لوازم تحریر, مقاله

۱۵ مورد از بهترین پوشه های موجود در بازار

انواع پوشه ها

مقدمه

آیا به دنبال پوشه هایی هستید که علاوه بر زیبایی از استحکام مناسبی نیز برخوردار باشند؟ آیا به دنبال پوشه های مناسبی برای جمع آوری مدارک خود می باشید؟ به جایگاه خوبی مراجعه کرده اید. اگر چه پوشه ها از تنوع زیادی برخوردارند، اما در اینجا مهمترین آنها را معرفی کردیم که باید قبل از خرید پوشه های خود به آنها توجه کنید و در صورت صلاحدید آنها را از عادل افزار تهیه کنید. این نوشت افزار تمامی نیازمندی های اداری ، دانش آموزی را که شامل ، ماژیک ، دفتر ، خودکار ، مداد ، انواع کاغذ ها ، لوازم نقاشی ، لوازم مهندسی ، لوازم طراحی ، لوازم خوشنویسی و … را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین ما در اینجا می خواهیم شما را با انواع پوشه ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

پوشه ها

پوشه های پرونده و مقالات شما را مرتب نگه می دارند. شما می توانید اسناد مهم را سازماندهی کنید و مطمئن باشید که همیشه آنها را پیدا خواهید کرد زیرا به خوبی نگهداری و ذخیره می شوند. همچنین پوشه های پرونده در اشکال، رنگ و اندازه های مختلفی وجود دارند. بسیاری از پوشه های پرونده متناسب با هر سیستم بایگانی طراحی شده اند، زیرا با ساختار مختلف آنها مطابقت دارند.

انواع پوشه ها

ما در اینجا شما را با انواع پوشه ها و خصوصیات آنها آشنا خواهیم کرد.

انتخاب سبک پوشه

پس از بررسی نوع پوشه پرونده مورد نظر خود، باید سبک برگه پوشه خود را انتخاب کنید. البته گزینه های زیادی وجود دارد، اما سه مدل اصلی وجود دارد که معمول ترین هستند:

  • مستقیم
  • راست برش 
  • قابل تغییر 

زبانه های مستقیم برای طبقه بندی و عناوین طولانی تر مناسب هستند. برای استفاده از حروف الفبا و ذخیره سوابق، به سراغ زبانه های راست برید. سرانجام، از زبانه های قابل تغییر برای چند منظوره استفاده کنید. پوشه قابل تغییر جدیدترین پوشه های موجود در بازار هستند که درسترسی به پرونده های مورد نیاز را بسیار آسان کرده است.

تفاوت در بین مواد پوشه

بعد از انتخاب سبک پوشه، می توانید مواد تشکیل دهنده پوشه را برای انتخاب خوب در نظر بگیرید. شما می توانید از بین رنگی، مانیل، کرافت، پلاستیک یا صفحه پرس ، به دلخواه دست به انتخاب بزنید. به طور معمول، بیشتر کاربران پوشه های رنگی، مانیلی یا کرافت را انتخاب می کنند. اما اگر میخواهید که پوشه های شما در برابر آب نیز مقاوم باشند، پوشه های پلاستیکی و پرس تخته ای گزینه بهتری هستند.

انواع پوشه ها

برای انتخاب پوشه ابتدا باید بدانید که آن پوشه را برای چه می خواهید؟

  • اگر می خواهید پرونده هایتان سالها دوام داشته باشد، به دنبال پوشه های با دوام باشید.
  • اگر اطلاعات طبقه بندی شده یا محرمانه ای را برای بایگانی تنظیم می کنید، پوشه پرونده طبقه بندی را بدست آورید.
  • اگر می خواهید با محیط زیست سازگار باشید، پوشه های پرونده بازیافتی را انتخاب کنید.
  • و اگر دارای اسناد خاصی هستید که همیشه متناسب با اندازه های استاندارد پوشه فایل نیستند، بنابراین باید به دنبال پوشه هایی با اندازه متناسب باشید.
  • اگر اسناد زیادی دارید که می خواهید آنها را در یک پوشه پرونده ذخیره کنید، باید به دنبال پوشه پرونده باشید که بتواند حجم آن را در خود جای دهد.

اگر بدانید برای چه به پوشه نیاز دارید، پوشه مناسبی را برای خود انتخاب می کنید. در اینجا انواع پوشه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

#۱ انواع پوشه ها : پوشه های سنگین

این نوع پوشه ها فقط با دوام و رنگارنگ نیستند. آنها دارای یک زبانه بسیار بزرگی هستند که ۹۰٪ از سطح برچسب را ارائه می دهند. می توانید برچسب خود را بزرگتر بنویسید یا چاپ کنید. علاوه بر این، این پوشه های محکم با هر سیستم بایگانی عمودی یا جانبی متناسب هستند.

ممکن است آنها نسبت به مقدار هزینه ای که می خواهید صرف کنید، گران تر بنظر برسند، اما خرید آنها یک مورد ضروری است.

