۵#_ جنس میز
  • ۶#_ رنگ میز
  • ۷#_ راحتی
  • انواع میز های کار
  • ۱#_ میز تحریر، میز برای نوشتن
  • ۲#_ میز منشی
  • ۳#_ میز کامپیوتر
  • ۴#_ میز اجرایی
  • ۵#_ میز تاشو
  • ۶#_ میز شناور
  • ۷#_ میز نردبانی
  • ۸#_ میز گوشه‌ای یا L شکل
  • ۹#_ میز قابل تنظیم

 

نکات مهم انتخاب انواع میز های کار و میز‌های تحریری

این که انواع میز‌های کاری و میز‌های تحریری چه ویژگی‌هایی دارند و برای انتخاب یک میز کاری مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟! از جمله مواردی است که در این قسمت از نوشته با آن پرداخته ایم.

۱#_ مشخص کردن نیاز واقعی و دقیق

این که چه هدفی پشت انتخاب شما برای استفاده از یک میز کار است خیلی مهم می‌باشد. بسته به اینکه شما چه استفاده‌ای از میز دارید، نوع میز می‌تواند متفاوت باشد.

  1. برای کار با کامپیوتر: در صورتی که قرار است از یک میز برای کار با کامپیوتر استفاده شود، بهتر است که آن میز فضا یا محفظه‌ای برای نگه داشتن مانیتور، کیس و کیبورد داشته باشد. همچنین بهتر است بر روی میز، فضایی برای عبور کابل‌های مربوط به کامپیوتر نیز در نظر گرفته شده باشد.
  2. برای نوشتن : اندازه میز برای مواردی مانند نوشتن خیلی مهم است. یک میز باید فضای کافی برای پهن کردن برگه‌ها و کتاب و دفتر‌ها داشته باشد. همچنین یک میز با یک قفسه چسبیده، برای قرار دادن لوازم تحریر ، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  3. ترکیبی از کار با کامپیوتر، تحریر و کارهای اجرایی: برای این منظور بهتر است که در انتخابمان به میز‌های L مانند توجه داشته باشیم. این میز‌ها فضای کافی و مجزا برای انجام انواعی از کار‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهند. به علاوه اگر برای کارتان وسایل مختلفی دارید، بهتر است میزی انتخاب کنید که فضای کافی برای ذخیره لوازم داشته باشد.

۲#_ توجه به فضا

پیش از انتخاب یک میز کاری مناسب به فضایی که قرار است آن میز در آنجا قرار بگیرد توجه داشته باشید. برای مثال اگر اتاق شما از متراژ کوچکی برخوردار است، بهتر است که از گوشه‌ها و بخش‌های غیر قابل استفاده اتاق برای قرار دادن میز استفاده کنید؛ مثل میزهای متصل به کتابخانه که اغلب متحرک هستند و برحسب نیاز باز یا بسته می‌شوند. اما در اتاق‌های بزرگتر می‌توان به گزینه‌های بزرگتری نیز توجه داشت.

نکته: توجه داشته باشید که میز‌های مستطیلی بهترین مدل از انواع میز‌ها هستند و برای هر فضایی مثل گوشه، کنار دیوار، و یا وسط اتاق مناسب اند. زیرا عرض و عمق متفاوتی دارند.

۳#_ میزان خم شدن گردن

کمک به حفظ پایدار بدن در ساعاتی که قرار است به مدت طولانی پشت یک میز نشست، از جمله موارد بسیار مهمی است که حتما باید در هنگام خرید یک میز به آن توجه زیادی کرد. برای مثال ارتفاع یک میز باید به اندازه‌ای باشد که فاصله چشم تا روی کتاب به اندازه‌ای باشد که گردن بیش از ۲۰ درجه خم نشود.