انواع پوشه ها

#۲ انواع پوشه ها : پوشه های پرونده ای

برای دید بهینه، باید پوشه های پرونده ای را در نظر بگیرید. آنها دارای طول عمر بالایی هستند. همچنین این پوشه ها در طیف گسترده ای از سبک ها و ویژگی ها موجود است که می توانید متناسب با نوع سیستم بایگانی خود، آنها را انتخاب کنید. با استفاده از این نوع پوشه ها، هرگز وقت خود را برای یافتن اسناد مهم از دست نمی دهید.

انواع پوشه ها

#۳ انواع پوشه ها : پوشه های فایلی

اگر به دنبال یک پوشه با دوام هستید که ماندگاری بیشتری داشته باشد، این نوع از انواع پوشه ها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. آنها می توانند از اسناد شما مانند نامه ها، چاپ عکس و گواهی ها حفاظت کنند. این نوع پوشه های فایل از قدرت فوق العاده ای برخوردار هستند و برای اسناد بایگانی بهترین انتخاب هستند.

انواع پوشه ها

#۴ انواع پوشه ها : پوشه های معلق

این پوشه ها برای جمع آوری اسناد مهم بسیار مناسب هستند. آنها می توانند نمودارها، سوابق و سایر اسناد مهم را سازمان دهند و به خوبی آنها را حفظ کنند. ابعاد مختلفی از این نوع پوشه وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید. پوشه های آویزان یک روش معمول برای نگهداری منظم مقاله در داخل کشوی میز می باشد. شما می توانید آنها را به صورت زبانه های تقویت شده، سنگین و با ظرفیت اضافی برای اسناد حجیم خود تهیه کنید.

انواع پوشه ها

این نوع پوشه ها دارای میله کوچکی هستند که می توان انها را به چیزی متصل کرد و نگه داشت

#۵ انواع پوشه ها : پوشه های پلاستیکی

شما می توانید پوشه های پلاستیکی را با زبانه ها یا برچسب هایی محیا کنید که اسناد شما را به خوبی مرتب و ذخیره می کند. با استفاده از این پوشه ها می توانید اطلاعات مهم را به صورت ایمن ذخیره کرده و مقالات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید.

این نوع پوشه ها با دوام هستند و برای رسیدگی مکرر و بازیابی اسناد ایده آل می باشند. تنوع رنگ ها در این مدل، یافتن فایل خاص مورد نیاز شما را آسان می کنند و هیچ نیازی به اتلاف وقت در مرور همه پرونده ها نیست. این نوع پوشه ها که دارای فضای ذخیره سازی هستند، می توانند برای قرار دادن عکس ها و یادداشت ها در آنها مناسب باشند.

انواع پوشه ها

#۶ انواع پوشه ها : پوشه های بازیافتی

انواع پوشه های بازیافتی یک انتخاب سازگار با محیط زیست است که می توانید برای سازماندهی یا نظم دفترخانه خود آنها را در نظر بگیرید. شما می توانید پوشه های بازیافتی ۱۰۰٪ سازگار با محیط زیست و اقتصادی را پیدا کنید که به نفع محیط نیز هستند. حتی پس از استفاده یا پایان عمر آنها، می توانید پوشه را دوباره بازیافت کنید.

انواع پوشه ها

#۷ انواع پوشه ها : پوشه های طبقه بندی

این نوع پوشه های پرونده دارای چهار، شش یا هشت بخش است که به شما امکان می دهد اسناد خود را به طور موثر سازماندهی کنید. همچنین می توانید از رنگ های مختلف برای موارد مختلف خود استفاده کنید. اگر اسناد محرمانه یا طبقه بندی شده دارید، پوشه های طبقه بندی بهترین گزینه برای محکم کردن و ایمن سازی این اسناد هستند. این پوشه ها با مواد سنگین و پلی ساخته شده اند که ضد پارگی و ضد آب هستند.

انواع پوشه ها

#۸ انواع پوشه ها : پوشه های برگشت پذیر

فایل های برگشت پذیر به شما امکان چاپ لیبل در هر دو طرف را می دهند. آنها در رنگ ها، سبک ها، اندازه ها و ضخامت های مختلف وجود دارند. با استفاده از قابلیت برچسبی این پوشه ها می توانید بدون اتلاف وقت تنها با خواندن برچسب ها روی آن، موارد مورد نظر را پیدا کنید.

انواع پوشه ها

#۹ انواع پوشه ها : پوشه های الاستیک جیبی

این نوع پوشه های پرونده برای ذخیره تمام اسناد مهم و بسیاری از اسنادی که می خواهید با خود حمل کنید بسیار مناسب هستند. پوشه الاستیک معمولاً دارای یک زیپ هستند و قابلیت بسته شدن دارند و از همین رو اسناد را ایمن نگه می دارد تا هنگام حمل پوشه نگران افتادن اسناد نباشید.

انواع پوشه ها

#۱۰ انواع پوشه ها : پوشه های عمودی

اگر به دنبال انواع پوشه های افقی نیستید، می توانید پوشه های عمودی را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید اسناد خود را به صورت ایستاده در آن پوشه گذاشته و ثبت کنید. همچنین شما می توانید بدون نیاز به برداشتن پوشه از موقعیت خود و باز کردن فلپ، آنها را به راحتی در پرونده بگذارید. شما از این طریق به اسناد خود نیز دسترسی فوری خواهید داشت.