۴#_ اندازه استاندارد یک میز

به صورت کلی اندازه انواع میز‌های کار با توجه به جثه افراد تعیین می‌گردد. این اندازه باید به گونه‌ای باشد که هنگام نشستن پشت میز به دست‌ها و شانه‌ها فشار وارد نشود. میزهای تحریری و میز‌های کاری مناسب اند که وقتی فرد پشت آن‌ها می‌نشیند، بدون اینکه به بدن فشار اضافی وارد شود، دست‌ها روی میز قرار بگیرند؛ به طوری که مچ و آرنج در امتداد هم باشند و آرنج و بازو یک زاویه حدود ۱۱۰ درجه ایجاد کند. ابعاد استاندارد برای یک میز کار به شرح زیر است:

  • طول: ۱۵۰ -۷۰ سانتی‌متر
  • عرض: ۶۰ – ۷۵ سانتی‌متر
  • ارتفاع: ۷۷ – ۷۳ سانتی‌متر

در صورتی که نیاز دارید از پایه و یا چرخ استفاده کنید، باید ارتفاع چرخ یا پایه را به ارتفاع میز اضافه کنید. ضخامت مناسب صفحه میز تحریر حداقل ۱۶ میلیمتر است.

۵#_ جنس میز

جنس میز‌ها می‌تواند گوناگون باشد. جنس میز می‌تواند، چوبی، فلزی یا ام‎ دی ‌اف باشد. هر جنسی که قرار است انتخاب شود باید به کیفیت آن توجه بالایی داشته باشید. اما به صورت کلی میز‌های چوبی همراه با روکش چوب، بهترین انتخاب برای میز‌های کار هستند. این میز‌ها هم مقاومت بالایی دارند و هم سر خوردن وسایل روی آن‌ها کمتر است. همچنین چوب، یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون مدرن و کلاسیک می‌باشد. بنابراین میز کار چوبی از جمله وسایلی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد و برای سنین مختلف همیشه جذاب است.

یکی از به صرفه‌ترین و میز‌ها در عین کیفیت و مقاومت بالا، میز‌های کاری MDF هستند که در اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. میزهای فلزی به دلیل وزن زیاد خیلی طرفدار ندارند، اما برای قراردادن اجسام سنگین بسیار محکم و قابل اطمینان هستند.

انواع میز های کار

۶#_ رنگ میز

انتخاب رنگ میز‌های کاری ، موضوعی سلیقه‌ای می‌باشد. برای یک انتخاب مناسب باید به مواردی همچون؛ تم رنگی ، دکوراسیون آن و فضایی که قرار است میز در آن قرار گیرد، توجه کنید. مثلا میزهای رنگ روشن خصوصا سفید برای فضاهای کوچک مناسب است. توجه داشته باشید که اگر از رنگی خوشتان نمی‌آید و یا آن رنگ چشمتان را زود خسته می‌کند، آن را انتخاب نکنید.

۷#_ راحتی

در کنار رعایت تمام استاندارد‌ها و ویژگی‌های گفته شده در قسمت‌های قبل این مقاله، نیاز است که در مواردی به حرف دل و احساس خود نیز گوش دهید. انواع و اقسام میزهای کار با رنگ، جنس، مدل و تم‌های متفاوت در بازار وجود دارند که شما باید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی را انتخاب کنید. اما ما به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید یک میز که توجه شما را به خود را جلب کرده است، حتما چندین بار میز را با صندلی‌های گوناگون امتحان کنید و پشت آن بنشینید تا به خوبی متوجه شوید که آیا پشت آن احساس راحتی می‌کنید یا که نه!

دیگر نکته‌ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که اگر برایتان مقدور است و فضا و بودجه لازم را دارید، میز تحریر بهتر است جدا از میز کامپیوتر یا لپ‌تاپ باشد. در غیر این صورت وقتی می‌خواهید از یک میز برای مطالعه و کامپیوتر استفاده کنید، سطح رویه میز باید بزرگ‌تر باشد.

انواع میز های کار

در قسمت‌های قبل شما را با ۷ ویژگی‌ و مواردی که هنگام خرید انواع میز های کار مناسب باید به آن‌ها توجه کنید، آشنا کردیم. در ادامه این نوشته به ۹ نمونه از بهترین انواع میز‌های کاری و تحریری پرداخته ایم تا شما را بیش از پیش با انواع آن آشنا کنیم.

۱#_ میز تحریر، میز برای نوشتن

این دسته از میز‌ها برای نوشتن و تایپ کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این میز‌ها به طور معمول ساده اند و کشو‌های کوچکی برای قرار دادن لوازم تحریر دارند. اندازه این میز‌ها با توجه به نوع و میزان کار آن‌ها می تواند متفاوت باشد.