انواع پوشه ها

انواع پوشه های اداری

هر چه تا اینجا گفته شد، بیشتر مربوط به پوشه های مدارس بودند اما در ادامه می خواهیم چند مورد از بهترین پوشه های مربوط به اداره یا محیط کار را برای شما معرفی می کنیم.

#۱۱ انواع پوشه های اداری : پوشه های تجاری

این نوع پوشه ها برای انواع اسناد شما مناسب هستند و شما می توانید هر چه را که می خواهید درون آنها قرار دهید. البته باید بدانید که آنها دارای سایز بندی های متفاوتی هستند و باید پوشه ای را متناسب با اسناد خود انتخاب کنید.

به طور کلی دو نوع پوشه در اندازه های مختلف وجود دارد:

  • حقوقی: این پوشه معمولاً بزرگتر است – ۸.۵ * ۱۴
  • نامه: این پوشه معمولاً کوچکتر است – ۸.۵ * ۱۱

انواع پوشه ها

#۱۲ انواع پوشه های اداری : پوشه های گسترده

آیا شما می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید و یک پوشه ارزان را خریداری کنید؟

شاید در مواقعی که دارید مقاله های خود را جمع آوری می کنید، آنها شامل تعداد برگه بالایی نباشند اما احتمال این وجود دارد که تعداد آنها از آنچه که الان هستند، افزایش پیدا کند. به همین دلیل شما ریسک نمی کنید و این نوع پوشه ها را انتخاب می کنید. زیرا با اینها شما دیگران نگران افزایش مقالات یا اسناد خود نخواهید بود و این پوشه به راحتی می تواند آنها را پوشش دهد.

مشکلی که در بیشتر پوشه های پرونده وجود دارد این است که بسیار نازک هستند و زیاد توانایی نگه داری کاغذ ها را ندارد. اما برخلاف آنها این پوشه ظرفیت بالایی در نگه داری برگه ها دارد.

#۱۳ انواع پوشه های اداری : پوشه های رنگی

برخی از ماها به پوشه های رنگی عادت کرده ایم و بیشتر از این نوع پوشه ها استفاده می کنیم. یکی از دلایل استفاده ما از این نوع پوشه ها می تواند این باشد که از این طریق ما می توانیم همه چیز که یکسان هستند را درون هر کدام از این پوشه ها قرار دهیم و انها را سازماندهی کنیم.

آیا رنگ های متنوعی از پوشه ها را در نظر گرفته اید؟ آن وقت خواهید فهمید که پوشه های منحصر به فرد رنگی و روشن، به شما در یافتن پرونده یا اسناد قانونی مشتری کمک زیادی می کند و وقت شما را برای یافتن برگه مورد نظر تلف نخواهد کرد.

انواع پوشه ها

#۱۴ انواع پوشه های اداری : پوشه های ارائه

هنگامی که در حال سخنرانی هستید، اغلب اسناد زیادی برای مرتب سازی و سازماندهی در مدت زمان کوتاه در اختیار دارید. به زودی خواهید فهمید که پوشه های ارائه، می توانند بسیار کارآمد باشند. این نوع پوشه ها برای یافتن اطلاعاتی که می خواهید در رایانه ذخیره نشوند، بسیار مهم هستند. در واقع زمان مهم است، بنابراین اگر فردی کارمند هستید، شما حتما به این نوع پوشه ها نیاز پیدا خواهید کرد.

این پوشه های ارائه شده دارای دو نوع زبانه هستند. یکی از آنها در بالا و دیگری در قسمت کناری. شاید بخواهید بدانید که کدام یک را می خواهید خریداری کنید. خوب، از آنجا که بیشتر پوشه ها به صورت افقی قرار می گیرند، بهتر است پوشه هایی با محل قرارگیری زبانه در بالا را انتخاب کنید.

انواع پوشه ها

#۱۵ انواع پوشه های اداری : پوشه های گیره دار

با جدیت، یکی از بهترین پیشرفت های موجود در زمینه پوشه، پوشه طبقه بندی بوده است، محصولی که به شما امکان می دهد تا مقالات خود را به راحتی سازماندهی و مرتب سازی کنید. اگر اسناد مختلف مربوط به یک بیمار، مشتری یا کارمند داشته باشید، می توانید اطلاعات را در بخش های مختلف جدا کنید.

بنابراین، به جای اینکه در پوشه جستجو کنید و سعی کنید آن قطعه کاغذ را پیدا کنید، می توانید از طریق یک گیره که بخش های خاص را از یکدیگر جدا می کند، برگه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع پوشه ها

خوشحالیم که با معرفی انواع پوشه های اداری و غیر اداری در خدمت شما بودیم

کلام عادل افزار

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد اسم انواع پوشه ها، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با بررسی انواع پوشه ها در خدمت شما بودیم و متوجه شدیم که هر کدام از آنها دارای چه خصوصیاتی بوده و بیشتر برای چه مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد لوازم تحریر کار وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما نیز دیدن فرمایید. حتی می توانید برای سفارش هر کدام که می خواهید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.