۲#_ میز منشی

میز‌های که اغلب برای کار با کامپیوتر و کار‌های اداری مناسب اند، معمولا دارای فضایی برای قرار دادن مانیتور و کیس و همچنین فضایی نیز برای ذخیره‌سازی وسایل اداری مانند قفسه و کشوهایی مخصوص دارند. این میز‌ها مناسب کارهای یک منشی می‌باشد.

۳#_ میز کامپیوتر

میز کامپیوتر خود فضایی جداگانه برای قرار دادن مانیتور، کیس کیبورد و حتی در مواردی برای موس هم دارد. همچنین در این میز‌ها فضاهایی برای قرار دادن سیم و کابل و وسایل دیگر الکترونیکی نیز در نظر می‌گیرند. در این میزها به عملکرد میز بسیار توجه می‌شود و معمولا اندازه بزرگی دارند.

۴#_ میز اجرایی

میز اجرایی استانداردترین میز موجود با گزینه‌های ذخیره‌سازی فراوان است. میزهای اجرایی اغلب دارای سطح مستطیل بزرگ هستند. در زیر، جای نشستن وجود دارد و در دو طرف، چندین کشو و کابینت برای ذخیره‌سازی دارند.

۵#_ میز تاشو

میز‌های تاشو برای فضاهایی مناسب اند که نیاز است میز جا به جا شود. این میز‌ها مناسب اتاق‌ها کوچک اند. همچنین میز‌های تاشو، معمولا سبک اند و ظاهر ساده‌ای دارند.

انواع میز های کار

میز تاشو یکی از انواع پر کاربردترین میز های موجود در بازار است

۶#_ میز شناور

میز‌های شناور میز‌هایی هستند که به صورت مستقیم روی دیوار نصب می‌شوند و پایه ندارند. بنابراین تحمل وسایل خیلی سنگین را ندارند. این میز‌ها برای اتاق‌های خیلی کوچک نیز مناسب می‌باشند.

۷#_ میز نردبانی

میزهای نردبانی میزهایی به صورت عمودی هستند که سطح زیادی برای ذخیر‌سازی و نگهداری وسایل دارند. آن‌ها شبیه نردبانی هستند که به دیوار تکیه داده‌اند.

۸#_ میز گوشه‌ای یا L شکل

این میز‌ها برای انجام چندین کار مختلف، خیلی مناسب اند. این نوع میز یک میز کار سنگین است و مخصوص افراد حرفه‌ای است. البته این میزهای ال شکل برای فضاهای کوچک که باید در یک گوشه قرار داده‌ شوند، نیز مناسب هستند.

انودع میز های کار

۹#_ میز قابل تنظیم

سطح این میز‌ها قابل تنظیم برای افراد مختلف با قد‌های مختلف می‌باشد. افراد می توانند ارتفاع این میز‌ها را متناسب با نیاز‌های خود بالا و پایین ببرند و همچنین در حالت نشسته و ایستاده از آن استفاده کنند.

کلام عادل افزار

در مقاله شما را با انواع میز های کار و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کردیم. همچنین شما را با معیار‌هایی برای انتخاب مناسب‌ترین میز کار‌های ممکن که در هنگام خرید یک میز به شما کمک فراوانی خواهد کرد آشنا کردیم. رویکردی که ما در وب سایت عادل افزار اتخاذ کرده ایم به گونه‌ای است که شما را با انواعی از لوازم تحریری و نوشت افزاری آشنا کنیم تا بتوانید همیشه بهترین انتخاب‌ها را در راستای نیاز خود داشته باشید. فروشگاه معتبر عادل افزار این افتخار را دارد که بیش از ده سال به مشتریان خود خدمت رسان بهترین خدمات بوده است و توانسته روز به روز کیفیت کاری خود را به حد مطلوب تری برساند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توجه شما را به این موضوع جلب کرده باشد. چنانچه اگر در مورد میز کار یا میز تحریر نظر یا تجربه‌ای دارید، لطفا در بخش نظرات برای ما بنویسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.